نماد سایت مجله خبری دیتاسنتر من

چگونه پسوردهای ذخیره شده در کروم، فایرفاکس و اج را حذف کنیم؟

اکثر ما در هنگام گشت‌و‌گذار در دنیای اینترنت، در سرویس‌ها و پلتفرم‌های مختلف وارد حسابمان می‌شویم و برای راحتی‌ بیشتر، پسوردمان را در مرورگر ذخیره می‌کنیم. با این حال شاید پس از مدتی بخواهیم آن‌ها را ببینیم یا حذف کنیم. در این مطلب می‌خواهیم نحوه مشاهده و حذف پسورد ذخیره شده در گوگل کروم به همراه مرورگرهای اج، اپرا و فایرفاکس را به شما آموزش دهیم.

اگر از دستگاه‌های مختلفی استفاده می‌کنید و علاقه‌ای به همگام‌سازی اطلاعات ندارید، برای ورود به حسابتان در دستگاه دوم به اطلاعات آن نیاز دارید، بنابراین باید قادر به مشاهده پسورد ذخیره شده در دستگاه اول باشید. البته شاید بنابر دلایل امنیتی پسوردهای ذخیره شده در مرورگرها را حذف کنید. در هر دو صورت، برای اطلاع از نحوه مشاهده و حذف پسوردهای ذخیره شده در مرورگرهای گوگل کروم، فایرفاکس، اج و اپرا تا پایان همراه دیجیاتو باشید.

مشاهده و حذف پسورد ذخیره شده در نسخه دسکتاپ گوگل کروم

برای مشاهده و حذف پسوردهای کروم در دسکتاپ، مراحل زیر را دنبال کنید:

همانطور که می‌توانید حدس بزنید، با این روش هر فردی که به سیستم‌تان دسترسی دارد می‌تواند پسوردهای ذخیره شده شما را ببیند، بنابراین نگهداری پسوردها در مرورگر همیشه کار مناسبی نیست.

مشاهده و حذف پسورد ذخیره شده در نسخه موبایل گوگل کروم

اگر به دسکتاپ دسترسی نداشتیم، چگونه می‌توانیم چنین کاری را با نسخه موبایل انجام دهیم؟ برای مشاهده و حذف پسوردهای ذخیره شده در موبایل، مراحل زیر را انجام دهید:

مشاهده و حذف پسورد ذخیره شده در نسخه دسکتاپ فایرفاکس

برای مشاهده و حذف پسوردهای ذخیره شده در فایرفاکس مراحل زیر را انجام دهید:

اگر تصمیم به حذف یک پسورد گرفتید، به این موضوع توجه داشته باشید که نمی‌توانید آن را برگردانید. از اینکه آن را در جای دیگری ذخیره کنید، مطمئن شوید.

مشاهده و حذف پسورد ذخیره شده در نسخه موبایل فایرفاکس

اگر از مرورگر فایرفاکس روی موبایل‌تان استفاده می‌کنید، با مراحل زیر می‌توانید پسوردهای ذخیره شده را در فایرفاکس ببینید و حذف کنید:

مشاهده و حذف پسورد ذخیره شده در نسخه دسکتاپ اج

برای مشاهده و حدف پسوردها در اج روی کامپیوتر، مراحل زیر را دنبال کنید:

مشاهده و حذف پسورد ذخیره شده در نسخه موبایل اج

برای مشاهده و حذف پسوردهای ذخیره شده در نسخه موبایل اج مراحل زیر را دنبال کنید:

مشاهده و حذف پسورد ذخیره شده در نسخه دسکتاپ اپرا

برای مشاهده و حذف پسوردهای ذخیره شده در مرورگر اپرا روی کامپیوتر مراحل زیر را انجام دهید:

مشاهده و حذف پسورد ذخیره شده در نسخه موبایل اپرا

برای مشاهده و حذف پسوردهای ذخیره شده در نسخه موبایل اپرا مراحل زیر را دنبال کنید:

پسورد منیجرهای مبتنی بر مرورگر پسوردهای شما را رمزگذاری نمی‌کنند و فقط آن‌ها را پنهان می‌کنند. بنابراین افراد با دسترسی به کامپیوتر شما می‌توانند تمام پسوردهای ذخیره شده را ببینند. بنابراین اگر پسوردهای زیادی دارید، بهتر است از پسورد منیجرهای مستقل استفاده کنید.

خروج از نسخه موبایل