سرور مجازی
رمز ارز

تیم کوینکس در تلاش برای مذاکره با هکر این صرافی! وجوه سرقتی بازگردانده می‌شوند؟

تیم کوینکس در تلاش برای مذاکره با هکر این صرافی! وجوه سرقتی بازگردانده می‌شوند؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

همان‌طور که در خبرهای قبلی رمزارز نیوز گزارش شد، در تاریخ ۱۲ سپتامبر ۲۰۲۳، صرافی کوینکس هک شد و حدود ۵۴ میلیون دلار از دست داد. حال، کوینکس نامه‌ای سرگشاده برای هکرها منتشر کرده و امیدوار است که یک کانال ارتباطی صادقانه و باز با آنها ایجاد کند.

Ramzarz۱۰۰ هزار شیبا رایگان!

در این نامه، کوینکس بر ماموریت خود برای تبدیل جهان به مکانی بهتر از طریق بلاکچین تاکید کرده و امیدوار است که هکر هم «اهداف مشابهی داشته باشد.» این صرافی در ادامه خاطرنشان کرده که در صورت بازگرداندن وجوه، جایزه قابل‌توجهی برای هکر تعلق خواهد گرفت.
کوینکس می‌نویسد:

ما صمیمانه از شما دعوت می‌کنیم تا با ما همکاری کنید تا این مشکل را به شیوه‌ای ایمن‌تر، منطقی‌تر و کاربرپسندتر حل کنیم. ما از شما می‌خواهیم که به طور فعال در بلاکچین یا از طریق آدرس ایمیل رسمی ما، با ما ارتباط برقرار کرده و مذاکره کنید. اگر مایل به بازگرداندن دارایی‌های دزدیده‌شده هستید، ما به عنوان پاداش، به شما جایزه سخاوتمندانه‌ای ارائه می‌دهیم.

تیم کوینکس همچنین در ادامه تاکید کرده که چنین هکی، جرم بزرگی است، سرقت چنین ثروت قابل‌توجهی از طریق حملات سایبری در هر کشوری یک «عمل جنایی شدید» تلقی می‌شود و نمی‌توان از مسئولیت‌های قانونی فرار کرد.»
تلاش کوینکس برای پرداخت پاداش به هکر، در صنعت کریپتو بی‌سابقه نیست. پروژه‌های متعددی پس از تجربه نقض، سعی در برقراری ارتباط مستقیم با هکر داشته‌اند. گاهی اوقات، این رویکرد جواب می‌دهد و مهاجم به عنوان هکر «کلاه سفید» شناخته می‌شود و دارایی‌های دزدیده‌شده را در ازای پاداش، باز می‌گرداند.
با این حال، گزارش‌ها حاکی از آنند که گروه هک کره شمالی، لازاروس، ممکن است پشت حمله به صرافی کوینکس باشند که در این صورت، بازیابی وجوه بعید به نظر می‌رسد؛ چون این گروه تاکنون هیچ‌یک از دارایی‌های سرقت‌شده را باز نگردانده است.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا