سرور مجازی
بازی

نتفلیکس وارد حوزه بازی‌سازی می‌شود

شرکت نتفلیکس اوایل تابستان اعلام کرد به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای گسترش پلتفرم خود، قصد ورود به صنعت بازی‌های ویدئویی را دارد. در ابتدا روشن نبود این وعده چه زمانی محقق خواهد شد اما حالا انتظارها به پایان رسیده است. متولیان نتفلیکس آخر هفته گذشته از انتشار دو بازی موبایل براساس سریال محبوب چیزهای عجیب (Stranger Things) خبر دادند؛ چیزهای عجیب: ۱۹۸۴ و چیزهای عجیب ۳. این دو بازی به صورت آزمایشی فعلا فقط در کشور لهستان منتشر شده‌اند و مشترکان لهستانی سرویس نتفلیکس می‌توانند این دو بازی را از پلی استور گوگل دانلود کرده و روی نرم‌افزار نسخه موبایل نتفلیکس اجرا کنند. این دو بازی نیز مثل دیگر محتوای ارائه شده روی نتفلیکس، هیچگونه تبلیغات و خرید درون برنامه‌ای نخواهد داشت.

به گزارش mydtc از ایرنا، چیزهای عجیب یک سریال پرطرفدار آمریکایی به کارگردانی برادران دافر، شاون لوی و دن کوهن است. ایده اصلی این سریال علمی- تخیلی، برپایه وجود جهان‌های موازی است و وقایع آن در دهه هشتاد میلادی و در ایالت ایندیانا رخ می‌دهد. فصل اول این سریال با بازی فین ولفهارد، میلی بابی براون، نوآ اشنپ، گیتن ماتارازو ،کلب مک لاگلین، وینونا رایدر، دیوید هاربر، ناتالیا دایر، چارلی هیتون و کارا بوینو، داستان ناپدید شدن پسری نوجوان به نام ویل بایرز را روایت می‌کند. دوستان و خانواده ویل در مسیر پیدا کردن او به موضوعات عجیبی پی می‌برند. داستان فصل دوم نیز، یک سال بعد از فصل اول می‌گذرد و سرنوشت شخصیت‌های اصلی داستان را دنبال می‌کند که دوباره با چالش‌های جدیدی مواجه می‌شوند. یکی از خط‌های اصلی داستانی سریال مربوط به کاراکتر الون است، دختری عجیب که توانایی دورجنبی دارد و قادر است با ذهن خود اجسام را به حرکت در بیاورد. در فصل دوم نام‌های جدیدی چون سیدی سینک، دیکر مونتگمری، شان آستین و پل رایزر به تیم بازیگران سریال اضافه شد. 

نتفلیکس در بیانیه‌ای که درباره این خبر منتشر کرده با اشاره به آن که هنوز برای توسعه بازار بازی‌های ویدئویی این شرکت خیلی زود است، گفت: سخت تلاش می‌کنیم تا در ماه‌های پیش رو با رویکرد بدون تبلیغ، بدون خرید درون برنامه‌ای که نسبت به بازی‌ها داریم، بهترین تجربه ممکن را برای کاربران فراهم کنیم.  

هنوز مشخص نیست نتفلیکس چه زمانی بازیهای ویدئویی خود را در کشورهای دیگر از جمله آمریکا عرضه خواهد کرد.

شرکت نتفلیکس یک ماه پیش مایک وردو را به عنوان اولین نایب رئیس بخش توسعه بازی‌های ویدئویی استخدام کرد و به سرمایه‌گذاران خود خبر داد که قصد ورود به صنعت بازیهای ویدئویی را دارد. در نامه‌ای که این شرکت در ماه ژوئیه منتشر کرد، آمده بود: ما (در نتفلیکس) بازی‌های ویدئویی را به عنوان یک شاخه محتوایی جدید می‌بینیم، درست همانطور که اول بار کارمان را در حوزه ساخت فیلم‌، انیمیشن و برنامه‌های تلویزیونی گسترش دادیم. هنوز به اندازه قبل نسبت به فیلم و سریال‌های خود هیحان داریم و مسیر دور و درازی را تا افزایش سرمایه‌گذاری و رشد در همه شاخه‌های محتوایی موجود خود می‌بینیم ولی از آنجایی که نزدیک به یک دهه از آغاز برنامه و تولیدات اورجینال نتفلیکس می‌گذرد فکر می‌کنیم زمان آن رسیده که ببینیم مشترکان ما تا چه اندازه به بازی‌های ویدئویی علاقه دارند.

گرگ پیترز مدیر اجرایی ارشد نتفلیکس همان زمان هم اعلام کرده بود که گسترش فعالیت‌های این شرکت به حوزه بازی های ویدئویی به تلاشی چندین و چند ساله نیاز دارد. وی گفته بود: کارمان را در مقیاس نسبتا کوچکی آغاز خواهیم کرد، یاد می‌گیریم و رشد می‌کنیم. در این حوزه هم همان کاری را می‌کنیم که در حوزه فیلم و سریال می‌کردیم، یعنی سعی می‌کنیم تا جایی که در توان داریم سرگرم‌کننده‌ترین تجربیات از بازی‌ها را خلق کنیم.   

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا