سرور مجازی
اقتصادی

قیمت گوشت گوسفندی و گوساله ارزان شد | جدیدترین قیمت دام زنده و گوشت گوساله

قیمت گوشت گوسفندی و گوساله ارزان شد | جدیدترین قیمت دام زنده و گوشت گوساله

منصور پوریان درباره وضعیت قیمت بازار گوشت افزود: بازار گوشت روزهای باثباتی را طی می‌کند که سبب شده در برخی اقلام گوشت گوسفندی و گوساله با تغییر و ریزش قیمتی روبه‌رو شویم.

رییس شورای تامین دام کشور اظهار کرد: اکنون گوشت گوسفندی و گوساله به دو شکل وارداتی و داخلی به بازار عرضه می‌شود که قیمت گوشت وارداتی مشخص است، اما قیمت گوشت تولید داخل تلاش دارد خودش را به سطح گوشت وارداتی برساند.

وی تصریح‌کرد: هر کیلوگرم گوشت گوساله در میدان بهمن تهران و سازمان میادین میوه و تره‌بار با قیمت ۲۹۵ هزار تومان عرضه می‌شد که اکنون این قیمت به کمتر از هر کیلو ۲۶۵ هزار تومان رسیده و لاشه گوشت داخلی گوساله که ۳۵۵ هزار تومان بود نیز به کمتر از نرخ ۳۲۵ هزار تومان رسیده است.

پوریان گفت: بنابراین به دلیل تامین خوبی که در بخش بازار گوشت رخ داد، داشته‌های گوشتی داخلی کشور زیاد شد و استمرار آن در مناطق پرمصرف باعث ثبات قیمت کالا شد و این مهم ادامه می‌یابد.

قیمت جدید تخم‌مرغ، شکر و گوشت دولتی اعلام شد/ جزییات تغییر قیمت

رییس شورای تامین دام کشور بر این باور است که گوشت وارداتی گرم و منجمد در میدان بهمن، میادین میوه و تره‌بار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای قابل رصد و پایش بوده و امکان تخلف بسیار پایین است.

وی افزود: در پی سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی، در کنار واردات گوشت گرم و منجمد گوسفندی و گوساله، دام زنده نیز به موازات این کار برای پروار وارد کشور شد که البته اغلب آن دام زنده گوساله پروار بوده که پایان مهرماه یا اوایل آبان ماه امسال کشتار و روانه بازار می‌شود و بخش پروار گوساله ترمیم خواهد شد.

پوریان اظهار داشت: بخشی از گوشت منجمد وارداتی نیز با قیمت‌ های مصوب روانه بازار و بخشی دیگر ذخیره‌سازی می‌شود، در عمل اگر همه فرآیند را در کنار هم قرار بدهیم می‌بینیم که علاوه بر داشته‌ های خوب پرواری، از نظر قیمتی و تامین در شرایط خوبی قرار گرفته‌ایم.

رییس شورای تامین دام کشور گفت: اکنون قیمت دام زنده گوساله و گوسفندی درجه یک نر به‌طور میانگین بین ۱۷۰ تا ۱۹۰ هزار تومان است و بقیه دام‌ها ارزان‌تر از این قیمت به فروش می‌رسند، این در حالی است که پیش از این قیمت‌ دام زنده بالای ۲۰۰ هزار تومان بود.

وی اضافه‌کرد: در روزهای آینده قیمت واقعی گوشت قرمز گوسفندی و گوساله مشخص می‌شود، زیرا در ایام اخیر به دلیل کمبود و تغییر قیمت، نرخ واقعی گوشت قرمز در بازار مشخص نبود.

پوریان با اشاره به گله‌مندی برخی دامداران مبنی بر اینکه به میزان واردات نسبت به تولید داخل توجه نشده است، گفت: طبق سیاست وزارت جهاد کشاورزی علاوه بر واردات، تقویت دامپروری و تولیدات قراردادی کشور مشکلی نداریم و به‌ زودی همه چیز به روال عادی بازمی‌گردد.

این مقام صنفی با بیان اینکه تقاضا برای گوشت گرم بیش از گوشت منجمد است، ادامه‌داد: اکنون برای تامین بازار گوشت و ذخیره‌سازی، واردات از کشورهای جدیدی همچون ارمنستان و گرجستان انجام می‌شود، زیرا پیش از این گوسفند در مرز ارمنستان کشتار و گوشت آن وارد کشور می‌شد اما اکنون دام وارد کشور می‌شود.

وی افزود: اکنون دولت تلاش دارد علاوه بر بازار تهران، گوشت گرم و منجمد سایر استان‌های کشور هم با قیمت‌ های تنظیم بازاری تامین و عرضه شود که همین امر موجب ریزش قیمت گوشت داخلی در بازار طی روزهای آینده خواهد شد تا قیمت‌ ها منطقی شود.

۲۱۷

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا