سرور مجازی
فضای مجازی

مقابله تیک تاک با اخبار جعلی

به گزارش سایت انگجت، شبکه اجتماعی تیک تاک همچنان مشغول مبارزه با اخبار جعلی است، اما به نظر می‌رسد گستره این چالش وسیع‌تر از تصورات باشد.

گسترش اخبار جعلی در این شبکه اجتماعی در موضوعات مختلفی از حمله روسیه به اوکراین گرفته تا واکسیناسیون کووید ۱۹ تا شورش ششم ژانویه ۲۰۲۱ توسط حامیان ترامپ در آمریکا را شامل می‌شود. همچنین نیوزگارد در تحقیق خود متوجه شد تایپ کردن اصطلاحات برای جستجو‌هایی ساده منجر به ظهور انبوهی از اخبار جعلی برای کاربر می‌شود. به عنوان مثال جستجو با کلید واژه تغییرات آب وهوایی در تیک تاک مواردی مربوط به انکار این تغییرات را نشان می‌دهد.

به گفته محققان نتایج جستجو در این پلتفرم دو قطبی‌تر از گوگل هستند به طوری که جستجو درباره انتخابات میان دوره مجلس آمریکا از ۲۰ نتیجه، ۱۲ مورد شامل اظهارات جانبدارانه بودند. سخنگوی تیک تاک دربیانیه‌ای به موسسه نیوزگارد اعلام کرده اجازه انتشار محتوای خطرناک در پلتفرمش را نمی‌دهد و آن را حذف می‌کند.

تیک تاک

این شبکه اجتماعی ادعا می‌کند حدود ۳۵۰ هزار ویدئو مرتبط با انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را در پایان همان سال حذف کرده است. این شرکت از هوش مصنوعی برای بررسی ویدئو‌ها استفاده می‌کند و کلیپ‌های برچسب زده شده را به طور خودکار حذف می‌کند یا برای اپراتور‌های انسانی ارسال می‌کند.


بیشتر بخوانید

  • تبلیغ و فروش سس صورتی در تیک‌تاک خبرساز شد

 

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا