سرور مجازی
اقتصادی

مهمان تازه نفس بازار خودرو ایران/ عکس

مهمان تازه نفس بازار خودرو ایران/ عکس

مدیران خودرو در طول سالیان گذشته، سطح فعالیت خود را به سرعت گسترش داده است. این شرکت در همکاری مستقیم با چری چین، تصمیم دارد تا تمامی بخش‌های بازار خودرو ایران را پوشش دهد. جدیدترین دستاورد مدیران خودرو برای بازار ایران، ورود خودروهای برند لوکس چری یعنی اکسید است که با نام اکستریم در کشورمان عرضه خواهند شد. اکستریم TXL‌ و اکستریم VX دو محصول جدید و نوبرانه این برند برای مصرف‌کنندگان ایرانی خواهند بود.

خودروهای اکسید در واقع نسخه‌های لوکس از محصولات چری هستند. برای مثال اکستریم TXL نسخه لوکس و مرفه تیگو 7 پرو است. اکستریم VX نیز نسخه لوکس تیگو 8 پرو و تیگو 8 پرومکس به حساب می‌آید. بنابراین در سایه نبود خودروهای لوکس از برندهای شناخته شده همچون لکسوس، جنسیس و مرسدس بنز، محصولات اکسید مشتریانی از قشر مرفه جامعه را به خود جلب خواهند کرد.

اکستریم TXL‌

اکستریم TXL یا همان اکسید TXL، در واقع نسخه بلندتر اکسید TX است. حرف L در نام این خودرو اشاره به کلمه Long با بلند دارد، بنابراین فاصله محوری این خودرو نسبت به اکسید TX بیشتر است. علاوه بر فاصله محوری بلندتر، اکسید TXL دو صندلی بیشتر دارد و یک خودرو هفت سرنشینه به حساب می‌آید.

اکستریم TXL‌

ابعاد و اندازه اکستریم TXL اندکی از تیگو 7 پرو بزرگتر است، با این حال محصول اکستریم همچنان یک کراس‌اوور جمع‌وجور به حساب می‌آید. طراحی این خودرو نیز ترکیبی از تیگو 7 پرو به علاوه محصولات لکسوس است. به طور کلی می‌توان ظاهر خارجی اکسید TX را حاصل اضافه شدن المان‌های اسپرت به ظاهر تیگو 7 پرو دانست. این سبک از طراحی در کابین اکستریم TXL نیز مشاهده می‌شود و کابین تیگو 7 پرو اکنون ظاهری مدرن و پویا در اکسید TXL‌ پیدا کرده است.

اکستریم TXL‌

در بخش فنی، یک برتری بزرگ را در اکستریم TXL شاهد هستیم. این خودرو برخلاف تیگو 7 پرو، از پیشرانه قوی‌تر خانواده چری استفاده می‌کند. این پیشرانه روی تیگو 7 پرومکس و تیگو 8 پرو نیز نصب شده است که حضور آن در یک کراس‌اوور کوچک رضایت‌بخش خواهد بود. مشخصات فنی اکسید TXL را در جدول زیر می‌توانید مشاهده کنید:

جدول مشخصات اکستریم TXL‌:

ابعاد و وزن:
ابعاد خارجی4780*1890*1730 میلیمتر
فاصله بین دو محور2800 میلیمتر
وزن خالص1765 کیلوگرم
ابعاد رینگ20 اینچ
سایز لاستیک245/45R20
مشخصات فنی:
نوع موتور1.6 لیتری چهارسیلندر توربوشارژر
حداکثر قدرت198 اسب بخار
حداکثر گشتاور300 نیوتن متر
گیربکسهفت سرعته دوکلاچه
سیستم انتقال قدرتدیفرانسیل جلو (استاندارد) – تمام چرخ محرک (سفارشی)
مصرف سوخت ترکیبی7.4 لیتر در صد کیلومتر
حداکثر سرعت200 کیلومتربرساعت
حجم باک55 لیتر

قیمت اکستریم TXL در بازار چین بسته به سطح تجهیزات و همچنین سیستم انتقال قدرت،‌ بین 19 الی 25 هزار دلار است. معادل ریالی این قیمت با محاسبه عوارض مونتاژ خودرو، بین 1.5 الی 2 میلیارد تومان خواهد بود. بنابراین برای خرید اکستریم TXL در مقایسه با تیگو 7 پرو یا حتی پرومکس، باید حدود نیم میلیارد تومان وجه اضافه‌تری را بپردازید.

اکستریم VX

اکستریم VX یا همان اکسید VX محصولی بزرگتر، گران‌تر و البته لوکس‌تر است که همراه با اکستریم TXL‌ به بازار ایران عرضه می‌شود. این خودرو در واقع نسخه لوکس تیگو 8 پرو و تیگو 8 پرومکس است. با این حال ظاهر خارجی آن قدری متفاوت است و کابین آن نیز فضای کاملا جدیدی را در اختیار مشتریان قرار می دهد. این خودرو با دو موتور عرضه شده است که امیدواریم تا هر دو نسخه آن با سطح قیمتی متفاوت به بازار ایران عرضه شوند.

اکستریم VX

ظاهر خارجی اکستریم VX حس و حالی همچون شاسی‌بلندهای اندازه بزرگ لینکلن را به بیننده القا می‌کند. البته این خودرو در سال 2021 مورد فیس‌لیفت قرار گرفته است که حاصل آن شباهت بیشتر جلوپنجره این خودرو به محصولات لکسوس است. فیس‌لیفت اکستریم VX پس از تغییر نسل تیگو 8 در چین صورت گرفت.

اکستریم VX

برخلاف اکستریم TXL، فضای داخلی اکستریم VX نسبت به تیگو 8 پرو و پرومکس به طور کامل متفاوت طراحی شده است. کابین این خودرو چهار نمایشگر را در خود جای داده است که شامل کلاستر دیجیتال، نمایشگر سیستم سرگرمی، نمایشگر سرنشین جانبی و هدآپ دیسپلی هستند. در بخش فنی نیز این خودرو با دو موتور 1.6 لیتری توربوشارژر و دو لیتری توربوشارژر به بازار عرضه می‌شود. سیستم انتقال قدرت این خودرو به صورت استاندارد تک دیفرانسیل است اما به سفارش مشتری می‌تواند با سامانه انتقال قدرت تمام چرخ محرک نیز تولید شود.

جدول مشخصات اکستریم VX:

ابعاد و وزن:
ابعاد خارجی4970*1940*1795 میلیمتر
فاصله بین دو محور2900 میلیمتر
وزن خالص1920 کیلوگرم
مشخصات فنی:
نوع موتوردو لیتری توربوشارژر
حداکثر قدرت257 اسب بخار
حداکثر گشتاور400 نیوتن متر
جعبه دندههفت سرعته دوکلاچه
سیستم انتقال قدرتتک دیفرانسیل (استاندارد)-دودیفرانسیل(سفارشی)
مصرف سوخت ترکیبی8.9 لیتر بر صد کیلومتر
حداکثر سرعت195 کیلومتر بر ساعت

قیمت اکسید VX در بازار چین بسته به نوع موتور، سیستم انتقال قدرت و سطح تجهیزات بین 25 الی 32 هزار دلار تعیین می‌شود. بنابراین بایستی منتظر باشیم تا قیمت اکستریم VX برای مشتریان ایرانی بین 2.5 الی 3 میلیارد تومان تعیین شود. در این بازه قیمتی، تنها شاسی‌بلندها و کراس‌اوورهای دست دوم وارداتی می‌توانند به عنوان رقبای اکستریم VX مطرح شوند.

جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در خبرآنلاین مراجعه کنید.

227227

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا