سرور مجازی
zoomit

قابلیت استفاده از واتساپ در چند دستگاه به صورت هم‌زمان دردسترس عموم قرار گرفت

واتساپ ماه‌ها است که مشغول توسعه‌ی قابلیت جدیدی برای این پیام‌رسان است که امکان اتصال به حساب کاربری در دستگاه‌های ثانویه را فراهم کرده و کاربران بی‌نیاز از آنلاین بودن دستگاه اصلی بتوانند به ارسال و دریافت پیام ادامه دهند. در شیوه‌ی سنتی، کاربر برای رد و بدل هر پیامی نیاز به اتصال دائمی گوشی خود به اینترنت دارد. این قابلیت همچنین امکان اتصال به چند دستگاه متخلف و استفاده از واتساپ به صورت هم‌زمان را نیز فراهم می‌کند.سرانجام پس از مدت‌ها این ویژگی هم‌اکنون برای کاربران اندروید و iOS دردسترس قرار گرفته است.

به‌گزارش جی‌اس‌ام آرنا، این ویژگی که مدتی طولانی به‌صورت محدود و آزمایشی در اختیار تعداد اندکی از کاربران قرار گرفته بود اکنون دردسترس عموم قرار گرفته است. البته همچنان این قابلیت در فاز بتا قرار داشته و دارای مشکلاتی است. به‌گفته‌ی واتساپ توسعه‌ی این قابلیت به علت استفاده از شیوه رمزگذاری سرتاسری در این پیام‌رسان، فرایندی بسیار دشوار و زمان‌بر بوده است.

واتساپ دسکتاپ در حالت مستقل از گوشی

برای استفاده از این قابلیت باید به بخش Linked devices در دستگاه خود رجوع کنید سپس Multi-device beta را انتخاب کنید. پس از انتخاب این گزینه، از تمامی دستگاه‌هایی که قبلا وارد آن‌ها شده بودید، خارج می‌شوید. در ادامه به همان شیوه‌ی سابق می‌توان به هر دستگاه موردنظر وصل شد با این تفاوت در کارکرد که دستگاه جدید به‌صورت مستقل از گوشی عمل می‌کند و بدون درنظرگرفتن اینکه گوشی به اینترنت متصل است یا خیر می‌توانید به گفتگو بپردازید. افزون بر این، تمامی پیام‌ها و تماس‌ها همچنان به‌صورت رمزگذاری شده تبادل می‌شوند.

مراحل فعال سازی قابلیت استفاده از چند دستگاه در واتساپ

دستگاه‌های متصل‌شده تا ۱۴ روز پس از آفلاین شدن گوشی اصلی، ارتباط خود را با واتساپ حفط کرده و فعال باقی می‌مانند؛ بنابراین در مواقعی که گوشی برای مدتی طولانی‌تر در دسترس شما نیست یا شارژ آن تمام شده است و نیاز به برقراری ارتباط با افراد از طریق واتساپ دارید، می‌تواند سودمند باشد.

مقاله‌های مرتبط:

متأسفانه این ویژگی در iOS با محدودیتی مواجه است که به شما اجازه نمی‌دهد پیام‌ها یا رشته‌های مکالمه را در دستگاه ثانویه حذف کنید. همچنین امکان متصل کردن گوشی یا تبلت دوم هنوز فراهم نشده است و فعلا به وب‌اپلیکیشن واتساپ یا واتساپ دسکتاپ محدود است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا