سرور مجازی
zoomit

اسپیس ایکس، ایلان ماسک را به اولین تریلیونر جهان تبدیل می‌کند

ثرتمندانی مانند جف بزوس آمازون (۲۰۰ میلیارد دلار سرمایه) و بیل گیس مایکروسافت (با ۱۳۲ میلیارد دلار سرمایه) وجود دارند، اما در میان ایلان ماسک نیز هست که سرمایه‌ آن تقریبا به ۲۴۲ میلیارد دلار می‌رسد. به‌تازگی یادداشتی با عنوان «SpaceX Escape Velocity … Who Can Catch Them» توسط آدام جوناس، سرپرست تحقیقات خودرو و فضای مورگان استنلی، منتشر شده که ادعا می‌کند اسپیس ایکس می‌تواند ماسک را به نخستین تریلیونر جهان تبدیل کند.

به گزارش Zdnet، درست است که طبق شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، اسپیس ایکس کمتر از ۱۷ درصد از دارایی خالص ۲۴۱٫۴ میلیارد دلاری ماسک را تشکیل می‌دهد، اما دید جوناس نسبت به آن بسیار خوب است. وی گفت:

اسپیس ایکس هرگونه تصور از پیش تعیین‌شده در مورد آنچه ممکن است در حوزه موشک، وسایل پرتاب و زیرساخت‌های پشتیبانی اتفاق بیفتد و همچنین بازه زمانی آن‌ها را به چالش می‌کشد.

مقاله‌های مرتبط:

او معتقد است که اسپیس ایکس با ارزش فعلی حدود ۱۰۰ میلیارد دلار به ۲۰۰ میلیارد دلار خواهد رسید. این امر بدین دلیل است که وی آن را ترکیبی از چندین کسب‌و‌کار در یک واحد می‌بیند. علاوه‌بر ارسال موشک به فضا، او موارد خوب دیگری مانند مشاهدات زمین، گردشگری فضایی، اکتشافات در اعماق فضا و سایر صنایع را در قالب کلی شرکت مشاهده می‌کنید. هرچند بزرگ‌ترین عامل در ارزش‌گذاری وی، سرویس اینترنتی Starlink Low-Earth Orbit (LEO) است.

با نگاهی به آینده، جوناس پس از پرتاب SpaceX Starship، سفینه فضایی فوق سنگین نسل بعدی اسپیس ایکس، گزینه‌های بزرگ‌تری را در آینده این شرکت پیش‌بینی می‌کند. جوناس اظهار داشت:

صحبت در مورد فضا قبل از استارشیپ مانند صحبت در مورد اینترنت قبل از گوگل است.

در این میان، تسلا که شرکت دیگر ایلان ماسک است نیز تلاش خوبی در جهت بهتر شدن و سودآوری بیشتر دارد. این شرکت درآمد سه‌ماهه سوم خود را در آینده‌ای نزدیک گزارش می‌دهد و بدین شکل می‌توانیم میزان سود این فصل را بررسی کنیم. حتی قبل از اینکه آمار رسمی تسلا اعلام شود، این شرکت موفق شده به مسائلی مانند کمبود تراشه و تنگناهای زنجیره تأمین غلبه کرده و رکورد تحویل‌های سه‌ماهه و فروش قوی در چین را ثبت کند. از زمان پایین‌ترین سطح درآمد تسلا در ۱۶ آگوست، سهام غول خودروهای برقی بیش از ۳۵ درصد افزایش یافته است.

به نظر شما همراهان mydtc، آیا ایلان ماسک در نهایت اولین تریلیونر جهان می‌شود؟

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا