سرور مجازی
zoomit

برخی کاربران مک بوک پرو ۲۰۲۱ از باگ کرش‌کردن دستگاه هنگام تماشای ویدئو یوتیوب خبر می‌دهند

گزارشی جدید از انجمن کاربران MacRumors نشان می‌دهد که تماشای ویدیوهای یوتیوب با کیفیت HDR در مرورگر سافاری و سپس پیمایش به بخش نظرات به ایجاد خطایی در کرنل نسخه‌ی 12.0.1 مک‌اواس مانتری منجر می‌شود. تماشای یوتیوب به‌صورت تمام‌صفحه و سپس خروج از این حالت نیز، می‌تواند باعث خطایی مشابه شود و ممکن است در وهله‌ی نخست دستگاه‌های ۱۶ گیگابایتی تأثیر بگذارد؛ البته این باگ در مدل‌های ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی نیز دیده شده است‌.

تاکنون، مشخص نیست که چه تعداد از کاربران تحت‌تأثیر این باگ قرار گرفته‌اند؛ اما به‌نظر نمی‌رسد که با مشکل شایعی مواجه باشیم. بااین‌حال، یکی از کاربران دراین‌باره می‌گوید:

این مشکل برای من هم هنگام تماشای ویدئو HDR با رزولوشن 4K اتفاق افتاده است. پس از بستن پخش تمام‌صفحه، مک به‌طور کامل خاموش و راه‌اندازی مجدد می‌شود و تقریبا هر بار این اتفاق می‌افتد.

یکی دیگر از کاربران نیز مشکل مشابهی را گزارش می‌دهد و می‌گوید:

من در شرایط مشابه با همان خطا مواجه می‌شوم. ابتدا فکر کردم ممکن است اشکال از مرورگر کروم باشد؛ اما بعد در سافاری نیز مشاهده شد. من از مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی با نسخه‌ی 12.0.1 مک‌اواس مانتری و تراشه‌ی M1 Max با ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی رم استفاده می‌کنم و هنوز راه‌حلی را امتحان نکرده‌ام.

برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که این مشکل ممکن است مربوط به فرایند رمزگشایی AV1 باشد؛ بااین‌حال، هنوز نمی‌توان چیزی را به‌صورت قطعی تأیید یا رد کرد. همچنین، این مشکل را تنها تعداد محدودی از کاربران گزارش کرده‌اند؛ اما ظاهرا MacRumors نیز در بررسی‌های خود این مشکل را مشاهده کرده است.

به‌طورکلی، مشخص نیست که اپل باگ یادشده را چه زمانی برطرف خواهد کرد؛ اما به‌نظر می‌رسد که برخی آزمایش‌کنندگان نسخه بتای macOS Monterey‌ 12.1 دیگر این باگ را در دستگاه‌هایشان مشاهده نکرده‌‌اند؛ بنابراین، احتمالا به‌زودی شاهد رفع این خواهیم بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا