سرور مجازی
zoomit

نتفلیکس شیوه رتبه‌بندی فیلم‌ها و سریال‌های محبوب‌ خود را تغییر می‌دهد

نتفلیکس در گذشته فیلم‌ها و سریال‌های خود را بر اساس تماشای حداقل دو دقیقه اول فیلم یا هر قسمت مجموعه تلویزیونی، در ۲۸ روز اول اکران آن‌ها رتبه‌بندی می‌کرد.

به گزارش Verge، این شرکت مدتی پیش شیوه این رتبه‌بندی را تغییر داد و آن را بر اساس تعداد کل ساعات تماشای یک فیلم یا سریال تنظیم کرد؛ اما از اوایل سال جاری در نظر دارد معیار رتبه‌بندی خود را باز هم تغییر بدهد. نتفلیکس در نامه‌ای به سهامدارانش نوشت:

روش‌های رتبه‌بندی متفاوتی وجود دارد […] ما فکر می‌کنیم تعداد ساعت‌هایی که افراد محتوای ما را مشاهده می‌کنند شاخص بهتری برای نشان دادن موفقیت یا رضایت کاربران از یک فیلم یا سریال است.

این روش با چگونگی اندازه‌گیری نرخ مشاهده و اعتباربخشی دیگر سرویس‌های پخش مطابقت دارد و سرویس‌های پخش دیگر نیز می‌توانند از آن برای قرار دادن این فیلم و سریال‌ها در پلتفرمشان استفاده کنند.

نتفلیکس معتقد است که ساعات مشاهده هر فیلم یا سریال، شاخصی بسیار خوب و موفق برای نشان دادن رضایت کاربران است

این اقدام علاوه بر اینکه سیستم‌ اصلی رتبه‌بندی عمومی را به ساعات مشاهدهشده توسط بینندگان تغییر می‌دهد، به لحاظ تئوری باعث می‌شود کاربران درک بهتری از این رتبه‌بندی‌ داشته باشند.

با توجه به اینکه نتفلیکس آمار تماشای کامل هر فیلم یا قسمت‌های سریال‌ها را ثبت می‌کرد، معیار تماشای دو دقیقه اول آن‌ها می‌توانست گیج‌کننده باشد و موفقیت واقعی یک فیلم یا سریال را درست نشان ندهد. برای مثال، اگر شخصی تنها دو دقیقه اول فیلمی را تماشا می‌کرد و سپس از آن خارج می‌شد، داده به‌دست‌آمده از این شخص می‌توانست در آمار نتفلیکس مشکل ایجاد کند.

علاوه بر این، نتفلیکس اظهار کرد:

از این پس، به‌صورت مرتب‌تر نتایج به‌دست‌آمده از داده‌ها را در اختیار کاربران قرار می‌دهیم تا آن‌ها نیز بتوانند روند هر فیلم یا سریال را بهتر دنبال کنند.

افراد برجسته این صنعت انتقاداتی درباره نحوه ارائه آمار فروش یا پرداخت‌ها و قراردادها عنوان کرده و خواهان شفافیت بیشتری در ارائه این آمار شده بودند.

netflix-code-conference

تد ساراندوس، مدیرعامل و سرپرست محتوای نتفلیکس، ماه گذشته در کنفرانس CodeCon دو مدل رتبه‌بندی (مشاهده دو دقیقه اول یا کل ساعات مشاهده) فیلم و سریال‌های برتر نتفلیکس را با هم مقایسه کرد. در این دو شیوه اشتراک‌هایی وجود داشت؛ اما مقایسه نشان داد که شیوه ساعات مشاهده هر فیلم و سریال، تغییر قابل توجهی در رتبه‌بندی محتوا ایجاد می‌کند.

آنچه مسلم است این است که با هر معیاری، سریال کره‌ای محبوب Squid Game موفقیت بزرگی در این پلتفرم به دست آورده است.

طبق آمار نتفلیکس، ۸۹ درصد از افرادی که شروع به تماشای این سریال کرده‌‌اند، حداقل ۷۵ دقیقه (بیشتر از مدت‌زمان یک قسمت) از آن را تماشا کرده‌ و ۶۶ درصد از بینندگان (۸۷ میلیون نفر) در ۲۳ روز اول اکران این سریال، آن را به پایان رسانده‌اند.

هفته گذشته، نتفلیکس اعلام کرد که Squid Game به موفق‌ترین سریال این پلتفرم تبدیل شده است و ۱۴۲ میلیون خانوار در سراسر جهان (با رتبه‌بندی ۲ دقیقه‌ای) از این نمایش استقبال کرده‌اند.

شما عملکرد و شیوه رتبه‌بندی محتوای نتفلیکس را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ آیا ساعات مشاهده هر فیلم سریال معیار خوبی برای ارزیابی محبوبیت آن است؟

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا