سرور مجازی
ماهواره و فضا

آیا خورشیدگرفتگی از ایستگاه فضایی هم قابل مشاهده است؟

آیا خورشیدگرفتگی از ایستگاه فضایی هم قابل مشاهده است؟

امروز، هفت فضانورد مستقر در ایستگاه فضایی بین‌المللی فرصتی به‌دست خواهند آورد که از نمایی بی‌نظیر از خورشیدگرفتگی کامل جهان لذت ببرند. 

به گفته مسئولان ناسا، هفت سرنشین ایستگاه فضایی در ارتفاع تقریبی ۴۰۰ کیلومتری از سطح زمین، می‌توانند شاهد پدیده‌ای بی‌نظیر باشند – سایه ماه بر روی سطح کره زمین هنگام عبور از اقیانوس آرام و برخی بخش‌های غربی آمریکا.

براساس گزارش‌ها، فضانوردان سه بار شانس مشاهده این پدیده را خواهند داشت و حتی می‌توانند سایه‌های ناشی از خورشیدگرفتگی را بر سطح آب‌های کره زمین ببینند. اگرچه خود خورشیدگرفتگی را نخواهند دید، چراکه پنجره‌های ایستگاه فضایی به سوی خورشید نیست.

 

آیا خورشیدگرفتگی از ایستگاه فضایی هم قابل مشاهده است؟

بنا به توضیحات دانشمندان، زمانی که از سطح زمین به خورشید نگاه می‌کنیم، آن را در محاصره آسمان آبی می‌بینیم، اما در فضا خورشید همچون ستاره‌ای در آسمان سیاه نمایان می‌شود. به همین دلیل، فضانوردان باید مراقب باشند و هنگام رصد این پدیده از عینک‌های محافظ استفاده کنند.

این وضعیت متفاوت برای فضانوردان اتفاقی بی‌نظیر رقم خواهد زد. آن‌ها که هر روز ۱۶ بار شاهد طلوع و غروب خورشید هستند، این بار می‌توانند شاهد سایه‌های پدیده خورشیدگرفتگی بر روی کره زمین باشند. این تجربه قطعا برای آن‌ها لحظات شگفت‌انگیزی را رقم خواهد زد.

با این حال، مقامات ناسا تأکید دارند که حتی در فضا هم باید از اقدامات ایمنی مانند استفاده از عینک‌های محافظ برخوردار بود. تابش‌های خورشیدی می‌توانند همچنان خطرناک باشند و فضانوردان باید همواره مراقب این موضوع باشند.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا