سرور مجازی
zoomit

تلگرام یک سرویس حق اشتراک برای حذف تبلیغات ارائه خواهد کرد

تلگرام از ماه اکتبر تبلیغات در کانال‌های بزرگ را که تعداد اعضای آن‌ها بیش از هزار نفر باشد آغاز کرد.

به گزارش MsPoweruser، پاول دورف، مدیرعامل تلگرام امروز اعلام کرد که این پلتفرم قصد دارد یک سرویس اشتراکی جدید ارائه دهد که کاربران با عضویت در این سرویس، تبلیغات ارائه شده در کانال‌ها را مشاهده نخواهند کرد.

وی در توضیحات خود گفت:

بسیاری از کاربران پیشنهاد ارائه‌ی قابلیتی را دادند که امکان غیرفعال کردن تبلیغات رسمی در کانال‌های تلگرام را در اختیار آن‌ها قرار دهد. امروز ما دو تغییر دیگر را معرفی می‌کنیم:

۱- کاربران قادر خواهند بود تبلیغات رسمی کانال‌ها را غیرفعال کنند.

ما از مدتی قبل، کار روی این ویزگی جدید را آغاز کرده‌ایم و با اشتیاق منتظر راه‌اندازی آن در ماه جاری هستیم. این ویژگی می‌تواند در قالب یک اشتراک ارزان‌قیمت در دسترس قرار گیرد که به همه‌ی کاربران اجازه می‌دهد به‌طور مستقیم از توسعه‌ی تلگرام حمایت مالی کرده و هیچ تبلیغی در کانال‌ها مشاهده نکنند.

۲- مالکان کانال‌ها می‌توانند تبلیغات رسمی در کانال خود را برای همه‌ی کاربران غیرفعال کنند.

برخی از مدیران کانال‌ها نیز تمایل دارند تبلیغات را در کانال‌ خود برای همه‌ی کاربران غیرفعال کنند. درحال‌حاضر درحال محاسبه‌ی شرایط اقتصادی این گزینه هستیم. با فرض بر اینکه هزینه ی کافی برای نمایش آگهی‌ها وجود داشته باشد، تبلیغ‌کنندگان به‌زودی می‌توانند یک آگهی نامرئی در هر کانال قرار دهند.

ما کار روی ویژگی‌هایی که به پلتفرم ما اجازه می‌دهد حد تعادل را حفظ کند، ادامه خواهیم. اولویت ما در این فرایند، منافع کاربران و تولیدکنندگان محتوا خواهد بود.

تلگرام رایگان

طرح دوم تا حدودی ساده‌تر به‌نظر می‌رسد، اما ظاهرا این ویژگی به مالکان کانال‌ یا حامیان مالی اجازه خواهد داد برای عدم نمایش تبلیغات در کانال خود هزینه پرداخت کنند.

هر دو طرح اشاره فعلا در مرحله‌ی توسعه است. چنین تغییراتی تا حدودی طعنه‌آمیز محسوب می‌شود، زیرا تلگرام در ابتدا با این وعده راه‌اندازی شد که همیشه رایگان بماند و هرگز تبلیغاتی به کاربران نمایش ندهد.

نظر شما در این مورد چیست؟

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا