سرور مجازی
اخبار آی تیتکنولوژیفناوری

اینستاگرام برای افزایش امنیت کاربران از ابزار Security Checkup رونمایی کرد

اینستاگرام امروز از قابلیت جدیدی به نام Security Checkup رونمایی کرد که به کاربران کمک می‌کند حساب کاربری خود را ایمن نگه دارند. با این ابزار می‌توانید ببینید اخیرا چه دستگاه‌هایی وارد حساب شما شده‌اند، چه آدرس ایمیل و شماره تلفنی به حساب‌تان متصل است و در صورت نیاز اطلاعات پروفایل خود را تغییر دهید.

اینستاگرام با انتشار یک پست در وبلاگ فیسبوک توضیح داد که کاربران با Security Checkup می‌توانند صحت ایمیل، شماره تلفن و اطلاعات پروفایل خود را بررسی و هر کدام از آن‌ها را ویرایش کنند. تنها قابلیتی که در این ابزار دیده نمی‌شود احراز هویت دومرحله‌ای یا ۲FA است. با این حال، گفته شده که ظرف چند هفته آینده امکان احراز هویت با حساب واتس‌اپ در دسترس کاربران اینستاگرام قرار می‌گیرد.

سیستم احراز هویت با واتس‌اپ شبیه احراز هویت با پیامک است؛ یعنی هر زمان که بخواهید وارد حساب کاربری خود شوید، باید کدی را که به حساب واتس‌اپ شما فرستاده می‌شود، وارد اپلیکیشن کنید.

اینستاگرام می‌گوید در ماه‌های اخیر شاهد افزایش فعالیت‌های مخرب برای دریافت اطلاعات حساس کاربران از جمله گذرواژه بوده است. این شرکت در توضیح روش‌های مورد استفاده هکرها می‌گوید: «شاید به شما بگویند حساب کاربری‌تان در معرض مسدود شدن است و دارید قوانین مالکیت فکری را زیر پا می‌گذارید، یا تصاویرتان در جای دیگری به اشتراک گذاشته شده است. این پیام‌ها معمولا جعلی و ناقض قوانین ماست.»

اینستاگرام تاکید می‌کند که اگر زمانی بخواهد با شما ارتباط برقرار کند، برایتان پیام دایرکت نمی‌فرستد. پیام‌های اینستاگرام در زبانه‌ای موسوم به Emails from Instagram در منوی تنظیمات اپلیکیشن به نمایش در می‌آید. این شبکه اجتماعی از کاربران درخواست می‌کند که پیام‌ها و کاربران مشکوک را به اینستاگرام گزارش دهند.

این شرکت همچنین از آپدیت بزرگی برای Support Inbox خبر داده که اطلاعات لازم درباره گزارش‌ها را در اختیارشان قرار می‌دهد و اگر پستی داشته باشند که با قوانین مغایر باشد، این اطلاعات را به آن‌ها اعلام می‌کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا