سرور مجازی
فضای مجازی

۲۰۰ منطقه قابل سکونت در ماه کشف شد

دانشمندان علوم فضایی اعلام کردند که گرم‌ترین نقاط و حدود ۲۰۰ نقطه قابل سکونت در ماه را یافته اند که دمای آن‌ها همیشه نزدیک به میانگین دمای سانفرانسیسکو آمریکا است.

گفته می‌شود ماه دارای نوسانات شدید دما است تا حدی که در بخش‌هایی از ماه در طول روز، دما تا ۱۲۷ درجه سانتی‌گراد افزایش می‌یابد و در طول شب به منفی ۱۷۳ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. اما جالب است بدانید ۲۰۰ گودال سایه‌دار ماه (که گفته شده قابل سکونت هستند)، دارای دمای همیشگی ۱۷ درجه سانتی‌گراد هستند که برای انسان قابل تحمل است.

دانشمندان می‌گویند نیمی از این گودال‌ها سایه هستند و احتمالا می‌توانند از فضانوردان در برابر باد خورشیدی، شهاب‌سنگ‌ها و پرتو‌های کیهانی محافظت کنند.

گودالی در ماه

همچنین گزارش شده احتمالا برخی از این گودال‌ها به غار‌های گرمی راه داشته باشند. به همین دلیل، این گودال‌ها و غار‌ها احتمالاً می‌توانند جای مناسبی برای سکونت انسان در ماه باشند، البته اگر انسان بتواند به ماه برود!

تایلر هورواث (Tyler Horvath) دانشجوی دکترای علوم سیاره‌ای در دانشگاه کالیفرنیا، در این باره گفت: زنده ماندن در ماه مخصوصا در شب‌های این کره، فوق‌العاده دشوار است، اما حضور در این گودال‌ها و غار‌ها از دشواری آن کم خواهد کرد.


بیشتر بخوانید

  • شگفت انگیزترین تصاویری که از فضا ثبت شده اند

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا