سرور مجازی
zoomit

گوگل تجربه تماس با تلفن‌های گویا را بهبود می‌بخشد

تراشه تنسور تراشه مخصوص گوگل است که دیشب ۲۷ مهر همراه با پیکسل ۶ و ۶ پرو معرفی شد. در این تراشه، قابلیت یادگیری ماشینی به‌کار رفته است. یکی از این قابلیت‌ها نمایش متنی و فهرست‌وار اطلاعاتی است که با تماس با اپراتورها خواهید شنید. این قابلیت کمک می‌کند بدون منتظرماندن تا اتمام پیام ضبط‌شده، مسیر دسترسی دلخواه خود را پیدا و گزینه‌ها را سریع‌تر انتخاب کنید.

tensor features

اکثر اوقات هنگام تماس با اپراتور‌ها، برای اطلاع از گزینه‌های پیش رو باید مدت زیادی منتظر بمانید تا پیام ضبط‌شده تمام شود. به‌عنوان مثال، برای تماس با پشتیبانی عدد ۱ را فشار دهید -> برای تماس با اپراتور شماره ۲ راه فشار دهید و… .

با کمک گوگل، دیگر لازم نیست همه این گزینه‌ها را به‌دقت به‌خاطر بسپارید؛ چرا‌که گوگل از قبل به‌جای شما به این تماس‌ها گوش داده است و همه گزینه‌های موجود را روی صفحه‌نمایش در قالب نوشته به شما نشان می‌دهد.

افزون‌براین، این قابلیت زمان انتظار فعلی یا پیش‌بینی‌شده برای زمانی دلخواه را قبل از برقراری تماس به شما نشان می‌دهد و مشخص می‌کند در هر ساعت از هر روز، چه مدتی باید برای پاسخ‌دهی این اپراتورها منتظر بمانید.


با این قابلیت می‌توان از هدررفتن وقت جلوگیری کرد و تصمیم گرفت که چه زمانی برای تماس مناسب‌تر است. برای نمونه، برخی از سرویس‌ها مانند اسنپ، ممکن است در زمان شام یا ناهار خیلی دیر پاسخ‌گو باشند؛ بنابراین، داشتن تخمینی از زمان انتظار می‌تواند راه مناسبی برای برنامه‌ریزی تماس با این سرویس‌ها باشد.

علاوه‌براین، قابلیت Hold For Me سال گذشته معرفی شده بود که با استفاده از آن، گوگل اسیستنت با تشخیص پیام ضبط‌شده از صدای انسان تا زمان پاسخ‌دادن اپراتور واقعی، به‌جای کاربران پشت خط این تماس‌ها منتظر می‌ماند و هنگامی که بالاخره فردی واقعی در آن سوی خط جواب می‌دهد، به کاربر هشدار می‌دهد که به تماس وارد شود.

از دیدگاه شما قابلیت‌های جدید گوگل واقعا می‌توانند تجربه استفاده از تلفن‌های گویا را بهبود بخشند؟ این قابلیت‌ها در ایران چه کابردهایی خواهند داشت؟

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا