سرور مجازی
zoomit

آموزش دیلیت اکانت تلگرام به صورت کامل

تلگرام د‌رحال‌حاضر بیش از ۷۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه در سراسر دنیا دارد و روزانه بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود. این پیام‌رسان با وجود مسدود‌بودن در ایران، ده‌ها میلیون کاربر دارد و به‌موجب قابلیت‌های منحصربه‌فردش از محبوبیت بسیاری برخوردار است. تلگرام در‌کنار ارسال پیام‌های متنی، امکان ارسال پیام صوتی و ویدئویی را نیز ارائه می‌دهد و ازطریق سرورهایش آپلود فایل‌های حجیم را ممکن می‌کند.

تلگرام افزون‌بر چت‌های دونفره، به شما امکان می‌دهد گروه و کانال بسازید و با مخاطبان خود در ارتباط باشید. بااین‌همه‌، همچنان افرادی ممکن است تصمیم بگیرند که استفاده از این پیام‌رسان را متوقف کنند؛ به‌همین‌دلیل، دانستن نحوه‌ی حذف حساب تلگرام مهم است.

عوامل مختلفی ممکن است باعث شوند که کاربر تصمیم به حذف اکانت تلگرام بگیرند. از زمان مسدود‌شدن این پیام‌رسان، بسیاری از کاربران ایرانی به واتساپ مهاجرت کردند و افرادی که به تلگرام علاقه داشتند، برای ارتباط با نزدیکان خود مجبور شدند از واتساپ استفاده کنند. البته در هفته‌های اخیر با مسدود‌شدن واتساپ، به‌نظر می‌رسد استفاده از تلگرام مجدداً افزایش یافته است.

برخی از شبکه‌های اجتماعی ویژگی‌های بیشتری دراختیار کاربران قرار می‌دهند که در تلگرام نمی‌توان یافت؛ به‌همین‌دلیل، ممکن است کاربران به حذف اکانت تلگرام ترغیب شوند. تنها در‌صورتی می‌توان به کاربران تلگرام دسترسی داشت که آی‌دی یا شماره‌ی همراه آن‌ها را دراختیار داشته باشیم؛ اما شبکه‌های اجتماعی دیگر دسترسی به افراد را ساده‌تر می‌کنند. حتی ازطریق جست‌وجوی گوگل می‌توان به حساب‌های کاربری شبکه‌های اجتماعی دسترسی پیدا کرد؛ اما موتورهای جست‌و‌جو به حساب‌های تلگرام دسترسی ندارند.

در همین حین، برخی از کاربران معتقدند که تلگرام پیام‌رسان ایمنی نیست؛ به‌همین‌دلیل، تصمیم می‌گیرند سراغ حذف اکانت تلگرام بروند. انتشار این دسته از اخبار و شایعات سبب شده است شماری از کاربران تلگرام در فضای این پیام‌رسان احساس امنیت نکنند. در نسخه‌های قبلی، راهکار مستقیمی برای حذف اکانت تلگرام وجود نداشت؛ اما در به‌روزرسانی‌های جدید نسخه‌ی iOS حذف اکانت تلگرام ساده‌تر شده است.

آیا حذف اکانت تلگرام به‌طورموقتی امکان‌پذیر است؟

یکی از ضعف‌های تلگرام این است که برخلاف شبکه‌های اجتماعی، امکان غیرفعال‌کردن موقتی حساب کاربری را ارائه نمی‌دهد؛ بنابراین اگر به‌دنبال حذف اکانت تلگرام باشید، تمامی چت‌ها را از دست می‌دهید. تلگرام می‌گوید با حذف حساب کاربری، تمامی پیام‌ها و مخاطبان پاک می‌شوند و بعداً حتی اگر دوباره حساب بسازید، نمی‌توانید به آن‌ها دسترسی پیدا کنید. تمامی گروه‌ها و کانال‌هایی که ساخته‌اید، پس از حذف اکانت تلگرام پابرجا می‌مانند؛ اما اگر فرد دیگری را به‌عنوان مدیر انتخاب نکرده باشید، دسترسی به گروه و کانال غیرممکن می‌شود.

این نکته را نیز مدنظر قرار دهید که پس از حذف اکانت تلگرام، تا چندین روز نمی‌توانید با همان شماره موبایل حساب جدید بسازید. یکی از دلایل دیلیت اکانت تلگرام ممکن است محدود (لیمیت) شدن حساب باشد. تلگرام می‌گوید لیمیت‌بودن حساب کاربری با حذف‌کردن آن از بین نمی‌رود. توصیه می‌کنیم قبل از حذف اکانت تلگرام، از چت‌های خود خروجی بگیرید.

آموزش ذخیره‌ی چت‌ها در تلگرام

شما می‌توانید اطلاعات حساب کاربری شامل متن چت‌ها و تصاویر و دیگر فایل‌ها را ذخیره کنید. برای خروجی‌گرفتن از داده‌ها، باید از نسخه‌ی دسکتاپ تلگرام استفاده کنید. با کمک نسخه‌ی تلگرام دسکتاپ، می‌توانید اطلاعات حساب کاربری را در دو فرمت JSON یا HTML ذخیره کنید.

صفحه تنظیمات تلگرام دسکتاپ ویندوز

۱. پس از دانلود و نصب و اجرای جدیدترین نسخه‌ی تلگرام دسکتاپ، وارد منو تنظیمات شوید و روی Advanced کلیک کنید.

منوی Advanced در تلگرام دسکتاپ

۲. در صفحه‌ی جدید، به پایین اسکرول کنید تا به گزینه‌ی Export Telegram Data برسید. روی این گزینه کلیک کنید.

خروجی گرفتن از چت های تلگرام نسخه دسکتاپ

۳. در پنجره‌ی کوچک Export Telegram Data، تمامی داده‌هایی که به‌دنبال استخراج آن‌ها هستید، مشخص کنید. این داده‌ها شامل اطلاعات حساب کاربری، فهرست مخاطبان، چت‌های دونفره، بات‌ها، گروه‌ها و… می‌شود. همچنین، می‌توانید نوع محتوای چندرسانه‌ای (شامل عکس، ویدئو، پیام صوتی، گیف و…) را مشخص کنید.

۴. در انتهای پنجره‌ی Export Telegram Data، مسیر استخراج فایل را مشخص و سپس یکی از دو فرمت JSON یا HTML را انتخاب کنید. در‌نهایت، روی گزینه‌ی Export کلیک کنید. به‌لطف فایل ذخیره‌شده، می‌توانید به اطلاعات خود حتی به‌صورت آفلاین نیز دسترسی داشته باشید.


دیلیت اکانت تلگرام با استفاده از شماره

به‌منظور حذف اکانت تلگرام، باید شماره موبایل خود را وارد کنید. در مراحل مختلفی که در‌ادامه‌ی مقاله بررسی خواهیم کرد، دانستن شماره موبایل ضروری است؛ چراکه حساب تلگرام براساس شماره موبایل ساخته می‌شود.

دیلیت اکانت تلگرام با اس ام اس

امکان حذف اکانت تلگرام با اس‌ام‌اس وجود ندارد؛ چون تلگرام کد مربوط به حذف را برای حساب شما ارسال می‌کند و از ارسال کد به‌صورت اس‌ام‌اس خبری نیست.

حذف اکانت تلگرام ازطریق تنظیمات خودکار

اولین روش حذف حساب تلگرام، قابلیتی در خودِ اپلیکیشن است که براساس آن، اگر برای مدت‌زمانی مشخص آنلاین نشوید، حساب کاربری به‌طور‌کامل حذف می‌شود. در حالت پیش‌فرض، زمان مشخص‌شده برای دیلیت اکانت تلگرام با استفاده از تنظیمات خودکار، ۶ ماه در نظر گرفته شده است؛ اما کاربر می‌تواند این زمان را ازطریق منو تنظیمات تغییر دهد.

اسکرین شات تلگرام iOS آیفون صفحه اصلی چت

۱. اپلیکیشن تلگرام را باز کنید و وارد منو تنظیمات شوید.

اسکرین شات تلگرام iOS آیفون صفحه تنظیمات

۲. به بخش Devices بروید.

اسکرین شات تلگرام iOS آیفون منوی Devices دستگاه ها

۳. به پایین اسکرول کنید و روی گزینه‌ی If Inactive For ضربه بزنید.

اسکرین شات تلگرام iOS آیفون صفحه تنظیمات حذف خودکار

۴. در این صفحه، می‌توانید مدت‌زمان را به شیوه‌ی مدنظر خود تغییر دهید.

پس از انتخاب بازه‌ی زمانی مدنظر، از بخش تنظیمات خارج شوید و برای حذف اکانت اقدام کنید. فراموش نکنید که حذف حساب کاربری به‌صورت دائمی است و تمامی اطلاعات از بین می‌رود. اگر پس از مدتی دوباره از تلگرام استفاده کنید، زمان مشخص‌شده برای فعال‌شدن حالت حذف خودکار ریست می‌شود.


حذف اکانت تلگرام در اپلیکیشن موبایل

تلگرام قبلاً حذف حساب کاربری را ازطریق اپلیکیشن ممکن نمی‌کرد و کاربران مجبور بودند که حتماً ازطریق وب اقدام کنند؛ اما اکنون نسخه‌ی iOS تلگرام میزبان گزینه‌ای برای حذف مستقیم است. به‌لطف این تغییر، حذف اکانت تلگرام خیلی ساده‌تر از قبل شده است. متأسفانه نسخه‌ی اندروید تلگرام فعلاً چنین قابلیتی ارائه نمی‌دهد.

صفحه اصلی تلگرام آیفون آی او اس Telegram

۱. اپلیکیشن تلگرام را باز کنید و وارد منو تنظیمات شوید.

صفحه تنظیمات تلگرام Telegram در آیفون اپل

۲. به منو Privacy and Security مراجعه کنید.

بخش حذف خودکار حساب تلگرام در نسخه آی او اس Telegram

۳. روی گزینه‌ی If Away For ضربه بزنید.

گزینه حذف اکانت در داخل اپ تلگرام آیفون

۴. گزینه‌ی Delete Account Now را انتخاب کنید.

اسکرین شات تلگرام آی او اس آیفون صفحه حذف حساب کاربری

۵. به پایین صفحه اسکرول کنید تا به گزینه‌ی Delete Me Account برسید. روی آن ضربه بزنید.

دیلیت اکانت تلگرام Telegram در اپلیکیشن آیفون

۶. در این مرحله، به شما گفته می‌شود که با حذف اکانت تلگرام، حافظه‌ی رایگان ابری را از دست می‌دهید. روی Continue بزنید.

استیکر جوجه در تلگرام آی او اس آیفون Telegram

۷. در این مرحله، باردیگر روی Continue بزنید.

اسکرین شات تلگرام آی او اس آیفون مرحله آخر حذف اکانت

۸. شماره موبایل خود را وارد کنید و روی Continue بزنید. در‌نهایت، گزینه‌ی Delete My Account را انتخاب کنید.


حذف اکانت تلگرام ازطریق وب

روشی که از سال‌ها پیش برای حذف اکانت تلگرام استفاده می‌شود، مبتنی‌بر وب است. این راهکار کمی پیچیده‌تر از راهکار اول است؛ اما همچنان حذف اکانت تلگرام را امکان‌پذیر می‌کند. برای حذف حساب تلگرام ازطریق وب، باید وارد ابزار My Telegram شوید.

صفحه اصلی My Telegram برای حذف اکانت تلگرام وب

۱. صفحه‌ی My Telegram را ازطریق مرورگر باز کنید. در بخش Your Phone Number، شماره موبایل خود را وارد و روی گزینه‌ی Next کلیک کنید. شماره را بدون صفر و با کد ۹۸+ وارد کنید. برای مثال، اگر شماره‌‌ی شما ۰۹۱۲۱۲۳۴۵۶۷ است، در باکس مرتبط به‌صورت ۹۸۹۱۲۱۲۳۴۵۶۷+ بنویسید.

کد ارسالی تلگرام در اپلیکیشن دسکتاپ ویندوزی Telegram

۲. تلگرام کدی به حساب کاربری شما ارسال می‌کند. این کد را کپی کنید.

جایگاه وارد کردن شماره موبایل در صفحه My Telegram برای حذف اکانت تلگرام وب

۳. کدی که در مرحله‌ی دوم کپی کرده‌اید، در این‌جا پیست کنید و روی Sign In بزنید.

حذف حساب تلگرام از طریق نسخه وب

۴. روی گزینه‌ی Delete Account کلیک کنید.

حذف حساب تلگرام در وب مرحله پایانی

۵. در باکس Why are you leaving متنی بنویسید (مهم نیست چه متنی) و سپس روی گزینه‌ی Delete My Account‌ کلیک کنید. در‌نهایت، روی Yes, Delete My Account‌ کلیک کنید.


پرسش‌های متداول

تلگرام چیست؟

تلگرام سرویس پیام‌ رسان مبتنی‌بر فضای ابری است که برای اندروید، iOS، ویندوز، مک‌اواس، لینوکس و وب دردسترس قرار دارد. تلگرام ارسال و دریافت پیام، عکس، ویدئو، صدا و… را امکان‌پذیر می‌کند.

آیا می‌توان حذف اکانت تلگرام را ازطریق وب انجام داد؟

بله، حذف حساب تلگرام ازطریق ابزار My Telegram و بر بستر وب انجام‌پذیر است.

آیا حذف تلگرام با اپلیکیشن موبایل امکان‌پذیر است؟

بله، برای حذف اکانت تلگرام ازطریق اپلیکیشن باید وارد منو تنظیمات شوید و به بخش Privacy and Security مراجعه کنید.

آیا پس از حذف اکانت تلگرام می‌توان آن را بازیابی کرد؟

خیر، پس از حذف حساب تلگرام، دیگر امکان بازگردانی آن وجود ندارد و تمامی چت‌ها و عکس‌ها و فیلم‌ها حذف می‌شوند.


*این مقاله را نخستین‌بار یاشار فتحعلی‌زاده در تاریخ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ نوشته و مبین احمدی آن را در تاریخ ۱۴ آبان ۱۴۰۱ به‌روزرسانی کرده است.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا