سرور مجازی
اخبار آی تی

ثبت ۲۰ محصول دانش‌بنیان در کنیا/میزان ارزش صادرات کالای ایران‌ساخت به شرق آفریقا

به گزارش ایسنا، خانه نوآوری و صادرات فناوری ایران که بهمن ماه سال گذشته با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در کنیا کار خود را رسما آغاز کرد، دفاتر اختصاص و فضای کار اشتراکی در اختیار شرکت ها قرار می دهد و محلی است برای نمایش دائمی محصولات دانش‌بنیان و خلاق ایران‌ساخت. در این مرکز «برگزاری سمینارها، رویدادها و دوره‌های آموزشی»، «خدمات بازاریابی و تحقیقات بازار»، «اعزام هیات‌های تجاری» و برگزاری نشست‌های رودررو بین شرکت‌های ایرانی و کنیایی» و «خدمات مالی و حقوقی از جمله اخذ استانداردهای موردنیاز و ارتباط و معرفی به تشکل‌های تجاری کنیا مانند اتاق بازرگانی، اتحادیه‌ها صنوف» و غیره به مخاطبان ارائه می شود.

تاکنون و در مدت کوتاهی که از افتتاحیه فاز اول این مرکز سپری شده، ۲۰ محصول و تجهیز پزشکی از چهار شرکت دانش بنیان در وزارت بهداشت کنیا به ثبت رسیده و صادرات ۴۰ هزار دلاری محصولات دانش‌بنیان هم رقم خورده است و می توان به محصولاتی چون «مانیتور علائم حیاتی و ونتیلاتور تنفسی»، «الکتروکوتر جراحی»، «ترمومتر»، «البسه محافظتی» و «ماسک» اشاره کرد. همچنین محموله دوم تجهیزات پزشکی دانش بنیان ایرانی به ارزش ۷۰ هزار دلار نیز به کنیا ارسال شد. در حال حاضر اقدامات لازم برای ارسال یک کانتینر انواع محصولات ضدعفونی دانش‌بنیان به ارزش تقریبی ۲۰ هزار دلار در حال انجام است و تا انتهای تیرماه به مقصد کنیا ارسال خواهد شد.

به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، به پشتوانه خانه نوآوری و صادرات فناوری ایران در کنیا، امضای یک قرارداد تجاری برای محصولات دانش‌بنیان در حوزه محصولات ساختمانی به ارزش ۴۰ هزار دلار محقق شده است. در حال حاضر نیز مذاکرات نهایی برای عقد قرارداد فروش ماشین‌آلات خط تولید آب معدنی یک شرکت دانش‌بنیان در حال انجام است.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا