سرور مجازی
فضای مجازی

از Digital Marketer چقدر می‌دانید؟

واژه‌ Digital Marketing از ۲ کلمه‌ «دیجیتال» و «مارکتینگ» تشکیل شده است که اگر به‌صورت تحت‌الفظی این عبارت را ترجمه کنیم به «بازاریابی دیجیتال» خواهیم رسید . دیجیتال مارکتینگ، یک تعریف ساده نیز دارد «دیجیتال مارکتینگ به معنای استفاده از ابزارهای دیجیتال در راستای برقراری ارتباط با مخاطبان، بازاریابی و فروش محصولات و در نهایت متقاعد کردن آنها برای انجام اقدام مورد نظر است.»

دیجیتال مارکتر (Digital Marketer) یا همان متخصص دیجیتال مارکتینگ شخصی است که به خوبی با ابزارهای دیجیتال مارکتینگ آشنا است و از آن‌ها در جهت افزایش فروش، ترافیک و محبوبیت یک برند استفاده می‌کند. در ادامه مطلب شما را بیشتر با ابزارهای دیجیتال مارکتینگ آشنا خواهیم کرد، اما قبل از آن اجازه دهید برای درک بهتر اینکه دیجیتال مارکتر کیست، یک مثال را بررسی کنیم. دیجیتال مارکترها شباهت بسیار زیادی به سرمربی‌های تیم فوتبال دارند.

همانطور که یک سرمربی بر اساس دانش خود از تاکتیک‌ها، پتانسیل تیم، شناخت تیم‌های مقابل و سایر موارد استراتژی‌های مختلفی را در زمین فوتبال در پیش می‌گیرد، یک دیجیتال مارکتر موفق هم باید بر اساس شناخت یک کسب و کار، نقاط ضعف و قوت آن و ابزارهای دیجیتال مارکتینگ بهترین برنامه‌ها را برای فروش و برندسازی ارائه دهد. دیجیتال مارکتینگ هم مانند فوتبال و یا هر عرصه دیگری دارای محیط بسیار رقابتی است.

در میدان بازاریابی و فروش با یک تصمیم صحیح و یا اشتباه یک کسب و کار ممکن است به اوج برسد و یا نابود شود! این وظیفه دیجیتال مارکتر است که با استفاده از دانش و استراتژی‌هایی که در پیش می‌گیرد از سایر رقبا در فروش پیشی بگیرد و به برندسازی یک کسب و کار کمک کند. بعضی از مهمترین وظایف دیجیتال مارکتر دیجیتال عبارتند از:

    شناسایی بازار هدف
    تحلیل رقبا
    برندسازی
    افزایش فروش
    افزایش ترافیک سایت

 مهمترین وظایف کارشناس Digital Marketing چیست؟
یک دیجیتال مارکتر تمام عیار و حرفه‌ای به خوبی می‌داند که برای موفقیت در یک پروژه به چه ابزارهایی نیاز دارد. همچنین به خوبی تشخیص می‌دهد که در کنار آن‌ ابزارها در صورتی که محدودیت مالی وجود نباشد، استفاده از کدام تکنیک‌های بازاریابی به عنوان کاتالیزگر (افزایش دهنده سرعت) کاربردی می‌باشد. بنابراین یک متخصص دیجیتال مارکتینگ باید به ابزارهای دیجیتال مارکتینگ شناخت داشته باشد و به کمک قدرت تجزیه و تحلیل خود آن‌ها را بکار بگیرد. مهمترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ و مهارت‎هایی که دیجیتال مارکترها از آن‌ها استفاده می‌کنند، عبارتند از:

بهینه سازی موتور جستجو (SEO)
تبلیغات اینترنتی مثلا تبلیغات کلیکی (PPC)
رسانه های اجتماعی (Social Media)
استراتژی محتوا و تولید محتوا (Content strategy)
گیمیفیکیشن (Gamification)
شناخت مخطابان هدف (Costumer Avatar)
بهبود تجربه کاربری (UX)
کمپین های بازاریابی (Campaign)
بهبود هویت برند و برندسازی (Branding)
شناخت استراتژی‌های بازاریابی از جمله بازاریابی درونگرا، چریکی و…
قدرت تجزیه و تحلیل بالا به همراه تصمیم‌گیری
قابلیت ارزیابی برنامه‌ها و استراتژی‌ها
و…

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا

mydtc.ir

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا