سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

چگونه تصاویر اینستاگرام را در موبایل و رایانه دانلود کنیم؟

اگر پست‌های زیادی در حساب کاربری اینستاگرام خود داشته باشید احتمالاً ممکن است نگران از دست رفتن آن‌ها باشید. خوشبختانه روش‌های بسیاری در دسترس است که به کمک آن‌ها می‌توان اقدام به دانلود تصاویر اینستاگرام کرد تا نسخه آفلاین از آن‌ها همیشه در دسترس قرار داشته باشد.

  • چطور با عکس یا ویدیو به پیام دایرکت اینستاگرام پاسخ دهیم؟
  • حساب هک یا غیرفعال شده اینستاگرام خود را چگونه برگردانیم؟
  • پست‌ها و استوری‌های حذف شده اینستاگرام را چگونه برگردانیم؟

دانلود تمامی عکس‌ها به صورت یکجا

اگر می‌خواهید نسخه آفلاین از تمامی تصاویر اینستاگرام را دانلود کنید، می‌توانید از قابلیت موجود در اپلیکیشن یا نسخه تحت وب در رایانه استفاده نمایید. برای شروع وارد حساب کاربری خود در سایت اینستاگرام شوید یا اپلیکیشن آن در موبایل را باز کنید.

در داخل اپلیکیشن، آیکن پروفایل در گوشه سمت راست را لمس کنید و سپس منوی سه نقطه در گوشه بالا سمت راست را انتخاب نمایید. از منوی باز شده گزینه Settings را انتخاب کنید و در نهایت از مسیر Security وارد بخش Download Data شوید.

در نسخه تحت وب روی تصویر پروفایل خود کلیک کنید و سپس آیکن سه نقطه در گوشه سمت راست بالا را بزنید. ازمنوی باز شده گزینه Settings را انتخاب کنید و سپس در نوار سمت چپ Privacy and Security را انتخاب کنید. اکنون به پایین بروید تا به قسمت Data Download برسید و روی Request Download کلیک نمایید.

هر دو روش شما را در نهایت به صفحه درخواست برای دانلود نسخه آفلاین از تصاویر اینستاگرام هدایت می‌کند. همچنین موارد دیگری مانند نظرات و اطلاعات مرتبط با حساب کاربری نیز قابل دسترس هستند. طبق پیام اینستاگرام ممکن است فرایند ایجاد لینک دانلود تا ۴۸ ساعت طول بکشد ولی به صورت معمول تنها چند دقیقه تا یک ساعت زمان نیاز دارد.

ایمیل آدرس وارد شده در هنگام ثبت نام یا تکمیل اطلاعات حساب کاربری به صورت خودکار در قسمت مربوطه قرار می‌گیرد و تنها کافیست کلید Next را بزنید. در نسخه تحت وب، فرمت‌های HTML و JSON برای دانلود در اختیار کاربران قرار گرفته‌اند. سپس باید رمز عبور خود را وارد کنید و در نهایت اینستاگرام شروع به جمع‌آوری اطلاعات کاربری می‌کند.

کمی بعد ایمیلی از سوی اینستاگرام دریافت خواهید کرد که لینک دانلود تمام اطلاعات حساب کاربری در آن قرار گرفته است. اعتبار لینک مذکور تنها برای چند روز است و سپس از آن منقضی می‌شود؛ در نتیجه بهتر است در سریع‌ترین زمان ممکن اقدام به دانلود فایل کنید.

دانلود تصاویر اینستاگرام در موبایل

اینستاگرام روش رسمی برای دانلود تصاویر به صورت جداگانه توسط کاربران در هیچ کدام از سیستم‌عامل‌های ویندوز، اندروید و iOS فراهم نمی‌کند. برخی از اپلیکیشن‌های جانبی ادعا می‌کنند که بدون دسترسی به اطلاعات کاربران می‌توانند عکس‌های آن‌ها را دانلود کنند، ولی بهتر است از بیشتر عناوین این چنینی دوری کنید. همچنین رمز عبور اینستاگرام خود را هیچ وقت در برنامه‌های دیگر وارد نکنید چون ممکن است به سوء استفاده از اطلاعات شما ختم شود.

با این حال برخی از اپلیکیشن‌های دانلود تصویر و ویدیو از اینستاگرام شناخته‌ شده‌تر هستند و می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. iGram یکی از همین موارد است که در در موبایل و دسکتاپ قابل دسترس قرار دارد. البته برخی تبلیغات در سرویس دیده می شود اما در عملکرد آن تداخلی ایجاد نمی‌کنند.

برای استفاده از iGram می‌توانید تصویری از پروفایل خود یا سایت کاربران را انتخاب کنید و سپس روی آیکن سه نقطه در بالای آن بزنید و گزینه Copy Link را انتخاب کنید. سپس با مرورگر خود به آدرس برنامه وارد شوید. روی باکس کلیک کنید و سپس لینک کپی شده را وارد نمایید. در نهایت کلید Download را بزنید تا پس چند ثانیه نسخه باکیفیت از تصویر نمایش داده شود. می‌توانید با لمس طولانی روی تصویر آن را به صورت آفلاین ذخیره کنید یا از گزینه Download 1080w برای دریافت فایل باکیفیت استفاده کنید.

اینستاگرام امکانی فراهم کرده است تا نسخه‌ای از تمام تصاویر قبل از پست شدن در حساب کاربری به صورت آفلاین روی حافظه دستگاه ذخیره شود. برای دسترسی به این قابلیت از طریق تب پروفایل خود به بخش Settings بروید و با ورود به بخش Account، گزینه Original Photos را انتخاب کنید. اگر گزینه Save Original Photos را فعال کنید از این پس نسخه‌ای آفلاین از تصاویر آپلود شده را در اختیار خواهید داشت. چنین روشی نیاز به ذخیره و دانلود دستی تصاویر را از بین می‌برد و می‌تواند در آینده مفید واقع شود.

دانلود تصاویر اینستاگرام در دسکتاپ

سرویس iGram به آسانی در رایانه نیز قابل دسترس است و می‌توانید با کپی کردن لینک هر عکس، اقدام به دانلود آن کنید. البته روش فنی‌تر نیز برای دانلود از طریق مرورگر دسکتاپ وجود دارد. به آدرس اختصاصی تصویر مراجعه کنید و روی محل قرارگیری آن راست کلیک کرده و گزینه View page source را انتخاب نمایید.

در پنجره جدید انبوهی از کدهای HTML نمایش داده می‌شود. کلید ترکیبی Ctrl+F را بزنید تا نوار جستجو باز شود و سپس عبارت og:image را وارد کنید. سپس محل قرارگیری عبارت مورد نظر با تغییر رنگ مشخص می‌شود. در نهایت آدرس قرارگرفته پس از عبارت content= را کپی کنید و آن را در نوار آدرس مرورگر وارد کنید. اکنون تصویر مد نظر در ابعاد اصلی باز می‌شود و می‌توانید اقدام به ذخیره آن نمایید.

دانلود گروهی تصاویر اینستاگرام

روش‌های توضیح داده شده در قسمت بالا تنها برای تعداد کمی تصویر مناسب هستند و در صورتی که بخواهید حجم زیادی از آن‌ها را دانلود کنید، بسیار زمان‌بر خواهند بود. سرویس‌هایی مانند Bigbangram یا Ingramer امکان دانلود تصاویر اخیر حساب‌های کاربری را به صورت گروهی فراهم می‌کنند؛ ولی برای استفاده از تمامی امکانات آن‌ها ممکن است نیاز به پرداخت حق اشتراک داشته باشید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا