سرور مجازی
zoomit

اخرین به‌روزرسانی پیکسل 3 و پیکسل 3XL در اوایل سال آینده منتشر خواهد شد

تقریبا زمان آن فرارسیده است که دو گوشی پیکسل ۳ و پیکسل ۳ ایکس‌ال گوگل با به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری خداحافظی کنند. این دو محصول در اکتبر ۲۰۱۸ معرفی شدند؛ بنابراین با پیروی از سیاست گوگل که وصله‌های امنیتی را تا سه‌ سال برای محصولات خود منتشر می‌کند، دوره‌ی پشتیبانی از دو دستگاه یاد‌شده به‌پایان رسیده است.

به‌گزارش جی‌اس‌ام آرنا، این دو گوشی هوشمند ماه گذشته به‌روزرسانی اندروید ۱۲ را هم دریافت کردند؛ ولی وصله‌ی امنیتی اول نوامبر برای آن‌ها عرضه نشد. حالا خبر خوشی برای دارندگان پیکسل ۳ و پیکسل ۳ ایکس‌ال منتشر شده و گوگل قرار است آخرین به‌روزرسانی نرم‌افزاری خود را برای این دو گوشی ارائه کند.

این به‌روزرسانی در سه‌ماهه‌ی اول سال آینده‌ی میلادی دردسترس قرار خواهد گرفت. بدین‌ترتیب، می‌توان انتظار داشت گوشی‌های سری پیکسل ۲۰۱۸ گوگل برای آخرین‌بار به‌روزرسانی شوند. پس از دو گوشی‌های پیکسل ۳ و پیکسل ۳ ایکس‌ال، دو گوشی‌ پیکسل 3A و 3A XL نیز آخرین وصله‌ی امنیتی خود را در ماه می ۲۰۲۲ دریافت خواهند کرد.

جدول رسمی برنامه‌ی زمان‌بندی گوگل برای انتشار به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری درادامه آورده شده است. کلمه‌ی «تضمین‌شده» در این جدول نشان می‌دهد که دو گوشی سری پیکسل 3A احتمالا آخرین به‌روزرسانی خود را دریافت خواهند کرد.

نام گوشی هوشمندبه‌روزرسانی تضمین‌شده‌‌ی نسخه‌ی ‌اندروید حداقل تابه‌روزرسانی تضمین‌شده‌‌ی وصله‌ی امنیتی حداقل تا
مدل 5G پیکسل 5A08/01/۲۰۲۴08/01/۲۰۲۴
پیکسل ۵10/01/۲۰۲۳10/01/۲۰۲۳
مدل 5G پیکسل 4A11/01/۲۰۲۳11/01/۲۰۲۳
پیکسل 4A08/01/۲۰۲۳08/01/۲۰۲۳
پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس‌ال 10/01/۲۰۲۲10/01/۲۰۲۲
پیکسل 3A و پیکسل 3A XL05/01/۲۰۲۲05/01/۲۰۲۲
پیکسل ۳ و پیکسل ۳ ایکس‌ال10/01/202110/01/2021

به‌هرحال، گوشی‌های سری پیکسل 3A تحت خط‌مشی به‌روزرسانی اصلاح‌شده‌ای وارد شدند که به‌روزرسانی‌های تضمینی سیستم‌عامل اندروید را نیز تا سال ۲۰۲۲ دریافت خواهند کرد. این به‌روزرسانی برای همه‌ی گوشی‌های گوگل تا مدل 5G پیکسل 5A نیز ارائه خواهد شد. هنوز مشخص نیست که اندروید ۱۳ برای مدل‌های قدیمی‌تر منتشر خواهد شد یا خیر؛ اما ممکن است دو گوشی پیکسل 3A و 3A XL اندروید 12L را دریافت نکنند.

برنامه‌ی زمانی انتشار به‌روزرسانی‌ها جدید گوگل برای پرچم‌داران جدید این شرکت، یعنی پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو، در جدولی جداگانه ارائه شده است. دوره‌ی تضمین‌شده‌ی به‌روزرسانی سیستم‌عامل این دو محصول در اکتبر ۲۰۲۴ (به‌مدت سه سال) به‌پایان خواهد رسید. انتشار وصله‌های امینتی این دو دستگاه نیز تا اکتبر ۲۰۲۶ (به‌مدت پنج سال) ادامه خواهد داشت.

منظور از زمان معرفی، تاریخی است که گوشی‌های موردنظر در فروشگاه گوگل در ایالات متحده دردسترس خریداران قرار گرفته‌اند. همچنین، باید توجه کنید اگرچه این گوشی‌ها در برخی از نواحی جهان دیرتر به بازار عرضه شده‌اند، این موضوع تأثیری بر افزایش دوره‌ی پشتیبانی از آن‌ها نخواهد گذاشت.

دیدگاه شما کاربران mydtc درباره‌ی این خبر چیست؟

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا