سرور مجازی
تکنولوژی

ماجرای مسدود سازی کارت‌های بانک سامان چیست؟

بانک سامان با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد ابطال کارت بانکی برخی مشتریان این بانک به دستور پلیس فتا صورت گرفته است. علت آن نیز استفاده از کارت مذکور در درگاه‌ها و پایانه‌های ناامن عنوان شده که احتمال سوءاستفاده از کارت مشتری وجود داشته است.

روز گذشته برخی از مشتریان بانک سامان پیامکی دریافت کرده که در آن اعلام شده بود کارت بانکی‌شان ابطال شده است.

بانک سامان

دریافت این پیامک بدون توضیح و اطلاع‌رسانی بانک سامان با واکنش مشتریان این بانک در فضای مجازی همراه شد. عده‌ای نیز علت این کار را لو رفتن اطلاعات حساب بانکی افراد و مسدودسازی کارت برای حفاظت از دارایی افراد عنوان کردند.

اما بانک سامان با یک روز تاخیر، به صورت رسمی اطلاعیه‌ای صادر و در این رابطه شفاف‌سازی کرد:

نوشته های مشابه

«پیرو اطلاع‌رسانی پیامکی به تعداد محدودی از مشتریان در خصوص ابطال کارت‌بانکی ایشان به اطلاع می‌رساند این اقدام به دلیل استفاده از کارت مذکور در درگاه‌ها و پایانه‌های ناامن و احتمال سوءاستفاده از کارت مشتریان و به دستور فتا انجام شده است.»

در ادامه این اطلاعیه ضمن رد هرگونه شایعات آمده است که این اقدام به جهت حفظ منافع مادی مشتریان سامان انجام شده است: «جای هیچ‌گونه نگرانی نیست و مشتریان می‌توانند در اسرع وقت از طریق شعبه به‌صورت حضوری یا از طریق موبایلت به‌صورت غیرحضوری کارت جدید خود را دریافت کنند.»

این اتفاق در حالی رخ داده که 13 تیرماه اعلام شد دسترسی به بعضی سامانه‌های بانکی از خارج ایران قطع شده است. قطع این دسترسی مشمول همه بانک‌های کشور نمی‌شود و دلیل آن به شکل رسمی اعلام نشده است. با این حال، احتمالی که وجود دارد این است که با هدف پیشگیری از حملات سایبری رخ داده باشد. شنیده‌های دیجیاتو حاکی از آن است که محدودیت‌های اعمال شده، موقت هستند و در آینده برداشته خواهند شد.

گفتنی است طی سالیان اخیر حملات سایبری به مراکز حساس کشور مانند سامانه توزیع سوخت و شهرداری تهران باعث ایجاد نگرانی عموم مردم شده است. پیش از این نیز بارها خبرهایی مبنی بر نشت اطلاعات مردم در وبسایت‌های دولتی و خصوصی منتشر شده بود.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا