سرور مجازی
موبایل

بررسی عملکرد و قابلیت‌های دوربین گوشی nova 8i هواوی

مقدمه
جای دادن دوربین‌‎های باکیفیت درون یک ماژول دوربین میان‌‎رده تنها یک بخش از ساخت دوربین در این گروه پرترافیک بازار است. بهره‌گیری از یک نرم‌افزار قدرتمند را نیز باید بخش مهمتری از عملکرد گوشی هوشمند بدانیم که هواوی با ایجاد هماهنگی با سخت‌افزار، شرایط بسیار مناسبی را برای محصولات میان‎رده خود از جمله nova 8i ایجاد کرده است.

سنسور اصلی ماژول دوربین nova 8i رزولوشن 64 مگاپیکسل را به کاربران عرضه می‌کند و با گشودگی دیافراگم f/1.9 خود، نور محیط را به شکل مناسبی جذب می‌نماید. در کنار این دوربین اصلی، سنسور 8 مگاپیکسلی با لنز اولتراواید و گشودگی دیافراگم f/2.4 و لنزهای ماکرو و عمق میدان برای دو سنسور دو مگاپیکسلی به چشم می‌خورند. برای ثبت تصاویر سلفی نیز یک دوربین 16 مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است.

به طور کلی، نوا 8 آی به کمک الگوریتم‌های هوش مصنوعی و سخت‌افزار قدرتمند، در بخش عکاسی دستگاهی قابل اتکا به حساب می‌آید و تصاویری با جزئیات مناسب و رنگ‌های دقیق به ثبت می‌رساند. دوربین گوشی nova 8i همچنین قابلیت‌های زیادی مانند حالت عکاسی در شب، HDR، حالت پرتره، حالت عمق میدان و حالت حرفه‌ای برای تنظیم دستی پارامترهای عکاسی را در اختیار کاربران می‎گذارد.
 

کیفیت دوربین‌های اصلی و اولترا واید
دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی گوشی نوا 8 آی به شما کمک خواهد کرد در شرایط نوری مختلف، تصاویری با جزئیات بالا و بدون نویز شکار کنید. عکاسی با لنز اولتراواید نیز نتایج خوبی را به ما نشان می‌دهد و سیستم هوش مصنوعی گوشی نوا 8 آی توانسته مشکل همیشگی دوربین‌های اولتراواید، یعنی کاهش شفافیت و افزایش نویز تصویر در لبه‌ها را به خوبی حل نماید.
 

دوربین‌های اصلی (واید) و اولتراواید می‌توانند با توجه به ویژگی‌های نوری محیط، تراز سفیدی مناسبی اعمال کرده و از این طریق، رنگ‌هایی دقیق و زنده‌ از سوژه‌های مورد علاقه شما تولید نمایند. این عملکرد باعث شده تا تن‌های رنگی به خوبی از یکدیگر تفکیک شده و غالب بودن رنگ‌های سرد یا گرم در یک عکس، در دقت رنگ عمومی عکس تاثیری نداشته باشد.
 

در مورد عملکرد بخش دوربین اولترا واید یکی از مزایای گوشی نوا 8 آی این است که این گوشی به خوبی می‌تواند از ایجاد انحنا در المان‎های گوشه کادر جلوگیری و این نقص بسیاری رایج را مرتفع کند. از سوی دیگر عملکرد ثبت رنگ و کنتراست تصاویر نیز به خوبی حفظ می‎شود که باز هم در بسیاری از گوشی‎های میان‌‎رده، به این نحو و کیفیت یافت نمی‎شود. در تصویر بالا می‌‎توانید مقایسه عملکرد دوربین اصلی و اولترا واید گوشی nova 8i را ببینید.

عملکرد در نور کم
عکاسی در نور کم یکی از چالش‌های مهم دنیای عکاسی گوشی به شمار می‌رود و اغلب گوشی‌های غیر پرچم‌دار بازار، در این زمینه چندان خوب عمل نمی‌کنند. بدون اغراق می‌توان nova 8i را یک گزینه بسیار عالی و با فاصله از رقبا در این بخش به شمار آورد؛ زیرا دوربین اصلی آن از گشودگی دیافراگم f/1.9 برخوردار بوده و می‌تواند در بدترین شرایط نوری نیز تصاویری با حداکثر جزئیات و حداقل نویز به ثبت برساند.
 

این عملکرد در شرایط گرگ و میش قبل از طلوع یا غروب خورشید بهتر نیز می‌شود. هر دو لنز واید و اولتراواید گوشی نوا 8 آی در این شرایط، همسان با بهترین‌ گوشی‌های موجود در زمینه عکاسی عمل می‌کنند.
 
 

حالت عکاسی در شب بدون Night Mode این گوشی با بهره‎گیری عالی از هوش مصنوعی نیز عملکردی هوشمند و جالب توجه دارد. در واقع زمانی که امکان ثابت نگه داشتن طولانی مدت دوربین گوشی وجود نداشته یا نخواهید از حالت عکاسی شب استفاده کنید می‎توان تصاویر با کیفیت بالایی در نور کم تولید نمود.
 

نوردهی و کنتراست
گوشی nova 8i از عهده تصاویر دارای دامنه دینامیکی بالا نیز به خوبی برمی‌آید و قادر است بدون فدا کردن کیفیت، بخش‌های نورانی و سایه‌ها را مطابق با واقعیت به نمایش بگذارد. در تصویر فوق مشاهده می‌کنید که حالت HDR دوربین گوشی نوا 8 آی توانسته کنتراست بالای بین داخل و خارج ساختمان را با دقت بالا به ثبت برساند.
 

حالت عکاسی در شب
گرفتن عکس‌های باکیفیت در شب، گاهی با حالت اتوماتیک دوربین ممکن نیست. در این شرایط، حالت شب گوشی nova 8i می‌تواند کمک زیادی به ما کند؛ هوش مصنوعی قدرتمند گوشی نویز را به شدت کاهش می‌دهد و جزئیات را با شفافیت بالاتری به چشم ما می‌رساند. عکاسی در حالت شب بین 5 تا 6 ثانیه زمان می‌برد تا حسگر دوربین گوشی بیشترین نور را از محیط اطراف دریافت کند.

عمق میدان و حالت پرتره
حالت پرتره باید یکی از نقاط قوت دوربین گوشی نوا 8 آی دانست. لنز عمق این گوشی می‌تواند سوژه و پس زمینه را به خوبی از هم جدا کرده و اثر بوکه جذابی به ثبت برساند که با دور شدن از سوژه بیشتر می‌شود. علاوه بر این، هوش مصنوعی دوربین می‌تواند بعد از تشخیص دقیق چهره‌ها در حالت پرتره، افکت‌های زیبایی را نیز به دلخواه شما روی تصویر اعمال نماید.
 

گوشی  nova 8i را با توجه به همین موضوع، می‌توان بهترین انتخاب اقتصادی برای علاقه‌مندان به انتشار عکس در پلتفرم‌های اجتماعی دانست.

حالت ماکرو
با حالت ماکروی دوربین گوشی هوشمند نوا 8 آی می‌توانید به دنیای سوژه‌های کوچک نیز وارد شوید. با حالت SuperMacro می‌توان تا 4 سانتی‌متر به سوژه نزدیک شد و عکس‌های با جزئیات مناسب به ثبت رساند. 
 

جمع بندی
اگرچه این روزها بسیاری از کاربران با توجه به اعداد و ارقام به دنبال گوشی‎های پرچمدار بازار برای عکاسی هستند ولی باید به این حقیقت اذعان کرد که عکاسی با یک گوشی میان‎رده بهره‎مند از سخت‎افزار قدرتمند و هوش مصنوعی کارآمد در بخش نرم‎افزار اتفاقی جذاب است که شاید در کمتر گوشی مانند هواوی nova 8i دیده شود.

در واقع به هر سناریویی که فکر کنید، مانند عکاسی در یک منظره طبیعی در هر ساعت از روز، عکاسی در نور کم، عکاسی پرتره یا حتی ثبت تصاویر با نمای باز و به اصطلاح عریض، گزینه‎ای از سوی هواوی در رابط کاربری نرم‎افزار دوربین nova 8i پیش روی شما قرار خواهد گرفت. نکته برتری این گوشی آن است که این عملکرد در بهترین شرایط خود ارائه می‎شود؛ شرایطی که مسلماً کمتر رقیبی در بازار قادر به ارائه آن در چنین سطحی است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا