نماد سایت مجله خبری دیتاسنتر من

پرداخت وام 2.5 میلیارد دلاری صندوق بین المللی پول به سودان تصویب شد

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، صندوق بین المللی پول وام 2.5 میلیارد دلاری سودان را تصویب و با بانک جهانی توافق مهمی را امضا کرد که بر اساس آن شرایط بازپرداخت نزدیک به 50 میلیارد دلار از بدهی های معوق این کشور فقیر آفریقایی تسهیل می‌شود.

این اعلامیه پس از آن منتشر شد که صندوق بین المللی پول توافقنامه‌ای را با 101 کشور اهدا کننده امضا کرد. این توافق به سودان اجازه می‌دهد تا حدود 1.4 میلیارد دلار از بدهی های معوق خود به این وام دهنده مستقر در واشنگتن را که مانع اصلی برای دسترسی به کمک های مالی جدید بود، تسویه کند.

کریستالینا جورجیوا، رئیس صندوق بین المللی پول و دیوید مالپاس، رئیس بانک جهانی ، در بیانیه مشترکی گفتند: ما به دولت سودان و مردم به خاطر زحمات قابل ستایش و پیشرفت در جهت رسیدن به این مرحله قابل توجه تبریک می گوییم.

طرح 50 میلیارد دلاری صندوق بین المللی پول برای پایان همه‌گیری کروناصندوق بین المللی پول: بودجه بیشتری برای محفاظت از اقتصاد جهانی نیاز است

پرداخت بدهی های معوقه "نقطه تصمیم گیری" است که اجازه می دهد تا برخی کشورها مشمول برنامه کمک به کشورهای فقیر دارای بدهی سنگین (HIPC) شده و به بخشش بدهی دسترسی پیدا کنند.

به گفته مقامات، این برنامه 50 میلیارد دلار یا حدود 90 درصد از بدهی خارجی سودان را پوشش می دهد.

سودان بلافاصله در قالب برنامه وام 39 ماهه صندوق بین المللی پول نیز 1.4 میلیارد دلار کمک مالی دریافت خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، مقامات واشنگتن نیز از اعلام اینکه سودان در حال حاضر واجد شرایط دریافت بدهی از موسسات وام دهنده بین المللی است، استقبال کردند.

جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا در بیانیه ای گفت: این یک لحظه تاریخی برای سودان و مردم آن است.

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل