سرور مجازی
بدافزار

اتحاد آمریکا با 30 کشور دیگر در جهت مبارزه با بدافزارها

دولت آمریکا قصد دارد تا به منظور مبارزه با باج افزارها و جرایم سایبری تهدید کننده امنیت ملی با 30 کشور جهان همکاری داشته باشد.
 
به گزارش mydtc و به نقل از  engadget، دولت بایدن تصمیم دارد تا در اواخر ماه میلادی جاری 30 کشور را گردهم آورده و در رابطه با خطراتی که باج افزارها بر اقتصاد جهانی و امنیتی ملی کشورها می‌گذارند با آنها تبادل نظر کند.
 
گزارش‌های به دست آمده از سی ان ان خبر از آن دارد که این ملاقات مجازی به عنوان بخشی از برنامه‌های چند جانبه بایدن برای مبارزه با مشکلات امنیت سایبری است.
 
جیک سالیوان به عنوان مشاور امنیت ملی امریکا نیز در این رابطه اظهار داشته است که هدف از این ملاقات سرعت بخشیدن به همکاری‌ها در جهت مبارزه با جرایم سایبری، بهبود همکاری در اجرای قانون، جلوگیری از استفاده غیرقانونی از رمزارزها و پرداختن دیپلماتیک به این مسائل است.

این اقدام دولت بایدن دقیقا یک سال پس از حمله سایبری به خط لوله Colonial Pipeline که منجر به کمبود گاز در بخشی از ایالات متحده شد، به وقوع پیوسته است. بایدن پس از وقوع این حادثه دستور اجرایی جدیدی را امضا کرد که به موجب آن همکاری و به اشتراک گذاری اطلاعات میان آژانس‌های فدرال مختلف آسان شد.
 
همچنین لازم به ذکر است که وزارت خزانه داری ایالات متحده اخیرا در راستای اقدامات پیشگیرانه در زمینه حملات سایبری تبادل رمزارز SUEX را به اتهام تسهیل برخی از حملات سایبری تحریم کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا