سرور مجازی
zoomit

نخستین گوشی‌های مجهز به تراشه Snapdragon 8 Gen 2 احتمالاً اواسط آبان از راه می‌رسند

تراشه‌ی Snapdragon 8 Gen 1 شروعی ناامیدکننده داشت که دلیل اصلی آن احتمالاً استفاده از فرایند ۴ نانومتری سامسونگ بود. اگرچه این احتمال هم وجود داشت که طراحی ARM نیز تاحدودی به مشکلات این تراشه مرتبط باشد، اما با انتقال سفارشات ساخت این پردازنده به TSMC مشخص شد که طرح ARM هیچ مشکلی نداشته است و درواقع عملکرد ضعیف Snapdragon 8 Gen 1 به لیتوگرافی سامسونگ نسبت داده می‌شود. کوالکام اکنون درحال‌ کار روی Snapdragon 8 Gen 2 است که شاید خیلی زودتر از انتظارات روانه‌ی بازار شود.

شاید کوالکام با ارائه‌ی Snapdragon 8 Gen 2، همه چیز را تغییر دهد و به‌جای استفاده از یک هسته‌ی بزرگ، سه‌ هسته‌ی متوسط و چهار هسته‌ی کم‌مصرف، از پیکربندی دیگری بهره ببرد که شامل یک هسته‌ی Cortex-X3، دو هسته‌ی Cortex-A720، دو هسته‌ی Cortex-A710 و سه هسته‌ی Cortex-A510 است. اگرچه این رویکرد ازنظر کارایی، بهترین گزینه‌ی ممکن محسوب نمی‌شود، اما به نسل بعدی گوشی‌های اندرویدی کمک خواهد کرد تا همچنان از برنامه‌های قدیمی‌تر پشتیبانی کنند.

مقاله‌ی مرتبط:

  • چرا همکاری سامسونگ و کوالکام گلکسی S23 را به گوشی هیجان‌انگیزی تبدیل می‌کند؟
  • عملکرد Snapdragon 8 Gen 2 احتمالاً تا ۱۰ درصد بهتر از Snapdragon 8+ Gen 1 خواهد بود

توییت جدید افشاگر معروف، Ice Universe نشان می‌دهد دیدگاه ارائه‌شده درمورد پیکربندی نسل بعدی تراشه‌ی پرچم‌دار کوالکام تا حدودی اشتباه است. براساس اطلاعات فاش‌شده، این تراشه‌ساز با تمام توان درحال‌ کار روی Snapdragon 8 Gen 2 است و این سیستم-روی-چیپ (‌SoC) ازنظر مصرف انرژی عملکرد فوق‌العاده‌ای ارائه خواهد کرد.

به گزارش فون‌آرنا، فروشندگان محصولات اندرویدی درحال آماده‌سازی گوشی‌های هوشمند جدید با تراشه‌ی Snapdragon 8 Gen 2 هستند و این احتمال وجود دارد که اولین دستگاه‌های مجهز به این پردازنده از ماه نوامبر (آبان ۱۴۰۱) معرفی شوند. درمقام مقایسه، Snapdragon 8 Gen 1 در تاریخ ۲۹ نوامبر ۲۰۲۲ معرفی شد، اما اولین گوشی‌های مجهز به این تراشه اواخر ماه دسامبر و آن‌هم فقط در چین دردسترس مشتریان قرار گرفت. در یکی از گزارش‌های اخیر اشاره شده است که Snapdragon 8 Gen 2 طی رویدادی در تاریخ ۱۴ تا ۱۷ نوامبر (۲۳ تا ۲۶ آبان)، معرفی خواهد شد.

از دیگر ویژگی‌های احتمالی Snapdragon 8 Gen 2 می‌توان به پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 740 اشاره کرد. شایان‌ذکر است تراشه‌های اختصاصی اپل و گوگل یعنی سری A Bionic و تنسور، از پیکربندی‌های معمولی بهره نمی‌برند و گوشی‌های مجهز به این پردازنده‌ها، جز بهترین نمونه‌های موجود در بازار هستند. حتی سامسونگ نیز درحال بررسی رویکرد جدیدی در ساخت تراشه‌های اختصاصی خود است، اما انتظار نمی‌رود نسل بعدی اگزینوس به‌ این زودی دردسترس قرار گیرد.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا