سرور مجازی
zoomit

تماشا کنید: مقایسه عملکرد مک بوک پرو ۱۶ اینچی مجهز به تراشه M1 Max و ریزر بلید RTX 3080

مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی ۲۰۲۱ جدیدترین نوت‌بوک‌های اپل محسوب می‌شوند که تاکنون بررسی‌های متعددی از آن‌ها منتشر شده است. هر دو نوت‌بوک یاد‌شده با دو تراشه ام‌وان و ام‌وان مکس قابل پیکربندی هستند که اپل آن‌ها را قدرتمندترین تراشه‌های بازار به‌ازای هر وات توصیف می‌کند. حال، کانال یوتیوبی مکس تک (Max Tech) طبق روال معمول به‌سراغ بررسی مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی رفته و آن را درمقابل نوت‌بوک حرفه‌ای ریزر بلید مجهز به قدرتمندترین تراشه‌ی گرافیکی موبایل قرار داده است.

این بررسی شامل معیارهای مختلفی نظیر کیفت صدا، نمایشگر، دوربین وب‌کم، دما، بنچمارک‌های گرافیکی و… است؛ اما شاید جالب‌توجه‌ترین بخش این ویدئو زمانی باشد که دو نوت‌بوک یادشده در آزمون‌های ریئل‌تایم با نرم‌افزارهای مختلف بررسی می‌شوند.

به‌طورکلی، مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی و ریزر بلید ۲۰۲۱ هرکدام در بخش‌هایی از یکدیگر قوی‌تر و برعکس ضعیف‌تر هستند. برای مثال، بنچمارک گیک‌بنچ نشان می‌دهد که روی کاغذ تراشه‌ی گرافیکی اپل بسیار ضعیف‌تر از تراشه‌ی گرافیکی مجزا RTX 3080 است؛ اما به‌طور عجیبی در آزمون‌های ریئل‌تایم و هنگام ویرایش ویدئو برتری با SOC اپل است. همچنین، بنچمارک GFX نشان می‌دهد که تراشه‌ی گرافیکی هر دو محصول ازلحاظ فریم‌ریت بسیار به یکدیگر نزدیک هستند و با فاصله‌ی اندکی ریزر بلید بهتر عمل می‌‌کند.

تماشا در یوتیوب

این بررسی همچنین نشان می‌دهد که تراشه‌های اینتل و انویدیا تا چه اندازه به توان مصرفی متکی هستند؛ چراکه اکثر برتری‌های ریزر بلید در حالی اتفاق می‌افتد که این محصول به کابل برق متصل است و زمانی که با استفاده از باتری پردازش‌ها را انجام می‌دهد، به‌صورت غیرمنتظره گاهی بیش از چندبرابر افت عملکرد را تجربه می‌کند!

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا