سرور مجازی
فضای مجازی

در جدیدترین رویداد معرفی محصول اپل چه گذشت؟

رویداد رونمایی شرکت اپل که از هفته‌ها پیش قرار بود برای معرفی و رونمایی از جدیدترین سری محصولات این شرکت از جمله مدل ۱۴ آیفون و مدل جدید اپل واچ برگزار شد.

در ابتدای این رویداد، اپل بالاخره بعد از گذشت دو سال نسل دوم اپل واچ SE را رونمایی کرد. این گجت پوشیدنی اپل نسخه اقتصادی خانواده ساعت های هوشمند این شرکت است. اپل در جریان رویداد FarOut، نسل دوم اپل واچ SE را رونمایی کرد که در آن از پردازنده S8استفاده شده است.

از آنجایی که پردازنده بهکار رفته در نسل دوم اپل واچ اس ای طی دو نسل تغییر چندان بهخود ندیده است، از اینرو نسبت به نسل اول خود که از تراشه S5 بهره میبرد فقط ۲۰ درصد سریعتر شده است. این ساعت در رنگ‌های Midnight، Starlight و نقره‌ای با قیمت ۲۴۹ دلار در دسترس قرار می‌گیرد.

آیفون اپل واچ SE

همچنین در کنار نسخه اقتصادی اپل واچ، اپل از ساعت‌های هوشمند اپل واچ سری 8 نیز رونمایی کرد. این ساعت از نمایشگر بزرگ و باتری قدرتمندی بهره می‌برد که برای ورزشکاران و افراد با فعالیت‌های بدنی زیاد مناسب است و قابلیت‌های خوبی برای این دسته از افراد دارد. ساعت مذکور با بهره‌مندی از باتری بهبودیافته توانایی کار تا ۳۶ ساعت را برای کاربر فراهم می‌کند.

اپل واچ سری ۸ دارای دو حسگر تشخیص دما است که یکی زیر دستگاه و دیگری در زیر نمایشگر قرار دارد. حسگر مذکور می‌تواند بیشتر روی سلامت زنان تمرکز داشته باشد؛ شرکت سازنده می‌گوید اپل واچ سری ۸ می‌تواند تغییرات دما را تا ۰٫۱ درجه سانتی‌گراد ردیابی و هر پنج ثانیه دمای بدن کاربر را بررسی کند. این ساعت با حسگرهای حرکتی که در آن استفاده شده، قابلیت تشخیص تصادفات رانندگی را نیز دارد.

مدل GPS و سلولار اپل واچ سری ۸ از ۱۶ سپتامبر به ترتیب با قیمت ۳۹۹ و ۴۹۹ دلار دردسترس خواهد بود.

آیفون اپل واچ 8

در کنار دیگر محصولات نسل جدید هدفون بی‌سیم سری ایرپاد پرو است. طبق پیش بینی‌ها در ایرپاد پرو ۲ از تراشه جدید H2 استفاده شده است. قابلیت حذف‌نویز فعال این محصول نسبت به قبل تا دوبرابر بهتر عمل می‌کند و به‌گفته اپل این ویژگی کیفیت صدا را نیز بهبود می‌بخشد.

ایرپاد پرو جدید اکنون از سیستم شارژ به‌روزرسانی‌شده بهره می‌برد و از قابلیت Find My و بلندگوی داخلی بهره می‌برد تا بتوانید آن‌ها راحت‌تر ردیابی کنید. علاوه‌براین امکان شارژ کیس شارژ این محصول با کابل لایتنینگ یا شارژرهای مبتنی‌بر استاندارد Qi یا MagSafe انجام می‌شود. امکان شارژ کیس ایرپاد پرو ۲ با شارژ اپل واچ نیز وجود دارد.

اپل اعلام کرد که ایرپاد پرو ۲ را با قیمت ۲۴۹ دلار به‌فروش می‌رساند. مشتریان می‌توانند این محصول را از تاریخ ۹ سپتامبر (۱۸ شهریور) سفارش دهند و عرضه‌ آن نیز از ۲۳ سپتامبر (اول مهر ۱۴۰۱) آغاز خواهد شد.

ایرپاد جدید اپل

ایرپاد جدید اپل

اپل در رویداد Far Out امسال، از نسل چهاردهم آیفون‌ها رونمایی کرد. برخلاف سال‌های گذشته، امسال نام‌گذاری آیفون‌های جدید با تغییر و تحول روبه‌رو شده است و دیگر از مدل مینی خبری نیست. درواقع آیفون ۱۴ پلاس مدل جدید خانواده به‌حساب می‌آید که البته از نظر ابعاد، شباهتی به آیفون جمع‌وجور اپل ندارد.

در بخش طراحی، آیفون‌های ۱۴ و ۱۴ پلاس اپل تغییر چندانی نسبت به مدل‌های سال گذشته به خود ندیده‌اند. علاوه‌بر ناچ دوربین سلفی، طراحی سنسور Face ID هم دست‌نخورده باقی مانده است و همچنان نمایشگر تخت، جلوه زیبایی به گوشی‌های اپل می‌بخشد.

آیفون ۱۴ که درواقع مدل پایه گوشی‌های اپل است، از نمایشگر ۶٫۱ اینچی استفاده می‌کند، اما تفاوت اصلی آیفون ۱۴ با ۱۴ پلاس به اندازه نمایشگر باز می‌گردد. اپل آیفون ۱۴ مکس را با نمایشگر ۶٫۷ اینچی به دست کاربران می‌رساند.

آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس از همان تراشه سال ۲۰۲۱ اپل، یعنی A15 بایونیک استفاده خواهد کرد، با این تفاوت که حالا تراشه‌ آیفون‌های مدل پایه، در بخش گرافیک به ۵ هسته پردازشی مجهز شده‌اند. اپل می‌گوید که مدل پلاس بهترین شارژدهی را در مقایسه با تمام آیفون‌ها ارائه خواهد کرد.

دوربین اصلی آیفون ۱۴ و ۱۴ پلاس، از حسگر ۱۲ مگاپیکسلی با f/1.5 و لرزشگیر مبتنی بر حسگر استفاده می‌کند. براساس گفته‌های اپل، عملکرد دوربین در شرایط کم‌نور حدود ۴۹ درصد نسبت به مدل سال قبل بهبود داشته است و حالا نایت مد، دوبرابر سریع‌تر عمل می‌کند. دوربین ۱۲ مگاپیکسلی TrueDepth با فوکوس خودکار، به‌عنوان دوربین سلفی عمل خواهد کرد. اپل می‌گوید که فناوری پردازش تصویر Deep Fusion نیز برای عکاسی در شب و رندر کردن رنگ‌ها به کمک دوربین خواهد آمد. اپل تکنولوژی مذکور را Photonic Engine نام نهاده است.

در هنگام ضبط ویدیو، Action Mode نیز لرزش دست کاربران را خنثی خواهد کرد تا ویدیوها با دقت بیشتری به ثبت برسند.

هردو مدل آیفون ۱۴ و ۱۴ پلاس، از پیام‌های اضطراری ماهواره‌ای پشتیبانی می‌کنند تا حتی در شرایطی که کاربر در محلی خارج از محدوده آنتن‌دهی قرار می‌گیرد، بتواند سیگنال اضطراری مورد نیازش را ازطریق ارتباط ماهواره‌ای ارسال کند.

آیفون ۱۴ پرو با قیمت ۹۹۹ دلار و آیفون ۱۴پرومکس با قیمت ۱۰۹۹ دلار در بازار به فروش می‌رسد.

آیفون 14

آیفون 14

اپل در مدل پروی سری آیفون ۱۴ از تراشه A۱۶ استفاده می‌کند. این تراشه که در رویداد اخیر اپل معرفی شد تعداد بیشتری ترانزیستور در مقایسه با نسل‌های قبلی برخوردار است که تعدادشان به 16 میلیون واحد می‌رسد. فناوری ساخت ۴ نانومتری از دیگر ویژگی‌های مهم و کلیدی تراشه اشاره شده است. همچنین در طراحی آن توجه ویژه‌ای به بهبود عملکرد هوش مصنوعی شده است و سازگاری بیشتری با اپلیکیشن‌های مخصوص گوشی‌های هوشمند و iOS خواهد داشت.

اپل در جریان رویداد «Far Out» اعلام کرد جدیدترین نسخه سیستم عامل این شرکت یعنی iOS ۱۶ و watchOS ۹ را روز دوشنبه ۲۱ شهریورماه (۱۲ سپتامبر) در دسترس تمامی کاربرانی که آیفون سازگار با آن دارند، با ویژگی‌های کاربردی قرار می‌گیرد.

دیتاسنتر من فضای مجازی دريچه فناوری

مجله خبری دیتاسنتر من

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا