سرور مجازی
روباتيك

سرویس تاکسی روباتیک جنرال موتورز به زودی در دوبی برقرار می‌شود

به زودی کمپانی خودروسازی جنرال موتورز تست تاکسی‌های روباتیک و کاملا خودران خود را در شهر دوبی آغاز خواهد کرد.
 
به گزارش دیتاسنتر من و به نقل از  engadget، کمپانی خودروسازی جنرال موتورز به تازگی اعلام کرده است که برنامه‌های این کمپانی برای راه اندازی سرویس تاکسی خودران و بدون راننده در سال 2023 در دوبی به قوت خود باقی است.
 
مقامات دوبی در این رابطه اظهار داشته است که این اولین سرویس خودران تجاری کروز خواهد بود که قرار است کشوری به غیر از آمریکا راه اندازی شود. در ابتدا این ناوگان حمل و نقل تنها به چند شاتل خودران محدود هستند اما این شهر برنامه دارد که تعداد آن‌ها را تا سال 2030 به 4000 دستگاه برساند.
 

 

 
این اقدام در ابتدای امر در راستای کاهش هزینه‌های حمل و نقل دوبی بوده است. این شهر تصمیم دارد که هزینه‌های حمل و نقل را سالانه به رقم 245 میلیون دلار کاهش داده و 408 میلیون دلار از هزینه‌ها را با کاهش آلودگی هوا برای خود ذخیره کند.  تاکسی‌های روباتیک کروز می‌تواند با جا به جا کردن مردم در سراسر این شهر در راستای رسیدن به هدف ذکر شده به مقامات دوبی کمک کند.
 
این قرارداد برای کروزب که تازه تست خودروهای کاملا خودران خود را در سن فرانسیسکو آغاز کرده است، بسیار بزرگ و موفقیت آمیز تلقی می‌شود. با این حال هنوز مشخص نیست که کروز در آینده بتواند قرار دادهای مشابه یا بیشتری را به دست بیاورد یا خیر.
 
دوبی شهر ثروتمندی است و برخورداری از شرایط مساعدی از قبیل جاده‌های بی عیب و نقص و هوای گرم در سراسر سال موجب شده است که به مقصد خوبی برای تست خودروهای خودران تبدیل شود. با این حال کروز برای عقد قرارداد با شهرهایی که به لحاظ مالی چندان قوی نبوده و در سراسر سال پوشیده از برف هستند، چالش‌های زیادی را در پیش دارد.
 

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا