سرور مجازی
zoomit

تماشا کنید: نخستین تصاویر و ویدئو منتشرشده از مک‌‌بوک پرو ۱۴ اینچی

اپل در یک فصل پاییزی شلوغ و پرکار، دو رویداد بزرگ را برای رونمایی از جدیدترین دستاوردهای سخت‌افزاری‌اش برگزار و در اوایل هفته گذشته جدیدترین نوت‌بوک‌های حرفه‌ای خود را در دو مدل ۱۴ و ۱۶ اینچی رونمایی کرد. کوپرتینویی‌ها در بطن هر دو مک‌بوک پرو تراشه‌های بسیار قدرتمند ام‌وان پرو و ام‌وان مکس را جای داده‌اند که به‌ادعای این شرکت با قوی‌ترین تراشه‌های موبایلی بازار طرف هستیم که در برخی سناریوها تراشه‌های دسکتاپ نیز به گرد آن‌ها نخواهند رسید.

جدا از تغییرات سخت‌افزری، تقریبا پس از پنج سال از آخرین بازطراحی مک‌‌بوک پرو، اپل مؤلفه‌های طراحی را دستخوش تغییر کرده است و پس از گوشی‌های آیفون، اکنون مک‌بوک پرو نیز در حاشیه فوقانی نمایشگر برای پنهان کردن آرایه دوربین فیس‌تایم از ناچ بهره گرفته است. حال لوک میانی، یکی از یوتیوبرهای نام آشنا، تصویری از مک‌بوک پرو ۱۴ اینچی را در کنار نسل قبلی در توییتر به اشتراک گذ‌اشته و نمای واقعی ناچ در بالای بالای نمایشگر، طراحی صفحه‌کلید تمام مشکی و سایر تغییرات را به تصویر کشیده است. گفتنی است تصویر یادشده ابتدا توسط یک کاربر ردیت به اشتراک گذاشته شد و سپس توسط رسانه‌های خبری بازنشر شد.

در همین حین، ویدئویی از مک بوک پرو ۱۴ اینچی نیز در ردیت به اشتراک گذاشته شد؛ البته دیری نپایید که این ویدئو به دلایل نامشخص حذف و دوبار در یوتیوب منتشر شد. علاوه بر این، یک عکس مطبوعاتی از تیم کوک مدیر عامل اپل نیز در کنار مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی جدید وجود دارد که به وضوح شاسی ضخیم‌تر مدل جدید را در مقایسه با نسل گذشته نشان می‌دهد.

تیم کوک در کنار مک‌بوک پرو ۲۰۲۱

افزون‌براین، در تصویر نخست نمایشگر مدل ۱۴ اینچی بسیار باکیفیت‌تر از مک‌‌بوک پرو ۱۳٫۳ اینچی به‌نظر می‌رسد؛ چراکه نوت‌بوک‌های یادشده برای نخستین‌بار در تاریخ کامپیوترهای مک به نمایشگر پیشرفته‌تر مینی ال‌ای‌دی مجهز شده‌اند؛ نمایشگری که می‌تواند رفتاری مشابه نمایشگرهای OLED داشته باشد و کاربران را در محتوای بصری غوطه‌ور کند. استفاده از نمایشگر مینی ال‌ای‌دی مزایای زیادی مانند بهبود طیف گسترده‌ای از رنگ، کنتراست بالا، دامنه‌ی دینامیکی وسیع و عمق رنگ مشکی ارائه می‌دهد.

تماشا در یوتیوب

نمایشگر مذکور با حاشیه‌های اندک ۳٫۵ میلی‌متر در اطراف و قسمت بالایی، رزولوشن ۳,۰۲۴ در ۱,۹۶۴ را در مدل ۱۴ اینچی ارائه می‌دهد و درنهایت، روشنایی تمام‌صفحه‌ ۱۰۰۰ نیتی، بیشینه‌ی روشنایی ۱۶۰۰ نیت در محتوای HDR و نسبت کنتراست ۱٫۰۰۰٫۰۰۰:۱ را به‌ارمغان می‌آورد. نمایشگر مدل ۱۴ اینچی داری ۵٫۸ میلیون پیکسل و مدل ۱۶ اینچی ۷٫۷ میلیون پیکسل است‌ و همچنین هردو از یک میلیارد رنگ پشتیبانی می‌کنند. علاوه‌بر آنچه که گفته شد، نمایشگر Liquid Retina XDR از قابلیت پروموشن نیز پشتیبانی می‌کند.

مدل‌های جدید مک‌بوک پرو از دوشنبه گذشته قابل سفارش هستند و تحویل آن‌ها به مشتریان و عرضه در فروشگاه‌ها از سه شنبه ۴ آبان آغاز می‌شود. طبق اعلام اپل، قیمت مک‌بوک پرو ۱۴ اینچی از ۱,۹۹۹ دلار آغاز می‌شود؛ درحالی‌که برای تهیه نسخه پایه مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی باید مبلغ ۲,۴۹۹ دلار را پرداخت کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا