سرور مجازی
فناوری

سامسونگ سرمایه‌گذاری در بخش نیمه‌هادی‌ در تگزاس را به 44 میلیارد دلار می‌رساند

سامسونگ سرمایه‌گذاری در بخش نیمه‌هادی‌ در تگزاس را به 44 میلیارد دلار می‌رساند

به نظر می‌رسد قانون موسوم به CHIPS رییس‌جمهور بایدن در حال نتیجه دادن است. بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، سامسونگ قصد دارد سرمایه‌گذاری خود را در تگزاس دو برابر کند. به این ترتیب کل سرمایه‌گذاری در بخش تولید تراشه این ایالت به 44 میلیارد دلار خواهد رسید، با توجه به اینکه سامسونگ در سال 2021 نزدیک به 20 میلیارد دلار برای ساخت یک کارخانه در آنجا هزینه کرده است.
 
به گزارش دیتاسنتر من و به نقل از انگجت، این پروژه توسعه‌ای بلندپروازانه ظاهرا به شکل یک مرکز جدید تولید تراشه، یک سایت بسته‌بندی و یک فضای تحقیق و توسعه خواهد بود. همه آنها در منطقه تیلور تگزاس یا نزدیک آن قرار خواهند گرفت، چرا که از قبل در این منطقه تأسیسات نیمه‌هادی ساخته شده است. کانون (هاب) تولیدی فعلی هنوز عملیاتی نشده است، اما ساخت «تراشه‌های منطقی حیاتی» را در اواخر سال جاری آغاز خواهد کرد. از نظر فاصله جغرافیایی، تیلور حدود 40 دقیقه رانندگی با آستین فاصله دارد.
 
اگر واقعاً این اتفاق بیفتد، یک پیروزی بزرگ برای دولت بایدن خواهد بود. یکی از اهداف اصلی قانون CHIPS، وسوسه کردن تولیدکنندگان جهانی تراشه جهانی به ساخت در خاک ایالات‌متحده است. برای این منظور، واشنگتن قصد دارد بیش از 6 میلیارد دلار به سامسونگ به عنوان انگیزه بیشتر برای ادامه کارها در ایالات‌متحده اهدا کند.
 
قانون چیپس به دولت فدرال اجازه داده است که برای تشویق شرکت‌های فناوری به سرمایه‌گذاری در این کشور به بسیاری از آنها منابع مالی و وام پیشکش کند. در ماه فوریه، شرکت چندملیتی نیمه‌هادی GlobalFoundries کمک مالی 1.5 میلیارد دلاری دریافت کرد تا به آن کمک شود هزینه هنگفت توسعه‌ای در ایالات‌متحده را بپردازد، و علاوه بر آن وام 1.6 میلیارد دلاری نیز دریافت کرد. این شرکت قصد دارد یک مرکز ساخت جدید در منطقه مالتای ایالت نیویورک بسازد که تولید تراشه‌های صنایع خودروسازی، هوافضا، دفاعی و هوش مصنوعی را بر عهده خواهد داشت.
 

سامسونگ سرمایه‌گذاری در بخش نیمه‌هادی‌ در تگزاس را به 44 میلیارد دلار می‌رساند

اخیراً، اینتل بزرگترین کمک مالی CHIPS تا به امروز را دریافت کرد؛ این شرکت تا 8.5 میلیارد دلار برای ادامه عملیات‌های مختلف مستقر در ایالات متحده به دست می‌آورد. برنامه فعلی این است که اینتل از این پول برای تولید کارخانه‌هایی استفاده کند که تراشه‌های نیمه‌رسانای پیشرفته را برای استفاده در هوش مصنوعی و سایر برنامه‌های پیشرفته تولید می‌کنند. این شرکت در حال ساخت دو کارخانه جدید در آریزونا و دو کارخانه در اوهایو است. علاوه بر این، قرار است از این پول برای مدرن کردن دو کارخانه فعلی آن در نیومکزیکو و گسترش یک تاسیسات در اورگان استفاده کند. در مجموع، اینتل 100 میلیارد دلار در تولید تراشه در ایالات‌متحده سرمایه گذاری خواهد کرد. پیشبینی می‌شود این پروژه های مختلف 20000 شغل ساختمانی و 10000 شغل تولیدی ایجاد کنند.
 
دولت بایدن در سال 2022 قانون تراشه و علم (CHIPS and Science Act) را امضا کرد تا تحقیقات و تولید نیمه‌هادی‌ها در داخل این کشور را تقویت کند و اتکای آمریکا به تامین‌کنندگان چینی را کاهش دهد. 52 میلیارد دلار اعتبار مالیاتی و بودجه برای شرکت‌ها به منظور توسعه تولید در ایالت‌ها کنار گذاشته است.
 

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا