سرور مجازی
اقتصادی

ورق در بازار دلار برگشت/دلار در سراشیبی کانال ۵۰ هزار تومان افتاد

ورق در بازار دلار برگشت/دلار در سراشیبی کانال ۵۰ هزار تومان افتاد

بازار ارز تهران در سه روز اول هفته جاری شاهد یکه تازی نرخ دلار بود. قیمت دلار که در هفته‌های گذشته در یک بازه ۴۰۰ تومانی گرفتار شده و در حول و حوش ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان تا ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان به فروش رسیده بود، در واکنش به جنگ غزه و اسرائیل تا سطح مقاومتی ۵۳ هزار و ۵۰۰ تومان بالا رفت.

با این حال در دو روز گذشته ورق در بازار ارز تهران برگشته و اسکناس آمریکایی در باتلاق نزول گرفتار شده و به سمت پله‌های پایین در حال حرکت است.

از نگاه فعالان اقتصادی، علاوه بر عوامل و سیگنال‌های مثبت سیاسی درباره عدم دخالت ایران در جنگ اخیر، در دو روز گذشته قیمت درهم لیدر کاهش قیمت دلار بوده است. به عقبده این دسته از معامله‌گران، بازارساز با عرضه درهم قیمت دلار را پایین کشید و کنترل کرد. در روز چهارشنبه، اول درهم کاهش پیدا یافت و با کاهش حباب درهم قیمت دلار عقب‌نشینی کرد.

به عبارت دیگر ، روز قبل نرخ حواله درهم محدوده مهم ۱۴ هزار و ۲۰۰ تومان را ازدست‌ داد و اگر این روند ادامه یابد، ایستگاه بعدی درهم می‌تواند محدوده حمایتی ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان باشد.

به عقیده دسته‌ای معامله گران قیمت دلار در مسیر نزول قرار گرفته‌است. به باور تکنیکال کارها قیمت دلار اگر تا سطح ۵۱ هزار و ۶۰۰ تومان عقب نشینی کند، در نهایت کاهش آن تا مرز ۵۰ هزار تومان است. به تصور آن‌ها قیمت دلار در کانال ۴۹ هزار تومان، کف محکمی درست کرده و به راحتی آن را از دست نمی‌دهد.

۲۲۳۲۲۳

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا