سرور مجازی
فضای مجازی

افزایش قیمت دیزل در آلمان به بالاترین رقم در بحبوحه کمبود انرژی در اروپا

– اخبار اقتصادی –

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، اطلاعات انجمن عمومی خودروی آلمان (ADAC) نشان می‌دهد قیمت سوخت دیزل در این کشور به بالاترین رقم رسیده‌است.
بزرگترین انجمن خودروی اروپا گزارش داد قیمت دیزل در پمپ‌بنزین‌های آلمان در روز یکشنبه به 1٫555 یورو در هر لیتر رسیده است. بالاترین قیمت دیزل در این کشور مربوط به اوت 2012 و برابر با 1٫554 یورو می‌شد.
طبق این گزارش، افزایش اخیر قیمت دیزل نتیجه بالا رفتن قیمت نفت خام به‌دنبال بهبود اقتصادهای دنیا از بحران کرونا است. در همین حین، افزایش ارزش دلار هم بر قیمت‌ها تاثیر گذاشته‌است چون قراردادهای نفت خام با ارز آمریکا بسته می‌شوند.

تورم آلمان به بالاترین رقم طی 13 سال گذشته رسیدرئیس بانک مرکزی انگلیس درمورد تورم در این کشور هشدار داد
این انجمن مستقر در مونیخ اعلام کرد بالاترین قیمت بنزین تا به امروز 1٫709 یورو بوده که در سیزدهم سپتامبر 2012 ثبت شده‌است. قیمت فعلی نفت خام برنت که حدود 84 دلار در هر بشکه معامله می‌شود، هنوز هم پائین‌تر از 9 سال گذشته‌است. اما ارزش دلار نسبت‌به 2012 بسیار بالاتر رفته که واردات نفت برای اروپا را گران‌تر می‌کند.
در مورد دیزل، افزایش قیمت آن مربوط به تقاضای بالا برای نفت گرمایشی است که برای این فصل از سال طبیعی است. به‌علاوه، قیمت 25 یورو برای هر تن دی‌اکسیدکربن باعث بالا رفتن 6 تا 8 سنت در هر لیتر دیزل از ابتدای سال جاری میلادی شده‌است.
وزیر حمل‌ونقل آلمان از دولت این کشور خواسته آماده اقدامات کوتاه‌مدت برای مقابله با این بحران شوند. این اقدامات می‌تواند شامل کاهش مالیات در صورت ادامه افزایش قیمت سوخت و انرژی شود تا بتوان بار این افزایش قیمت را از روی دوش خانواده‌ها برداشت.
آلمانی‌هایی که در مناطق مرزی زندگی می‌کنند، به کشور همسایه جمهوری چک برای خرید سوخت با قیمت‌های پایین‌تر روی آورده‌اند.
انتهای پیام/42

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا