سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

ایلان ماسک صحبت با تیم کوک و درخواست برای مدیریت اپل را تکذیب کرد

در آینده کتابی درباره کمپانی تسلا منتشر خواهد شد که طبق گزارش‌ها، نکته مهمی در آن وجود دارد: ایلان ماسک در سال ۲۰۱۶ در تماسی با تیم کوک درخواست کرده بود که مدیرعامل اپل شود. اما حالا ایلان ماسک چنین گزارش‌هایی را رد کرده است.

طبق این کتاب، کوک به ماسک پیشنهاد داده بود که اپل تسلا را تصاحب کند. ماسک در پاسخ گفته که می‌خواهد مدیرعامل باشد و کوک با چنین درخواستی موافقت کرده، اما مدیرعامل تسلا در ادامه گفته که منظورش مدیریت اپل بوده که چنین درخواستی با واکنش شدید کوک مواجه شده است.

با وجود چنین گزارش‌هایی از کتاب، حالا ماسک و اپل هردو گفته‌اند که ماسک و کوک اصلا تا به امروز باهم صحبت نکرده‌اند. ماسک در توییتی از چنین موضوعی خبر داده:

«کوک و من تا به امروز باهم صحبت نکرده‌ایم و حتی متنی هم برای یکدیگر نفرستاده‌ایم.»

ماسک در ادامه گفته به دنبال ملاقاتی با کوک برای تصاحب تسلا از سوی اپل بوده، اما مدیرعامل اپل چنین ملاقاتی را رد کرده. البته چنین گفته‌ای جدید نیست و ماسک در گذشته هم چنین موضوعی را مطرح کرده بود. مدیرعامل تسلا بخاطر شرایط مالی نامناسب تسلا می‌خواسته این کمپانی را به اپل بفروشد که اصلا ملاقات و جلسه‌ای برای انجام مذاکرات صورت نگرفت.

اپل هم به مصاحبه کوک با نیویورک تایمز در گذشته اشاره کرده که در آن مدیرعامل اپل هرگونه صحبت با ایلان را رد کرده:

«می‌دونی، من هرگز با ایلان صحبت نکرده‌ام، اما احترام و تحسین زیادی برای شرکتی که ساخته، قائلم.»

ماسک در توییتی ادعا کرده که بخش‌های زیادی از کتاب نادرست است و البته با کتابی کسل‌کننده هم روبه‌رو هستیم. طبق گفته نویسنده، به ماسک فرصت داده شده بود که نظرش را در زمان نوشتن کتاب اعلام کند تا به آن اضافه شود اما ماسک در پاسخ گفته بود: «اکثر چیزی که در این کتاب می‌خوانید و نه همه آن، مزخرف و بی‌معنی است.»

نویسنده کتاب گفته به اپل هم چندین بار چنین فرصتی داده شده اما کوپرتینویی‌ها آن‌ها را رد کرده‌اند. با این وجود، در حال حاضر نویسنده اظهارنظری درباره واکنش ماسک و اپل نکرده است.

در حالی چنین گزارشی منتشر شده که ماسک اخیرا شروع به انتقاد از اپل کرده. پس از انتقاد درباره سیاست‌های اپل در قبال اپ استور و استفاده از کبالت در باتری‌های آیفون و مک‌بوک، اینبار از سازنده بازی فورتنایت یعنی اپیک گیمز حمایت کرده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا