سرور مجازی
سخت افزار

چه زمانی باید باتری موبایل را تعویض کنیم؟

—————- رپرتاژ آگهی —————–

با گذشت زمان، باتری هایی که در گوشی های موبایل استفاده می شود فرسوده شده و نیاز به تعویض پیدا می کنند. اما اینکه چه زمانی می تواند برای تعویض باتری موبایل زمان مناسبی باشد، موضوع مهمی است که باید به موقع تشخیص داده شود. با ما همراه باشید تا در ادامه توضیحاتی را در رابطه با زمان مناسب برای تعویض باتری موبایل ارائه کنیم.

معمولا در بهترین حالت باتری لیتیوم یونی فابریکی که در تلفن همراه شما قرار دارد، چیزی در حدود 3 الی 4 سال زمان خواهد برد تا کارایی خود را از دست بدهد. بعد از گذشت این مدت زمان، باتری گوشی با افت شدید جریان دهی و قدرت شارژ دهی مواجه خواهد شد که ممکن است به موبایل شما آسیب های دیگری نیز وارد کند.
این زمان، دقیقا همان زمانی است که باید برای تعویض باتری موبایل خود اقدام کنید. علی رغم وجود توضیحات تکمیلی زیادی در این باره در اینترنت و حتی محسوس بودن کاهش زمان شارژ دهی باتری موبایل، متاسفانه بسیاری از کاربران در شناسایی این زمان حیاتی برای تلفن همراهشان دچار مشکل می شوند.
 

اولین نشانه های اخطار تعویض باتری موبایل چه هستند؟

اولین گام و نشانه در خصوص اتمام عمر مفید باتری تلفن همراه شما که می تواند بسیار محسوس و قابل شناسایی باشد، تمام شدن زود به زود شارژ موبایل شما است. دقیقا در همین زمان است که حس می کنید باتری موبایل شما ظرفیت و قدرت شارژدهی اولیه خود را ندارد. این حس ممکن است با تغییراتی در تنظیمات گوشی نیز برای شما پیش بیاید. پس در این رابطه باید تنظیمات گوشی تلفن همراه خود را در نظر داشته باشید.
برای مثال اگر باتری موبایل شما بتواند در حالت عادی و آماده به کار 18 ساعت روشن مانده و انرژی مورد نیاز خود را تامین کند، با استفاده از قابلیت های مختلف مانند Mobile data، Hotspot، Bluetooth، Location ؛ کار کردن و یا استفاده مداوم از آن می تواند در حدود 10 الی 12 ساعت شارژ مورد نیاز خود را تامین کند.

با توجه به شناختی که هر فرد از مدت زمان نگهداری شارژ موبایل خود دارد به این صورت می تواند با احساس کمتر شدن مدت زمان نگهداری شارژ تلفن همراه خود از زمان نیاز به تعویض کردن آن آگاه شود. همانطور که پیش تر اشاره کردیم این نوع از باتری ها که در تلفن های همراه به کار گرفته می شوند از انواع باتری های لیتیوم یونی هستند.
ماهیت این نوع از ذخیره کننده های انرژی که در صنایع مختلفی هم استفاده می شوند به این گونه است که بعد از 2 سال، 20 درصد از توانایی ذخیره سازی خود را از دست می دهند. به طور مثال اگر گوشی تلفن همراه شما یک گوشی Iphone X باشد، با توجه به ظرفیت حدودی 2720 میلی آمپر ساعتی که دارد، بعد از گذشت 2 سال ظرفیت مفید باتری آن به 2180 میلی آمپر ساعت می رسد. در این مرحله کاربر شروع به احساس این کاهش ظرفیت می کند.
 

 

برای تعویض گوشی تلفن همراه خود باید چه نکاتی را مد نظر قرار دهید؟

با توجه به اینکه این روزها و در شرایط کنونی که قیمت تلفن های همراه سر به فلک کشیده است، به کدام تعمیرکار می توان اعتماد کرد؟ اگر احساس کنیم که زمان تعویض باتری موبایل مان فرا رسیده است، باید به سراغ کدام تعمیرکار برویم؟ آیا می توان به نوع باتری که تعمیر کاران برای تعویض باتری فرسوده استفاده می کنند اعتماد کرد؟ آیا این امکان وجود دارد که بتوانیم باتری گوشی را خودمان تعویض کنیم؟
سوالات بالا قطعا در زمان تعویض باتری گوشی تلفن همراه به ذهن هر کسی خطور خواهد کرد. اما اصلی ترین نکاتی که در این زمان باید به آن ها توجه کنید مواردی است که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.
 

باید به سراغ تعمیرکار با تجربه بروید

برای تعویض باتری موبایل خود بهتر است به سراغ تعمیر کاری بروید که تجربه کافی در این زمینه داشته باشد و توجه داشته باشید که برای انجام این کار نباید به هیچ وجه به هر تعمیر کاری اعتماد کنیم. اگر گوشی موبایل خود را به دست تعمیر کاران تازه کار و یا افرادی که امکان سوءاستفاده از اطلاعات شخصی شما را دارند بدهید ممکن است اطلاعات شخصی شما به خطر بیفتد و یا اینکه خسارات جبران ناپذیری به گوشی تلفن همراهتان وارد شود.
 

سعی کنید از اصل بودن باتری استفاده شده در گوشی خود مطمئن شوید

استفاده از باتری های غیر اصلی که این روزها با توجه به ارزش پایین پول کشور تعداد آن ها از جانب افراد سوءاستفاده کننده و سودجو بسیار زیاد شده است، می تواند برای تلفن همراهتان مشکلات جدی زیادی ایجاد کند و باعث ایجاد خسارات زیادی شود. استفاده از این باتری ها معمولا دارای دردسر زیادی است و در بهترین حالت باعث می شوند خیلی زود نیاز به تعویض آن ها پیدا کنید و مجدد هزینه و وقت زیادی را صرف این کار نمایید.
برای اینکه خیالتان از این بابت آسوده شود بهتر است با مراجعه به فروشگاه های حضوری و یا اینترنتی معتبر فروش تجهیزات جانبی موبایل، باتری اصل گوشی خود را خریداری کرده و سپس به یک تعمیرکار مجرب و مورد اعتماد واگذار کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

 

 

کلام پایانی

اگر میخواهید بعد از اتمام عمر مفید باتری موبایل خود از باتری اصلی استفاده کنید، مطمئنا باید هزینه و دقت نظر بیشتری به خرج دهید تا نتیجه بهتری بگیرید. اما در صورت مراجعه به یک تعمیرکار مجرب و استفاده از باتری معتبر و اصلی می توانید به راحتی تا مدت ها از خدمات باتری اصلی خود استفاده کنید.
 
 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا