سرور مجازی
zoomit

ایلان ماسک: پیام‌های خصوصی توییتر باید به‌طور سرتاسری رمزنگاری شوند

از زمانی‌که ایلان ماسک تمایل خود را به خرید توییتر اعلام کرد تا نهایی شدن این قرارداد، شاهد انتشار خبرهای مختلفی درمورد این شبکه‌ی اجتماعی بوده‌ایم. مدیرعامل تسلا به‌تازگی درمورد تعدیل محتوا در این پلتفرم اجتماعی صحبت‌هایی کرده است. ماسک اوایل هفته‌ی جاری نیز موضع خود را درمورد رمزنگاری پیام‌های خصوصی در توییتر اعلام و خاطرنشان کرد پیام‌های توییتر مثل سیگنال و دیگر پلتفرم‌های پیام‌رسان ایمن، باید به‌طور سرتاسری رمزنگاری شوند.

به گزارش Techspot، ماسک چند روز پس از خرید توییتر، بیانیه‌ای درمورد اعمال رمزنگاری سرتاسری (E2EE) منتشر کرد. پیاده‌سازی E2EE با اهدافی که ماسک برای این پلتفرم در نظر گرفته مطابقت دارد که شامل بهبود توییتر با قابلیت‌های جدید، منبع‌باز شدن الگوریتم‌ها به‌منظور افزایش اعتماد، مبارزه با ربات‌های هرزنامه و احراز هویت است.

روش عملکرد رمزنگاری سرتاسری E2EE

مقاله‌ی مرتبط:

  • تصاحب توییتر به‌دست ایلان ماسک، تنش‌های میان کارکنان و هیئت‌مدیره را تشدید کرد
  • افشای طرح ایلان ماسک برای توییتر؛ درآمدزایی از توییت‌، تغییر مدیرعامل و تعدیل نیرو

درحال‌حاضر هر پیام مستقیمی که بین کاربران توییتر ارسال می‌شود، توسط فرستنده، گیرنده و مدیران توییتر با سطح دسترسی سیستم، قابل مشاهده است. این وضعیت برای کاربر معمولی چه معنایی دارد؟ پیام‌های مستقیم کاربران که معمولاً برای ارتباطات خصوصی بین طرفین مورد استفاده قرار می‌گیرد، به‌هیچ‌وجه خصوصی نیست، زیرا مدیران توییتر می‌توانند در هرزمان این پیام‌ها را مشاهده کنند. بدین‌ترتیب امکان دسترسی به این پیام‌ها در شرایط مختلفی مثل پاسخ به درخواست‌های مجری قانون، هکرها و عوامل مخربی که قصد سوءاستفاده از پیام‌های خصوصی بین فرستنده و گیرنده را دارند فراهم است.

رمزنگاری سرتاسری به‌ جلوگیری از دسترسی نامناسب اشخاص ثالث به پیام‌های خصوصی کاربران توییتر کمک می‌کند. با اعمال این تغییر، پیام‌ها به متن‌های رمزی تبدیل می‌شوند و درنتیجه پیام موردنظر غیر از فرستنده و گیرنده‌، برای افراد دیگری که به آن دسترسی دارند نامفهوم خواهد بود. امکان رمزگشایی پیام‌ها فقط درصورتی امکان‌پذیر است که فرستنده و گیرنده، کلیدهای رمزنگاری مناسب برای رمزگشایی پیام اصلی را دراختیار داشته باشند. این رمزنگاری برای حفظ محرمانه‌بودن، یکپارچگی و دردسترس بودن داده‌ها درنظر گرفته شده است.

طرفداران حریم خصوصی آنلاین از رمزنگاری سرتاسری و مزایایی که این فناوری ارائه می‌دهد، استقبال می‌کنند. سایر کاربران، از دولت‌های جهان گرفته تا خیریه‌ها و گروه‌های ذی‌نفع خاص، احساس می‌کنند که E2EE بیش از حد پیش‌روی دارد و به پنهان‌ کردن فعالیت‌های مجرمانه و محافظت از افرادی که در آن دست دارند کمک می‌کند.

mydtc.ir

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا