سرور مجازی
اقتصادی

بازار ارز بمباران شد/ دلار وارد کانال ۴۰ هزار تومان می‌شود؟

بازار ارز بمباران شد/ دلار وارد کانال ۴۰ هزار تومان می‌شود؟

مریم فکری: همزمان با افزایش عرضه دلار به بازار، دلار یک کانال سقوط کرد و وارد کانال ۵۱ هزار تومان شد.

کاهش قیمت دلار در حالی طی ۲۴ ساعت گذشته اتفاق افتاده است که از روز شنبه تاکنون شاهد سقف‌شکنی‌های پی در پی دلار در بازار بودیم؛ به طوری که هر دلار آمریکا حتی تا نزدیک کانال ۵۳ هزار تومان هم بالا رفت.

اما با مداخله سنگین بازارساز در بازار دلار و درهم، قیمت‌ها روندی نزولی به خود گرفت. در حال حاضر هر دلار آمریکا در بازار ۵۱ هزار د ۵۰۰ تومان قیمت دارد.

دیروز خبرگزاری ایرنا از حضور بازارساز به منظور عرضه سنگین ارز در بازار و جمع‌آوری نقدینگی ریال در نرخ‌های فعلی بازار خبر داد. خبرگزاری فارس نیز دیروز مدعی شد از صبح تاکنون ۱۸۰ میلیون دلار در بازار نیما عرضه شده که بیش از ۱۵۰ میلیون دلار از آن معامله شده است. در ادامه این گزارش هم پیش‌بینی شد تا روزهای آینده مجددا دلار به کانال ۴۰ هزار تومان وارد شود.

در این میان، وزیر اقتصاد در تازه‌ترین اظهارنظر اعلام کرد نوسانات ارزی اخیر تحت کنترل بانک مرکزی است و این نهاد به واسطه صادرات نفتی و غیرنفتی به منابع ارزی بیشتری دسترسی پیدا کرده‌است.

وزیر اقتصاد گفت: نوسانات روزهای اخیر ارز تحت کنترل بانک مرکزی است.

احسان خاندوزی عنوان کرد: آزادسازی منابع و در عین حال رشد صادرات نفتی و غیرنفتی موجب شده دست بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز باز باشد.

۲۲۳۲۲۵

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا