سرور مجازی
بازی

امکان استریم بازی‌های ایکس باکس روی کامپیوتر خانگی

کنسول نسل جدیدی ایکس بایکس توانسته است تا تعامل بسیار خوبی با کامپیوترهای میزبان ویندوز برقرار کند که آخرین امکان ارائه شده در این زمینه به امکان استریم بازی‌های کنسول بر روی کامپیوتر بازمی‌گردد.
 
به گزارش mydtc و به نقل از  Engadget، نرم‌افزار ایکس بایکس بر روی پی‌سی قابلیت‌های کاربردی بسیار جذاب‌تری را دریافت کرده است که موجب می‌شود کاربری‌های ابری بسیار ویژه‌ای برای این نرم‌‌افزار در دسترس قرار بگیرد.
 
به این ترتیب اگر کسی دارای اطلاعات Xbox Game Pass باشد خواهد توانست تا بازی‌های خود را به صورت مستقیم از کنسول ایکس بایکس خود به دستگاه‌ ویندوزی دیگر استریم کند.
 
البته این قابلیت برای تمامی کنسول‌ها در دسترس نخواهد بود بلکه تنها کنسول‌های ایکس بایکس سری اس و سری ایکس از این مزیت بهره خواهند برد. البته همه کنسول‌های نسل قبلی از این مزیت بی بهره نیستند و برای مثال کنسول ایکس بایکس وان از سال 2015 قابلیتی مشابه داشته است ولی تفاوت عمده‌ای بین قابلیت جدید و قدیمی وجود خواهد داشت.
 

 

 
کاربران کنسول ایکس بایکس وان امکان استفاده از یک نرخ فریم ریت و کیفیت پایدار را نداشتند ولی دارندگان کنسول های جدید خواهند توانست تا این قابلیت را با کیفیت 1080P و نرخ فریم 60 فریم بر ثانیه مورد استفاده قرار بدهند.
 
این قابلیت هم برای ویندوز 10 و هم برای ویندوز 11 در دسترس خواهد بود و در فاز نخست برای 22 کشورجهان در دسترس کاربران قرار خواهد داشت.
 
در این فاز نخست تعداد 294 بازی وجود دارند که می‌توانند از این قابلیت ابری استفاده کنند. از میان این بازی‌ها تعداد زیادی مربوط به شرکت EA هستند که با کد عضویت خاص خود باندل شده‌اند.
 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا