سرور مجازی
رمز ارز

نظر تحلیلگران در مورد حرکت بعدی بیت کوین؛ آیا BTC دوباره سقوط خواهد کرد؟

نظر تحلیلگران در مورد حرکت بعدی بیت کوین؛ آیا BTC دوباره سقوط خواهد کرد؟

فهرست مطالب

  • اصلاح صعودی و روندهای اخیر
  • تحلیل تکنیکال: اصلاح فیبوناچی
  • تاثیر وضعیت دلار آمریکا
  • معیارهای درون زنجیره‌ای و نظرات تحلیلگران

زمان مطالعه: 5 دقیقه

روند قیمتی ارز دیجیتال بیت کوین (BTC) در چند وقت اخیر موضوع بحث و گمانه‌زنی‌های شدیدی بوده است. هم پیش‌بینی‌های صعودی، و هم پیش‌بینی‌های نزولی زیادی در رابطه بیت کوین شنیده می‌شود.

در این مطلب رمزارز نیوز، به تجزیه و تحلیل عوامل مختلفی که بر قیمت بیت کوین تاثیر دارند، و سناریوهای بالقوه برای ماه‌های آینده، می‌پردازیم.

اصلاح صعودی و روندهای اخیر

طبق آخرین داده‌ها، بیت کوین تقریباً در ۲۶۳۹۷ دلار معامله می‌شود. علی‌رغم نوسانات و چالش‌های اخیر، و با در نظر گرفتن نمودار قیمت از ابتدای سال تا به امروز، BTC همچنان در یک روند صعودی قرار دارد.

از زمانی که بیت کوین در نوامبر ۲۰۲۲ به پایین‌ترین سطح خود، یعنی حدود ۱۶۸۰۰ دلار رسید، قیمت این رمزارز تا ۷۰ درصد رشد کرده است.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!


شروع

این افزایش چشمگیر، نگرانی‌ها در مورد افزایش احتمالی نرخ بهره توسط فدرال رزرو، بانک مرکزی ایالات متحده را به چالش کشیده، و با خوش‌بینی فزاینده پیرامون تصویب صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) اسپات بیت‌کوین تقویت شده است.is-bitcoin-price-going-to-crash-again

با این حال، شایان ذکر است که بیت کوین در ماه‌های اخیر برای حفظ قیمت‌های بالای ۳۰۰۰۰ دلار تلاش کرده، و بسیاری از معامله‌گران را در مورد احتمال سقوط قیمتی دیگر متعجب کرده است. این نگرانی به ویژه مهم است؛ زیرا تا رویداد هاوینگ بعدی هنوز بیش از ۲۰۰ روز باقی مانده است.

تحلیل تکنیکال: اصلاح فیبوناچی

از نظر تکنیکال، قیمت بیت کوین اخیراً در سطح ۰.۲۳۶ اصلاحی فیبوناچی تثبیت شده است. این سطح قیمتی از کران بالا ۶۹۰۰۰ دلار، بالاترین قیمت تاریخی، تا کران پایین ۱۵۹۰۰ دلار، پایین‌ترین قیمت چرخه فعلی، محاسبه شده است. شایان ذکر است این حرکات قیمتی ثابت شبیه آنچه در طول اصلاح قیمت بیت کوین در سال ۲۰۱۸ مشاهده شده بود، است.is-bitcoin-price-going-to-crash-again

در سال ۲۰۱۸، بیت کوین در سطح ۰.۲۳۶ فیبوناچی در حدود ۶۷۹۰ دلار برای مدت طولانی تثبیت شد تا اینکه در دسامبر به ۳۰۰۰ دلار سقوط کرد. سطح ۳۰۰۰ دلاری مصادف با یک حمایت چندساله بود.

با مقایسه شرایط فعلی با سال ۲۰۱۸، به نظر می‌رسد بیت کوین در موقعیت مشابهی قرار دارد و قیمت آن در حدود ۰.۲۳۶ فیبوناچی تثبیت شده است. اگر بیت کوین از این سطح سقوط کند، به طور بالقوه می‌تواند سطح قیمتی ۲۱۵۰۰ دلار را دوباره آزمایش کند که نشان‌دهنده افت ۱۷.۷۵ درصدی از سطح فعلی است.

تاثیر وضعیت دلار آمریکا

عامل مهم دیگری که بر قیمت بیت کوین تأثیر می‌گذارد، شاخص قدرت دلار آمریکا (DXY) است که عملکرد دلار را در برابر ارزهای خارجی برتر اندازه‌گیری می‌کند.

شاخص DXY به بالاترین سطح خود از نوامبر ۲۰۲۲ رسیده و در طول سال ۲۰۲۳ همبستگی منفی با بیت کوین نشان داده است.is-bitcoin-price-going-to-crash-again

افزایش اخیر دلار پس از تصمیم فدرال رزرو ایالات متحده در مورد نرخ بهره در ماه سپتامبر شتاب بیشتری گرفت. اگر این روند صعودی برای دلار ادامه یابد، می‌تواند فضای صعودی بیت کوین را محدود کند.

معیارهای درون زنجیره‌ای و نظرات تحلیلگران

معیارهای درون زنجیره‌ای بیت کوین چشم‌انداز متفاوتی را ارائه می‌دهند. معیار Coin Days Destroyed، در ۱۹ سپتامبر افزایش یافت و نشان داد که برخی از دارندگان بلندمدت بیت کوین BTCهای خود را به طور بالقوه برای برداشت سود یا تعدیل سبد دارایی، جابه‌جا کرده‌اند.

بد نیست بدانید CDD یا Coin Days destroyed یک معیار اندازهگیری فعالیتهای اقتصادی در شبکه بلاکچین است که به بیت کوینهایی که مدت زمان زیادی خرج، یا در شبکه بلاکچین جابجا نشدهاند، وزن بیشتری میدهد.

در واقع، این شاخص بیت کوینهایی را که مدت زمان زیادی است در کیف پول‌های سرد نگهداری شدهاند، از نظر اقتصادی مهمتر تلقی میکند. از لحاظ تاریخی، چنین جهش‌هایی در معیار مذکور اغلب قبل از کاهش قیمت‌ها بوده است.is-bitcoin-price-going-to-crash-again

با این حال، ذخایر بیت کوین در صرافی‌های رمزارزی همچنان رو به کاهش است که نشان دهنده افزایش رفتار نگهداری در بین سرمایه‌گذاران است. این روند نشان‌دهنده اعتماد به ارزش بلندمدت بیت کوین است.is-bitcoin-price-going-to-crash-again

نظرات تحلیلگران بیت کوین متفاوت است. برخی مانند Skew بر این باورند که بیت کوین می‌تواند تا اکتبر به ۳۰۰۰۰ دلار برسد و نقدینگی کم نزدیک به ۲۷۰۰۰ دلار را به عنوان یک محرک بالقوه برای شکست قیمتی عنوان می‌کنند.

در مقابل، تحلیلگرانی مانند رکت کپیتال (Rekt Capital)، به اصلاح قیمتی بیت کوین به سمت ۱۸۰۰۰ دلار، بر اساس شکست‌های تاریخی قبل از هاوینگ، اشاره دارند.is-bitcoin-price-going-to-crash-again

در نهایت، باید گفت که مسیر بیت کوین به ترکیبی از الگوهای تکنیکال، احساسات بازار و عوامل اقتصادی خارجی بستگی دارد. معامله‌گران و سرمایه‌گذاران باید احتیاط کنند، و همیشه در جریان این چشم‌انداز پویا و همیشه در حال تحول ارزهای دیجیتال باشند.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا