سرور مجازی
zoomit

آپدیت جدید گوگل کروم آسیب‌پذیری خطرناک این مرورگر را برطرف می‌کند

گوگل به‌تازگی به‌روزرسانی امنیتی جدیدی برای کروم منتشر کرده است که آسیب‌پذیری روز صفر این مرورگر را برطرف می‌کند. ظاهراً این مشکل امنیتی نسخه‌ی ویندوز، مک و اندروید Google Chrome را تحت تأثیر قرار می‌دهد و ممکن است به حمله‌های مبتنی‌بر روش اجرای کد دل‌خواه (ACE) منتهی شود. این موضوع نشان می‌دهد مشکل امنیتی موردبحث جدی است و به همین دلیل به شما توصیه می‌کنیم سریعاً کروم را به‌روزرسانی کنید.

گوگل می‌گوید هکرها از نقص امنیتی کروم بهره‌برداری کرده‌اند. این شرکت فعلاً جزئیات کاملی درباره‌ی نقص امنیتی منتشر نکرده و می‌گوید پس از نصب به‌روزرسانی جدید توسط اکثر کاربران جزئیات را دردسترس قرار می‌دهد. به گفته‌ی گوگل، خطرناک‌ترین باگ موجود در کروم که توسط به‌روزرسانی جدید برطرف می‌شود CVE-2022-2294 نام دارد. این به‌روزرسانی همچنین باگ‌های CVE-2022-2295 و CVE-2022-2296 را برطرف می‌کند.

مقاله‌های مرتبط:

  • آپدیت ابزار مدیریت رمزعبور گوگل، همگام‌سازی گذرواژه‌ها میان کروم و اندروید را آسان‌تر می‌کند
  • گوگل کروم در iOS برای رقابت بهتر با سافاری میزبان ۶ قابلیت جدید شد

براساس آنچه دیجیتال ترندز می‌نویسد، با وجود این‌ که اطلاعات زیادی درباره‌ی باگ دردسترس نداریم هکرها توانسته‌اند روشی برای بهره‌‌برداری از آن پیدا کنند. کارشناسان می‌گویند هکر از لحاظ تئوری می‌تواند با حملات ACE ازطریق این نقص امنیتی، به کامپیوتر شخصی شما دسترسی پیدا کند.

این چهارمین آسیب‌پذیری روز صفر کروم در سال ۲۰۲۲ به حساب می‌آید و به‌نظر می‌رسد تلاش هکرها برای نفوذ به سیستم کاربران ازطریق مرورگر محبوب گوگل افزایش پیدا کرده است.

برای نصب جدیدترین به‌روزرسانی کروم در ابتدا روی منوی سه‌نقطه کلیک کنید و سپس ازطریق بخش Help وارد صفحه‌ی About Google Chrome شوید. در اکثر مواقع پس از ورود به این صفحه، دانلود به‌روزرسانی جدید کروم به‌صورت خودکار شروع می‌شود. پس از دانلود و نصب به‌روزرسانی، باید کروم را ببندید و دوباره باز کنید.

گوگل کروم محبوب‌ترین مرورگر وب در دنیا است و کاربران بسیار زیادی مشغول استفاده از آن هستند. گوگل همواره با سیستم‌های امنیتی جدید در تلاش است امنیت کاربران کروم را بالا ببرد، اما هکرها همیشه راهی برای بهره‌برداری از آسیب‌پذیری‌ها پیدا می‌کنند. CVE-2022-2294 اولین آسیب‌پذیری خطرناک کروم نیست و قطعاً آخرین مورد از آن‌ها نیز نخواهد بود. برای بالا بردن امنیت توصیه می‌کنیم سیستم‌عامل دستگاه و تمامی اپلیکیشن‌ها را همیشه به‌روز نگه دارید.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا