سرور مجازی
رمز ارز

آیوتا با ارتقای جدید خود خبر ساز شد! چه تغییراتی رخ داده؟

آیوتا با ارتقای جدید خود خبر ساز شد! چه تغییراتی رخ داده؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

شبکه آیوتا (IOTA) با راه‌اندازی زنجیره قراردادهای هوشمند عمومی ShimmerEVM به نقطه عطف قابل توجهی رسیده است و مرحله جدیدی را در توسعه خود رقم می‌زند.

آیوتا چندین سال در راستای حمایت از قراردادهای هوشمند فعالیت داشته و زنجیره ShimmerEVM نشان‌دهنده اوج این تلاش‌ها است. این اولین زنجیره قراردادهای هوشمند عمومی در شبکه آیوتا با توکن واقعی، SMR است. این توسعه با استفاده از نمودارهای غیرچرخشی جهت‌دار (DAG) به عنوان لایه پایه برای ارتباطات میان زنجیره‌ای (Cross-Chain) امکان‌پذیر شد.

شبکه Shimmer، شبکه‌ای که برای ایجاد نوآوری در آیوتا ایجاد شده است، این نقطه عطف تاریخی را اعلام نمود و تاکید کرد که زنجیره ShimmerEVM کاملاً با ماشین مجازی اتریوم (EVM) سازگار است. این سازگاری امکان پشتیبانی از برنامه‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) و GameFi را فراهم می‌کند که با راهبرد توسعه بازار آیوتا همسو می‌شود.

Ramzarzخرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!


شروع

دومینیک شینر، یکی از بنیان‌گذاران آیوتا، از تبدیل شدن Shimmer به یک شبکه لایه ۱ با ابزار واقعی و یک اکوسیستم پر‌ رونق ابراز هیجان کرد. او این زنجیره سازگار با اتریوم را گامی مهم در جهت رشد یک اکوسیستم قوی وب‌۳ می‌داند.

زنجیره ShimmerEVM پردازش قراردادهای هوشمند و انتقال ارزش لایه ۲ بدون پل را امکان‌پذیر می‌کند. کاربران می‌توانند توکن‌های SMR و در آینده، توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) و دارایی‌های بومی سفارشی را به ShimmerEVM بدون نیاز به پل‌های خاص، به لطف محیط چند‌زنجیره‌ای (Multichain) آن ارسال کنند.

در حالی که ShimmerEVM در ابتدا به عنوان یک زنجیره عمومی راه‌اندازی شد، بنیاد آیوتا قصد دارد به تدریج اختیار زنجیره را به جامعه واگذار کند تا مدیریت آن را غیرمتمرکزتر کند. این حرکت با روند گسترده‌تر در فضای بلاکچین و ارزهای دیجیتال به سمت شبکه‌های جامعه‌محور و غیرمتمرکز همسو است.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا