سرور مجازی
تکنولوژی

نمونه اولیه «اپل وان» متعلق به استیو جابز با قیمت نیم میلیون دلار به حراج گذاشته شد

یک نمونه اولیه از رایانه «اپل وان» (Apple-1) که متعلق به «استیو جابز» بوده، از امروز به حراج گذاشته شده و انتظار می‌رود با قیمت بیشتر از 500 هزار دلار فروخته شود. همچنین مجموعه دیگری که شامل اسناد امضا شده توسط چهره‌های شناخته شده حوزه فناوری می‌شود نیز به‌زودی حراج خواهد شد.

همانطور در توضیحات حراجی این اپل وان نوشته شده، سال 1976 «استیو وزنیاک» به صورت دستی آن را لحیم کرده و همچنین جابز آن را به «پاول ترل» (Paul Terrell)، رئیس شرکت The Byte Shop نمایش داده است. بایت‌شاپ اولین خرده‌فروش رایانه‌های Apple-1 محسوب می‌شود.

علاوه بر این، Terrell در آن زمان عکس‌هایی از این رایانه گرفته که آن را در حال کار نشان می‌دهد و نمونه اولیه به حراج گذاشته شده، با این عکس‌ مطابقت دارد (تصویر زیر). با این حال، همانطور که سایت میزبان حراجی یعنی RR Auctions توضیح می‌دهد، آسیب‌هایی به برد وارد شده است.

اپل وان

یک نسخه کمیاب از اپل وان

در مقایسه با سایر دستگاه‌های اپل وان، این نمونه‌ اولیه که روی آن عبارت «Apple Computer A» نوشته شده، دارای پردازنده متفاوتی است و پوشش محافظ سبز رنگ معمول این رایانه‌ها را ندارد. به دلیل کمیاب بودن این نمونه، RR Auctions انتظار دارد که با قیمت بالایی به فروش برود. در هنگام نوشتن این خبر، بالاترین پیشنهاد ارائه شده 278 هزار دلار است.

نوشته های مشابه
اپل وان

علاوه بر این، طبق گزارش دیگری، تعدادی از اسناد امضا شده توسط استیو جایز و دیگر پیشگامان حوزه فناوری به همراه چندین یادگاری کلکسیونی اپل قرار است اواخر ماه ژوئیه به حراج گذاشته شوند.

این آیتم‌ها در طول چندین سال توسط «چالز من»، خالق مجموعه آموزشی Powersharing Series جمع‌آوری شده‌اند و به‌زودی به حراج گذاشته می‌شوند.

درباره محتویات این مجموعه توضیح داده شده که شامل مواردی مانند کتابچه راهنمای رایانه‌ها و یک مسیج پد اپل نیوتون (Apple Newton) می‌شود. همچنین اسناد و برگه‌های کاغذی دیگری که توسط جابز، استیو وزنیاک و بسیاری دیگر امضا شده‌اند نیز در این مجموعه حضور دارند. انتظار می‌رود تا سند امضا شده توسط جابز با قیمت تخمینی 12 هزار دلار و پیشنهاد اولیه 1000 دلار فروخته شود.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا