سرور مجازی
zoomit

اکس نوین؛ صرافی امن و سریع برای انواع ارزهای دیجیتال

چرا اکس نوین؟

ما به شما امکان معامله بیش از ۴۰ رمزارز را در بستری ایمن و مطمئن می‌دهیم. علاوه بر این کلیه خدمات واریز و برداشت رمزارزها به‌صورت خودکار انجام می‌شود تا هیچ اشتباهی در حساب و کتاب پیش نیاید. شما می‌توانید سوالات و مشکلات خود را به‌صورت ۲۴ ساعته با تیم اکس نوین در میان بگذارید و بهترین و ایمن ترین معاملات را حتی زمانی که آگاهی چندانی از این فضا ندارید انجام دهید. شما می‌توانید همه درآمد خود را به تومان و به صورت آنی برداشت کنید و هر زمانی که دوست داشتید آن را خرج کنید.

اکس نوین به شما کمک می‌کند که ایمنی پول های دیجیتال خود را زمانی که هنوز با این فضا به‌طور کامل آشنایی ندارید تأمین کنید. چرا که بعد از تأیید حساب کاربری یک کیف پول اختصاصی برای شما در نظر گرفته می‌شود که می‌توانید از طریق آن در بستری امن و مطمئن ارزهای دیجیتال خود را نگه دارید. مهم ترین مزیت این کیف پول این است که شما می‌توانید هر زمان که اراده کردید موجودی آن را به ریال تبدیل و خرج کنید.

برای حفظ امنیت ارز دیجیتال در ایران چه کنیم؟

اگر اکنون به‌عنوان یک تریدر در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کنید قطعا یکی از نگرانی های شما تأمین امنیت خرید و فروش ارز دیجیتال است. شما باید بتوانید در بستری ایمن معاملات خود را انجام دهید و مطمئن باشید که هکرها نمی‌توانند به رمز ارزهای شما دست درازی کنند. یکی از مهم ترین دلایلی که احتمال حمله هکرها را بالاتر می‌برد عدم آگاهی است؛ اما راهکارهای دیگری نیز برای حفظ امنیت خرید و فروش ارز دیجیتال وجود دارد. با ما همراه باشید تا راهکارهای آن را به شما نشان دهیم.

اکس نوین

1- به یک صرافی ایمن مراجعه کنید

اگر آگاهی کافی از بازار ارزهای دیجیتال ندارید بهتر است برای نگه‌داری آن‌ها به سراغ یک صرافی مطمئن و ایمن بروید. صرافی ها گزینه مناسبی برای نگه‌داری ارزهایی هستند که قصد دارید زودتر از بقیه آن‌ها را ترید کنید. با توجه به اینکه کشور ما در شرایط تحریم به سر می‌برد استفاده از خدمات صرافی های خارجی کمی نامطمئن است و بهتر است برای این کار به سراغ پلتفرم‌ها و صرافی های داخلی نظیر اکس نوین بروید.

2- به سراغ کیف پول های امن تر بروید

کیف پول های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بهترین گزینه برای نگه‌داری دراز مدت رمزارزهای شما هستند و در این میان کیف پول‌های آفلاین می‌توانند امنیت ارزهای دیجیتال را به‌خوبی فراهم کنند و سدی محکم در برابر هک شدن حساب های دیجیتالتان بسازند. اگر به دنبال بستری ایمن برای نگهدار ارزهای دیجیتال خود هستید از کیف پول های سخت‌افزاری استفاده کنید. این ابزارها می‌توانند اطلاعات کلید خصوصی شما را حفظ کنند و احتمال نفوذ سارقین آنلاین به آن‌ها تقریبا صفر است.

3- ایمنی کامپیوتر و موبایل خود را حفظ کنید

شما می‌توانید از طریق کامپیوتر یا گوشی موبایل به حساب کاربری خود دسترسی پیدا کنید؛ چرا که اکس نوین پلتفرم جامعی برای نصب روی موبایل طراحی کرده است تا از هر جایی به حساب کاربریتان دسترسی داشته باشید. نکته اینجا است که باید مطمئن باشید که کس دیگری به جز شما از طریق آن‌ها به حسابتان دسترسی ندارد. اولین و مهم ترین نکته این است که برای ورود به حساب کاربری خود تنها از طریق کامپیوتر شخصی اقدام کنید و رمزتان را در کامپیوترهای کافی نت، دانشگاه یا حتی منزل دوستانتان وارد نکنید.

نکته دیگر اینکه روی کامپیوتر شخصی و گوشی تان فایل‌های کرک شده و برنامه های غیررسمی که منبع آن‌ها را نمی شناسید نصب نکنید. توصیه دیگر این است که رمزتان را روی کامپیوتر و گوشی ذخیره نکنید تا اگر کس دیگری به آن دسترسی پیدا کرد نتواند به‌راحتی وارد حساب کاربری شما شود.

4- از ارزهای دیجیتال خود نسخه پشتیبان تهیه کنید

یکی از مواردی که باعث تأمین امنیت خرید بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال می‌شود عدم امکان بازیابی رمز است؛ اما این مورد خود می‌تواند یکی از دلایل به خطر افتادن ایمنی پول‌های دیجیتال شما شود. اگر شما رمز ورود و کلیدهای خصوصی تان را فراموش کنید تقریبا هیچ راهی برای بازگرداندن آن‌ها وجود ندارد و ممکن است کل سرمایه تان به باد برود. به همین دلیل بهتر است از آن پشتیبان آفلاین تهیه کنید. از همه پسوردها و پین های خود بک آپ بگیرید و کلیدهای خصوصی را نیز در جایی مطمئن یادداشت کنید تا امنیت حساب خود را به‌طور کامل تأمین کرده باشید.

5- احراز هویت دو عاملی را فعال کنید

بعد از ثبت نام در صرافی ها و تأیید حساب کاربری در اکس نوین حتما تأیید دو مرحله ای را فعال کنید؛ با این کار کس دیگری نمی تواند به جای شما خرید ارز دیجیتال یا فروش آن را انجام دهد. با فعال‌سازی تأیید دو مرحله ای بعد از وارد کردن رمز اصلی پیامی روی گوشی یا دیگر راه‌های ارتباطی که تعیین کرده‌اید ارسال می‌شود تا از طریق آن وارد حساب کاربری شوید. توجه داشته باشید که در این صورت نیز ممکن است سایت‌های فیشینگ امنیت ارزهای دیجیتال را به خطر بیندازند. به همین دلیل قبل از هر چیز حتما URL سایت و سایر مشخصه های آن را بررسی کنید تا مطمئن شوید که وارد سایت تقلبی نشده‌اید.

6- به‌روز باشید و آموزش ببینید

مهم‌ترین نکته در افزایش امنیت خرید و فروش ارز دیجیتال آموزش و آگاهی است؛ با توجه به اینکه هرروز یک رمز ارز جدید وارد بازار می‌شود و قوانین دنیای دیجیتال نیز تغییر می‌کند لازم است که همواره به روز باشید. شما می‌توانید از طریق وبلاگ اکس نوین اطلاعات مقدماتی موردنیاز خود را یاد بگیرید و سپس با شرکت در دوره‌های آموزشی مختلف اطلاعاتی کامل برای انجام تریدهای حرفه ای کسب کنید. بعد از آن دیگر همه چیز بر عهده خودتان است و با بررسی سایت‌های مختلف خارجی و داخلی می‌توانید به‌روزترین اطلاعات را از آن‌ها کسب کنید.

اکس نوین

7- روش‌های کلاه برداری را بشناسید

یکی از بهترین راه‌ها برای دستگیری دزدها و کلاهبردارها شناسایی شگردهای آن‌ها است. اگرچه شما هیچ وقت از جدیدترین راه‌های کلاهبرداری در دنیای دیجیتال آگاه نیستید و حتی حرفه‌ای ترین تریدرها نیز همواره در معرض این آسیب قرار دارند، می‌توانید خود را در برابر شگردهای فاش شده ایمن کنید. در ادامه تعدادی از این روش‌ها را بیان می‌کنیم تا از این سوراخ ها گزیده نشوید.

– حملات فیشینگ

منظور از حملات فیشینگ هدایت شما به صفحات جعلی است؛ صفحاتی که از نظر ظاهری شباهت زیادی به صفحه لاگین صرافی ها دارند اما در پس آن‌ها یک هکر برای ثبت اطلاعات حساب کاربری شما نشسته است. برای مقابله با این حمله ها URL سایت، لینک‌هایی که شما را به صفحات مختلف هدایت می‌کنند و ظاهر و مشخصه های جزئی تر سایت را بررسی کنید تا مطمئن شوید وارد سایت اصلی شده‌اید.

– دریافت پیشنهادهای وسوسه کننده

برخی هکرها روی انگیزه‌های شما برای کسب درآمد بیشتر دست می گذارند و با ارائه پیشنهادهای وسوسه کننده‌ای که مخصوص شخص خودتان طراحی شده است شما را در دام می‌اندازند. اگر فردی ناشناس یا حتی دوستانتان به شما پیام دادند و از شما خواست که برای کسب سودهای کلان روی لینکی کلیک کنید یا مقداری پول برای آن‌ها بفرستید هرگز این کار را انجام ندهید. در دنیای رمزارزها تنها زمانی باید انتقال پول انجام دهید که واقعا قصد خرید و فروش اتریوم یا دیگر ارزهای دیجیتال را دارید.

– دریافت پیام از دوستان نزدیک

اگر دوستتان به‌صورت ناگهانی به شما پیام داد و از شما خواست کمی رمزارز به او قرض بدهید تا بتواند معامله‌ای پرسود انجام دهد یا درخواست انتقال پول به هر دلیل دیگری از شما کرد حتما به‌صورت تلفنی یا حضوری تأیید پیام را از او بگیرید. به دلیل روحیه و رسوم ما ایرانی‌ها امنیت ارز دیجیتال در ایران از این طریق به‌شدت به خطر می‌افتد و باعث می‌شود که افراد خیلی زود در دام نجات دوستی بیفتند که روحش هم از این درخواست کمک خبر نداشته است.

بهترین راه برای تأمین امنیت ارز دیجیتال در ایران کدام است؟

فرقی نمی‌کند که در کجای دنیا هستید، در هر صورت بهترین راه اطمینان از ایمنی حساب های دیجیتالی تقسیم سرمایه است. شما نباید کل سرمایه خود را در یک صرافی و یک کیف پول قرار دهید؛ با این کار تنها امنیت سرمایه تان را به خطر انداخته اید و یک حمله کوچک می‌تواند تمام آنچه انباشته بودید را از بین ببرد. اگر خرید و فروش ارز دیجیتال در اکس نوین را انتخاب کرده‌اید، می‌توانید کیف پول های مختلف را به حساب کاربری خود اضافه کنید و دارایی ها را بسته به مقدار و زمان نگه‌داری بین آن‌ها تقسیم کنید. با این کار به بهترین شیوه ممکن امنیت ارزهای دیجیتال خود را حفظ کرده‌اید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا