سرور مجازی
zoomit

هر آنچه باید پیش از خرید لامپ‌های هوشمند بدانید

آیا از لامپ‌های سفید استاندارد خسته شده‌اید و به‌دنبال گزینه‌های جایگزین می‌گردید؟ شاید هم به‌دنبال چراغ‌های هوشمندی هستید که به‌طور خودکار خاموش و روشن می‌شوند.

به‌گزارش تک‌رادار، اگر شما نیز جزو این دسته هستید، چراغ‌های هوشمند به‌کمک شما می‌آیند. این لامپ‌های جذاب به شما امکان می‌دهند از بین رنگ‌های بسیاری، هر کدام را که دوست داشتید انتخاب کنید. همچنین می‌توانید آن‌ها را با استفاده از گوشی هوشمند خود،‌ حتی زمانی که کیلومترها دورتر هستید، کنترل کنید.

لامپ هوشمند

اگر اطلاعات زیادی از لامپ‌های هوشمند ندارید و نمی‌دانید چگونه کار می‌کنند و کنترل‌کردن آ‌ن‌ها چگونه است، در این مقاله با ما همراه باشید. در این مقاله قصد داریم به تمام سؤال‌های پرتکرار درباره این محصولات کاربردی پاسخ دهیم.

لامپ‌های هوشمند درست مانند چراغ‌های معمولی هستند، با این تفاوت که‌ می‌توانند از راه دور با صدا، بلوتوث و اپ‌های تلفن‌همراه کنترل شوند. اگر در حال هوشمندسازی خانه خود هستید، لامپ‌ها شروع خوبی برای این کار هستند. نصب و استفاده از لامپ‌های هوشمند بسیار آسان است و همین ویژگی آن‌ها را به نقطه‌ای ایدئال برای جهش به دنیای اتوماسیون منزل تبدیل می‌کند. بااین‌حال، قبل از اینکه خانه خود را به لامپ‌های هوشمند مجهز کنید، نکاتی وجود دارد که باید قبل از خرید بدانید.

چگونه لامپ هوشمند را نصب کنم؟

نصب لامپ هوشمند آسان است. فقط لامپ‌های فعلی خود را بردارید و چراغ‌های هوشمند جدید را وصل کنید. آن‌ها بلافاصله مانند لامپ سنتی عمل می‌کنند؛ اما برای دسترسی به قابلیت‌های خانه هوشمند، لامپ به نوعی اتصال بی‌سیم نیاز دارید. اولین گزینه شما ممکن است اتصال مستقیم لامپ‌ها به وای‌فای داخلی باشد. انواع خاصی از لامپ‌ها، مانند لایفکس، برای دسترسی به شبکه وای‌فای نیازی به پل یا هاب ندارند. به‌سادگی لامپ را به سرپیچ وصل می‌کنید و اپ همراه آن شما را در بقیه مسیر راهنمایی می‌کند.

راه دوم خرید هاب مربوطه مانند پل فیلیپس برای راه‌اندازی لامپ‌های هوشمند است. هاب هوشمند به‌عنوان واسطه بین لامپ و روتر بی‌سیم شما عمل می‌کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که پل را به روتر وای‌فای خود متصل کنید. پس از ظاهر‌شدن سه چراغ روی پل، می‌توانید با بارگیری اپ Philips Hue مراحل راه‌اندازی را به پایان برسانید. توجه داشته باشید بر‌‌‌اساس مارک تجاری، فرایند تنظیم لامپ ممکن است متفاوت باشد.

گزینه سوم اتصال لامپ‌ها از طریق بلوتوث است. به یاد داشته باشید، فرایند تنظیم دقیق بستگی به این دارد که کدام لامپ را خریداری کرده‌اید. قبل از همگام‌سازی لامپ‌ها، دستورالعمل‌ها را بخوانید.

لامپ‌ هوشمند چگونه کار می‌کند؟

لامپ‌های هوشمند یکی از پرطرفدارترین وسایل خانه هوشمند موجود در بازار امروزه هستند. طبق گزارش Statista، بازار موجود این کالا تا سال ۲۰۲۳ به ارزش ۱۰۵ میلیارد دلار خواهد رسید. این در حالی است که این آمار در سال ۲۰۱۸ برابر با ۸٫۶۸ میلیارد دلار بود. درک اینکه چرا این ابزارهای مفید واقعا می‌توانند زندگی را کمی ساده‌تر کنند، دشوار نیست.

شاید برای شما این سؤال پیش آمده باشد که چگونه می‌توانید هنگام خروج یا ورود به اتاق چراغ‌ها را روشن یا خاموش کنید. باز هم، شما چند گزینه دراختیار دارید. برخی از لامپ‌های هوشمند فقط از طریق اپ قابل بارگیری در تلفن‌همراه شما کنترل می‌شوند. سایر لامپ‌‌ها همراه با بلندگوهای هوشمند مجهز به دستیار صوتی مانند اکو، گوگل هوم و هوم‌پد اپل کار می‌کنند. بااین‌حال، اکثر لامپ‌های هوشمند را می‌توان با صدا و اپ مربوط به آن‌ها کنترل کرد.

حتما دستورالعمل‌های همراه لامپ‌های هوشمند خود را به‌طور کامل بخوانید. در آنجا می‌توانید اطلاعات مربوط به اپ و نحوه تنظیم لامپ‌های هوشمند برند خاص و همگام‌سازی آن با بلندگوی هوشمند دلخواه خود را پیدا کنید.

برخی از لامپ‌های هوشمند از بلوتوث برای جفت‌شدن مستقیم با تلفن شما استفاده می‌کنند؛ اما ازآنجاکه این اتصالی نقطه به نقطه است، نمی‌توانید آن‌ها را هنگامی که در خانه نیستید کنترل کنید. سایر لامپ‌های هوشمند از پروتکل‌های بی‌سیم Z-Wave یا Zigbee استفاده می‌کنند که کمی سریع‌تر از بلوتوث هستند و امکان کنترل هم‌زمان چندین دستگاه را فراهم می‌کنند.

لامپ هوشمند

اگر آیفون دارید و چراغ‌های هوشمند انتخابی شما با HomeKit سازگار هستند، به‌عنوان مثال Philips Hue و LIFX، می‌توانید آن‌ها را از طریق اپ Home با استفاده از کد QR تنظیم کنید. بااین‌حال، اگر می‌خواهید آن‌ها را از راه دور کنترل کنید، به هاب HomeKit مانند HomePod Mini یا Apple TV 4K احتیاج دارید. لامپ‌های هوشمند از طریق اپ کنترل می‌شود؛ بنابراین دیگر نیازی نیست صندلی خود را برای روشن یا خاموش‌کردن لامپ ترک کنید.

خبر خوب این است که می‌توانید از لامپ‌های هوشمند خود به روش قدیمی و با استفاده از کلید سنتی استفاده کنید. این بدان معنا است که اگر وای‌فای قطع شده یا اپ کار نکند، می‌توان به‌راحتی لامپ را با کلید خاموش یا روشن کرد؛ اما به خاطر داشته باشید که اگر کلید برق فیزیکی خاموش باشد، لامپ نیز خاموش شده و نمی‌توان آن را با صدا یا اپ روشن کرد. کلید لامپ باید در وضعیت «روشن» باشد تا لامپ هوشمند را بتوان توسط وای‌فای و اپ کنترل کرد.

همچنین می‌توانید چندین لامپ هوشمند را به یکدیگر متصل کرده و همه آن‌ها را با هم کنترل کنید. برای مثال، تمام لامپ‌هایی که در پذیرایی وجود دارند را می‌توان تنها با یک کلیک در گوشی کنترل کرد. برخی حتی دارای ویژگی جغرافیایی هستن که با خارج‌شدن کاربر از خانه، چرا‌غ‌ها را خاموش می‌کنند که در ادامه توضیح بیشتری درباره آن ارائه می‌دهیم.

بسیاری از چراغ‌های هوشمند مانند LIFX و TP-Link برای جایگزینی لامپ‌های فعلی شما طراحی شده‌اند و در انواع مختلفی از اتصالات عرضه می‌شوند، درحالی‌که سایرین ازجمله Philips Hue لامپ‌های جانبی و آویزهای سقفی هستند که می‌توانند به خانه شما اضافه شوند. حتی برخی از لامپ‌های هوشمندی مانند Nanoleaf وجود دارند که به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که به دیوارهای خانه شما متصل شده و با پنل‌های نوری آثار هنری خلق می‌کنند.

عمر لامپ‌ هوشمند چقدر است؟

ازآنجاکه همه لامپ‌های هوشمند LED هستند (دیود ساطع‌کننده نور)، می‌توانید انتظار داشته باشید که عمر این لامپ‌ها بسیار بیشتر از لامپ‌های رشته‌ای قدیمی باشد. ازآنجاکه لامپ‌های LED حدود ۹۰ درصد کارآمدتر از لامپ‌های رشته‌ای هستند؛ حتی ممکن است با وجود لامپ‌های هوشمند کافی در محل، هزینه قبض برق کاهش یابد.

آیا لامپ‌ هوشمند ارزش خرید دارد؟

درحالی‌که ارتقا به لامپ‌های هوشمند ممکن است هزینه اولیه بالایی داشته باشد؛ اما قرار نیست حتما مبلغ زیادی برای آن پرداخت شود. می‌توانید لامپ بلوتوثی هوشمند را به قیمت ۱۸ دلار یا یک سری کامل چراغ‌های هوشمند را با قیمت بیش از ۲۰۰ دلار خریداری کنید. قبل از اینکه پول زیادی برای لامپ‌های هوشمند پس‌انداز کنید، نیازهای خود را در نظر بگیرید. می‌خواهید با چند لامپ هوشمند شروع کنید؟ آیا می‌خواهید با قرار دادن همه آن‌ها در سراسر خانه شروع کنید؟ یا ترجیح می‌دهید قبل از سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی بزرگ‌، از یک یا دو لامپ کوچک شروع کنید؟

لامپ هوشمند

همچنین، بسیاری از شرکت‌ها کیت استارتر سیستم روشنایی هوشمند شامل لامپ، کلید، هاب و سایر لوازم جانبی لازم را تولید می‌کنند. با خرید باندل، ممکن است بتوانید مقداری پول پس‌انداز کنید. اگر به‌دنبال کیت استارتر هستید، باید این مسئله را بدانید که Philips Hue White and Color Ambiance Starter Kit Gen 3 از بهترین لامپ‌های هوشمند برخوردار است. چرا؟

آزمایش‌های مختلفی انجام شده که نشان می‌دهد راه‌اندازی این کیت آسان است و لیست وسیعی از ویژگی‌های مفید را ارائه می‌دهد و با اپ بصری همگام‌سازی می‌شود تا به شما در کنترل کل سیستم کمک کند. همچنین، به‌خاطر داشته باشید که ازآنجاکه همه لامپ‌های خانه هوشمند LED هستند، در هزینه کلی قبض برق نیز تغییراتی ایجاد می‌شود. لامپ‌های LED می‌توانند در مدت ۱۰ سال تا ۱۰۰۰ دلار در هزینه شما صرفه‌جویی کنند.

با لامپ‌ هوشمند چه کارهایی می‌توان انجام داد؟

پایه‌ای‌ترین عملکرد لامپ‌ها،‌ روشن و خاموش‌کردن آن‌ها است؛ اما لامپ‌های هوشمند می‌توانند کارهای بیشتری انجام دهند، مخصوصا اگر از آن‌ها همراه با الکسا، گوگل هوم یا سیری استفاده کنید. با ضربه زدن روی یک دکمه یا یک فرمان ساده، می‌توانید نور چراغ‌ها را کم، صحنه نورپردازی‌شده ایجاد یا زمان روشن و خاموش‌شدن آن‌ها را در اپلیکیشن تنظیم کنید. اگر قصد دارید به مدت طولانی در خارج از شهر باشید و نخواهید بقیه متوجه عدم حضور شما شوند، قابلیت آخر به‌کمک شما می‌آید. برخی از لامپ‌های هوشمند حتی به اندازه کافی باهوش هستند تا به‌لطف حالت تعطیلات (vacation mode) رفتار شما را یاد بگیرند و تقلید کنند.

در ادامه مقاله توضیحات کامل‌تری در این باره داده می‌شود.

آیا لامپ‌ هوشمند رنگ‌های متفاوتی دارد؟

آیا به‌دنبال افزودن رنگ به فضای زندگی یا کار خود هستید؟ لامپ‌های هوشمند می‌توانند در این امر نیز به شما کمک کنند. برای مثال، می‌توانید از کیت استارتر Philips Hue White and Color Ambiance A19 استفاده کنید. می‌توانید لامپ‌ها را روی رنگ خاصی تنظیم کنید تا برای خوابیدن در شب و بیدار‌شدن در صبح به شما کمک کنند. همچنین این کیت با الکسا، سیری و دستیار صوتی گوگل سازگار است.

لامپ‌های رنگی خانه‌های هوشمند همچنین به شما اجازه می‌دهند تا جو فضا را بر‌‌‌اساس روحیه خود یا رویدادی مانند جشن تولد تغییر دهید. می‌توانید برخی از لامپ‌های هوشمند را برای تغییر رنگ در زمان‌های خاص از طریق اپ آن تنظیم کنید.

کجا می‌توانم از لامپ‌ هوشمند استفاده کنم؟

چه محل سکونت شما بیش از ۱۰۰ سال پیش ساخته شده و چه نوساز باشد، می‌توانید از لامپ‌های هوشمند برای راحتی بیشتر در زندگی روزمره خود استفاده کنید. لامپ‌های هوشمند می‌توانند روی سقف، دیوار، آباژور و هر مکانی که فکر می‌کنید متصل شوند و هیچ محدودیتی در مکان استفاده آن‌ها وجود ندارد.

بهترین لامپ‌های هوشمند کدام‌‌‌اند؟

بازار لامپ‌های هوشمند شلوغ است. لامپ‌های Philips Hue و LIFX در مقابل برندهای جدیدتر ازجمله Nanoleaf مقابله می‌کنند. اکنون باید تصمیم بگیرید که کدام مدل برای شما مناسب‌تر است. در ادامه چند نمونه که کارایی‌ خوبی دارند معرفی می‌شوند تا به شما در انتخاب لامپ هوشمند کمک کنیم.

از نظر ما این‌ها بهترین لامپ‌های هوشمندی هستند که می‌توانید خریداری کنید؛ این محصولات نه‌تنها به شما اجازه می‌‌دهند از میان ۱۶ میلیون رنگ انتخاب کنید، بلکه با گوگل، الکسا، سیری و گوگل اسیستنت نیز سازگار می‌شوند. همچنین می‌توانید این لامپ‌ها را به دیوار، آویزهای سقفی، میله و نوارهای روی دیوار نصب کرد تا ظاهری جذاب و خاص به مکان زندگی شما بدهند.

اگر نسخه‌های جدیدتر لامپ‌های هوشمند را انتخاب کنید، نیازی به پل ندارید زیرا بلوتوث داخلی دارند؛ اما با انتخاب کیت استارتر دارای می‌توانید آن‌ها را حتی در مواقعی که خارج از خانه هستید نیز کنترل کنید؛ اما این امر آن‌ها را به‌طور قابل توجهی گران‌تر می‌کند.

اگر می‌خواهید لامپ‌های هوشمند خود را در زمانی که در خانه نیستید کنترل کنید؛ اما نمی‌خواهید از هاب کمک بگیرید، لامپ‌های LIFX جایگزین مناسبی هستند. لایفکس مانند Philips Hue طیف وسیعی از لامپ‌های هوشمند با اتصالات مختلف را به همراه چراغ‌های دیواری قابل نصب ارائه می‌دهد و آن‌ها با هر سه دستیار صوتی نیز کار می‌کنند.

بااین‌حال، تفاوت مهم این است که لامپ‌های این برند دارای Zigbee داخلی هستند و مستقیما به وای‌فای شما متصل می‌شوند، همچنین آن‌ها روشن‌تر از لامپ‌های Philips Hue هستند. لامپ‌های LIFX A19/A60 برابر ۱۲۰۰ لومن نور ساطع می‌کنند که تقریبا به اندازه دو لامپ رشته‌ای ۴۰ واتی است. درحالی‌که لامپ‌های Philips Hue کم نورتر از یک لامپ رشته‌ای ۴۰ واتی هستند. بااین‌حال، لامپ‌های این برند با قیمت بیشتری به فروش می‌رسند!

Nanoleaf لامپ‌های هوشمند با ظاهر سنتی در محدوده Essentials خود ارائه می‌دهد. این برند طیف وسیعی از پنل‌های دیواری شش‌ضلعی و مثلثی که رنگ‌های مختلفی را ساطع می‌کنند، به فروش می‌رساند.حتی این پنل‌ها می‌توانند با ریتم موسیقی در حال پخش سازگار شده و صحنه‌ای جذاب خلق کنند. کیت استارتر این شرکت شامل ۹ پنل یکسان است که به هم می‌چسبند و می‌توانند با استفاده از لنت‌های فوم چسبناک به دیوار شما متصل شوند؛ البته باید به این مسئله اشاره کرد که پنل‌های مذکور پس از چسبیدن به دیوار سخت جدا می‌شوند.

این پنل‌های پلاستیکی وقتی روشن نباشند جذابیت خاصی ندارند و بسیار گران‌تر از مدل‌های دیگر لامپ‌های هوشمند هستند. اگر پنل‌های مربعی شکل را ترجیح می‌دهید، بوم Nanoleaf گزینه بهتری است؛ اما متأسفانه نمی‌توان آن‌ها را به پنل‌های شش‌ضلعی و مثلثی متصل کرد.

آیا لامپ هوشمند برای محل زندگی من مناسب است؟

درست مانند لامپ‌های CFL و لامپ‌های رشته‌ای، چراغ‌های هوشمند نیز دارای اشکال و اندازه‌های گوناگونی هستند که می‌توان از آن‌ها در داخل و خارج از محل استفاده کرد. انواع مختلفی از لامپ‌های هوشمند شامل نورافکن، چراغ‌های ادیسون و موارد دیگر وجود دارد. همچنین لامپ‌ها دارای توان‌های مختلفی مانند ۶۰ وات، ۴۰ وات و ۱۰۰ وات هستند.

درنتیجه می‌توانید هر مدلی که برای محل زندگی شما مناسب‌تر است را انتخاب و استفاده کنید.

لامپ هوشمند

از کجا می‌توانم لامپ‌ هوشمند بخرم؟

بازار لامپ‌های خانه هوشمند در سال‌های اخیر رشد زیادی داشته است؛ بنابراین شما می‌توانید آن‌ها را تقریبا در هر جایی که لامپ‌های دیگر فروخته می‌شود پیدا کنید. فروشگاه‌های مختلفی آن‌ها را می‌فروشند و همچنین می‌توانید این محصول را به صورت آنلاین از سایت‌هایی مانند آمازن، Best Buy، والمارت و دیگر موارد خریداری کنید.

آیا باید لامپ هوشمند بخرم؟

پاسخ کوتاه این است که شما نیازی به لامپ‌های هوشمند ندارید. مطمئنا می‌توانید بدون آن‌ها زندگی کنید. بااین‌حال، چراغ‌های هوشمند می‌توانند زندگی را کمی آسان‌تر کنند. برخی از لامپ‌های هوشمند می‌توانند از GPS تلفن شما برای روشن‌کردن چراغ‌ها هنگام نزدیک‌شدن به در استفاده کنند. شاید این ویژگی‌ها ارزش داشته باشد که شما حداقل یک لامپ هوشمند در خانه خود داشته باشید؛ اما همان‌طورکه گفته شد، خرید این محصول اصلا مسئله اجباری نیست.

وقتی صحبت از ایمنی و راحتی می‌شود، لامپ‌های هوشمند گزینه مناسب برای آغاز هوشمندسازی خانه شما هستند.

کارایی‌های مختلف لامپ‌ هوشمند

حال که سوالات پرتکرار درباره لامپ‌های هوشمند را جواب دادیم، وقت آن رسیده است که کمی درباره کارهایی که می‌توان با آن‌ها انجام داد صحبت کنیم. در ادامه چند کاری که باید پس از خرید این محصول انجام دهید را نوشته‌ایم. در این بخش موارد ساده‌‌ای مانند گروه‌بندی چراغ‌ها و برنامه‌ریزی اتوماسیون روزانه در کنار کارهای‌ پیشرفته‌تری مانند افزایش امنیت خانه با استفاده از لامپ‌های هوشمند ذکر شده است.

برنامه‌ریزی لامپ‌ هوشمند

هر سیستم روشنایی با برچسب هوشمند باید بتواند طبق برنامه عمل کند. برای برنامه‌ریزی چراغ‌های خود، ابتدا به بخش سخت افزار، ازجمله کلید دیواری، دوشاخه‌های هوشمند و لامپ‌ها مراجعه کرده و مطمئن شوید اپ مخصوص دارند. کلیدهای Lutron ،Leviton یا Belkin نمونه‌هایی از سخت‌افزار هستند که با اپلیکیشن‌های خود همراه می‌شوند.

لامپ هوشمند

در اپ، به‌دنبال گزینه‌ زمان‌بندی باشید. در آنجا می‌توانید چراغ‌ها را در زمان‌های مشخص روشن و خاموش کنید. اگر انتخابی برای زمان طلوع و غروب خورشید وجود دارد، پیشنهاد می‌کنیم از آن استفاده کنید زیرا این گزینه بسیار ساده‌تر از انتخاب ساعات خاصی از روز یا تأیید زمان دقیق برای غروب یا سحر است.

اگر اپ چراغ هوشمند شما این مقدار کنترل را ارائه نمی‌دهد، می‌توانید از اپلیکیشن‌های شخص ثالث به‌عنوان راه‌حل استفاده کنید. IFTTT مکان خوبی برای شروع است. این سرویس کتابخانه وسیعی از کنترل‌های مختلف برای دستگاه‌های خانه هوشمند دارد که در بین آن‌ها لامپ هوشمند نیز مشاهده می‌شود. ازجمله برندهایی که این اپ را پشتیبانی می‌کنند می‌توان به Philips Hue ،Lifx و Belkin Wemo اشاره کرد.

چراغ‌های روشن هنگام ورود به خانه

هیچکس از ورود به خانه یا پارکینگی تاریک لذت نمی‌برد. در عین حال، روشن ماندن چراغ‌ها به صورت شبانه‌روزی بسیار پول و انرژی را هدر می‌دهد.

ابتدا اپ لامپ هوشمند خود را بررسی کنید تا ببینید آیا راهی وجود دارد که چراغ‌ها را هنگام ورود به خانه روشن کنید یا آن‌ها هنگام خروج خاموش شوند. به‌عنوان مثال، می‌توانید این کارها را در اپ Philips Hue انجام دهید. اگر در اپ برندی که لامپ خود را از آن خریده‌اید چنین امکانی وجود ندارد، می‌توانید باز هم به IFTTT رجوع کنید.

شما می‌توانید اطلاعات موقعیت مکانی خود را به اپ منتقل کنید تا زمانی که نزدیک می‌شوید، لامپ‌ها به‌طور خودکار روشن شوند، حتی می‌توان از این تنظیمات برای خاموش‌شدن چراغ هنگامی که از خانه یا محل کار خود خارج می‌شوید استفاده کنید.

چراغ‌های گروهی برای کنترل بیشتر

روش مؤثر برای استفاده از چراغ‌های هوشمند این است که آن‌ها را بر‌‌‌اساس اتاق یا منطقه گروه‌بندی کنید. به‌عنوان مثال‌، می‌توانید همه چراغ‌های زیرزمین خود را بعد از نیمه‌شب خاموش کنید. یا بعد از ساعت ۱ بامداد میزان نور جلوی خانه خود را کمتر کنید تا باعث مزاحمت نشود.

می‌توانید این کار را به دو صورت انجام دهید، استفاده از اپ مخصوص یا به‌کار گیری اسپیکر هوشمند. در هر دو صورت، می‌توانید گروه‌های مختلف ایجاد و چراغ‌های خاصی را به آن‌ها اختصاص دهید تا به‌عنوان یک واحد عمل کنند. سپس، می‌توانید کل اتاق یا گروه را برای روشن یا خاموش‌شدن در زمان خاصی برنامه‌ریزی کنید.

لامپ هوشمند

امنیت خانه با چراغ

روشنایی هوشمند همچنین می‌تواند به‌عنوان وسیله‌ای برای امنیت خانه استفاده شود. کلیدها، لامپ‌ها و دوشاخه‌های هوشمند را به حسگرهای حرکتی موجود متصل کنید. هنگامی که در خانه نیستید، چراغ‌ها را طوری تنظیم کنید که به محض تشخیص حرکت یا شنیدن صدایی خاص، روشن شوند. این کار باعث می‌شود سارقان تصور کنند که کسی داخل خانه حضور دارد و همین مسئله باعث ترس و احتمالا فرار آن‌ها می‌شود. پلتفرم IFTTT بار دیگر در اینجا مفید واقع می‌شود. این سرویس می‌تواند بسیاری از ابزارهای خانگی که حرکت و صدا را تشخیص می‌دهند به سیستم روشنایی شما متصل کند.

حالت تعطیلات (Vacation mode) یکی دیگر از روش‌های استفاده از چراغ‌های هوشمند به‌عنوان عامل جلوگیری از سرقت است. هنگامی که این حالت فعال است، چراغ‌های شما به‌طور تصادفی خاموش و روشن می‌شوند و از رفتار شخصی که در خانه است تقلید می‌کنند. هر دو لامپ هوشمند Philips Hue و Lifx می‌توانند این کار را انجام دهند و کلیدهای روشنایی Belkin Wemo نیز عملکرد مشابهی را ارائه می‌دهند. می‌توانید از طریق اپ‌های رسمی این محصولات، حالت تعطیلات (معروف به Away mode) را فعال کنید.

سازگاری لامپ‌ها با آب‌وهوا

اگر صاحب ایستگاه هواشناسی شخصی (PWS) متصل به اینترنت هستید، احتمالا می‌توانید آن را با چراغ‌های هوشمند خود همگام‌سازی کنید. هنگامی که هوا تغییر کرده و ابرهای تاریک روز روشن به شبی تاریک مبدل می‌کنند، می‌توانید با استفاده از این فناوری سطح نور را در اتاق‌های خود ثابت نگه دارید.

به‌لطف حسگرهای نور UV، بسیاری از واحدهای PWS می‌توانند لحظه تاریک‌شدن آسمان و محو‌شدن نور خورشید را تشخیص دهند. حسگرهای رطوبت نیز هنگام باران به PWS هشدار می‌دهند. ایستگاه‌های هواشناسیBloomSky ، Netatmo و Ambient Weather نیز از IFTTT پشتیبانی می‌کنند، درنتیجه می‌توانید از آن‌ها برای این کار استفاده کنید. درنهایت نیز، هنگامی که ابرها کنار می‌روند، بار دیگر سطح نور تغییر می‌کند تا با آب‌وهوای بیرون سازگار شود.


اکنون که تمام اطلاعات مربوط به لامپ‌های هوشمند و کارایی آن‌ها را دراختیار دارید، می‌توانید با دقت بیشتری آن‌ها را خریداری کنید. نظر شما همراهان mydtc درباره این محصول چیست؟ آیا به نظر شما خانه‌های جدید به لامپ‌های هوشمند نیاز دارند؟

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا