سرور مجازی
zoomit

تاریخ رویداد رونمایی از اسنپدراگون 898 مشخص شد

شرکت کوالکام تاریخ برگزاری رویداد موسوم به 2021 Tech Summit خود را اعلام کرده است. در این مراسم، به‌احتمال زیاد شاهد معرفی پردازنده‌ی پرچم‌دار بعدی این شرکت برای گوشی‌های هوشمند برتر اندروید خواهیم بود. براساس شایعات، نام این تراشه اسنپدراگون ۸۹۸ است.

به گزارش فون‌آرنا، رویداد کوالکام از ۳۰ نوامبر تا دوم دسامبر (نهم آذر تا یازدهم آذر ۱۴۰۰) برگزار خواهد شد و اگر رسم این شرکت همچنان برقرار باشد، اسنپدراگون ۸۹۸ در روز اول معرفی خواهد شد. این شرکت اطلاعات بیشتری در مورد رویداد خود منتشر نکرده است.

طبق شایعات و گزارش‌هایی که تاکنون منتشر شده است، شماره‌ی مدل این تراشه‌ SM8450 است که از جدیدترین معماری‌های آرم بهره خواهد برد. اخیرا تصاویر صفحه‌ی مشخصات یک گوشی هوشمند واقعی که از این تراشه بهره می‌برد، فاش شده است که براساس آن، انتظار داریم اسنپدراگون ۸۹۸ به یک هسته‌ی اصلی کورتکس X2 با فرکانس ۳/۰ گیگاهرتز مجهز شده باشد. این تراشه همچنین از سه هسته‌ی کورتکس A710 با فرکانس کاری ۲/۵ گیگاهرتز بهره خواهد برد و چهار هسته‌ی بهینه‌ی آن نیز از نوع کورتکس A510 با فرکانس کاری ۱/۷۹ گیگاهرتز است. به‌نظر می‌رسد این شایعه تأیید کرده است که اسنپدراگون ۸۹۸ به تراشه‌ی گرافیکی آدرینو ۷۳۰ مجهز خواهد بود.

براساس گزارش‌ها، این پردازنده با فرایند چهار نانومتری سامسونگ تولید خواهد شد که نسبت به فرایند پنج نانومتری اسنپدراگون ۸۸۸، سرعت و عملکرد بهتری ارائه می‌دهد. یکی از لودهندگان معروف خبرهای فناوری به‌نام آیس‌یونیورس نیز امتیاز بنچمارک این پردازنده را قبلا به‌اشتراک گذاشته است.

به‌نظر می‌رسد که امتیاز عملکرد تک‌هسته‌ای این پردازنده ۱۲۰۰ و امتیاز عملکرد چندهسته‌ای آن ۳۹۰۰ است. کوالکام احتمالا بهینه‌سازی‌های بیشتری روی این تراشه اعمال خواهد کرد و این یعنی امتیازهای نهایی اسنپدراگون ۸۹۸ کمی بیشتر از این آمار خواهد بود.

برای مقایسه باید اشاره کنیم امتیاز عملکرد گلکسی زد فولد ۳ سامسونگ که به تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ مجهز شده است، در بخش تک‌هسته‌ای و چند هسته‌ای به‌ترتیب ۱۱۱۳ و ۳۵۳۸ است.

یکی دیگر از لودهندگان خبرهای فناوری به‌نام دیجیتال‌چت‌ استیشن مدعی شده است که شیائومی اولین گوشی هوشمند مجهز به تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۹۸ را معرفی خواهد کرد. البته گفته می‌شود مدل آمریکایی گلکسی اس ۲۲ نیز از این پردازنده بهره خواهد برد.

این تراشه در برابر اگزینوس ۲۲۰۰ سامسونگ قرار خواهد گرفت؛ پردازنده‌ای که غول فناوری کره‌ای برای اولین‌بار از تراشه‌ی گرافیکی AMD در آن بهره گرفته است.

نظر شما در مورد رویداد کوالکام و تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۹۸ چیست؟

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا