سرور مجازی
zoomit

تنها ۲ درصد از ثروت ایلان ماسک می‌تواند به بحران گرسنگی جهانی خاتمه دهد

مدیر برنامه جهانی غذای سازمان ملل می‌گوید‌ گروه کوچکی از افراد فوق ثروتمند می‌توانند تنها با کسری از دارایی خالص خود به حل گرسنگی جهان کمک کنند.

به گزارش سی‌ان‌ان، دیوید بیزلی در مصاحبه‌ای با بکی اندرسون که روز سه شنبه پخش شد، با اشاره به دو نفر از ثروتمندترین انسان‌های جهان، جف بزوس و ایلان ماسک، گفت:

میلیاردرها باید هم اکنون، به‌صورت یک‌باره قدم بردارند. ۶ میلیارد دلار برای کمک به ۴۲ میلیون نفر که به معنای واقعی کلمه در صورت کمک نشدن به آن‌ها می‌میرند. این مسئله پیچیده‌ای نیست.

طبق گزارش بلومبرگ، ماسک، مدیر اجرایی تسلا، نزدیک به ۲۸۹ میلیارد دلار دارایی خالص دارد، به این معنی که بیزلی تنها ۲ درصد از دارایی او را درخواست می‌کند. به گفته گروه‌های مترقی «مؤسسه مطالعات سیاست و آمریکایی‌ها برای عدالت مالیاتی»، دارایی خالص میلیاردرهای آمریکایی از زمان شروع همه‌گیری تقریبا دو برابر شده است و در ماه اکتبر به ۵٫۰۴ تریلیون دلار رسیده است.

دیوید بیزلی

بیزلی گفت، «طوفانی کامل» شامل چندین بحران، مانند تغییرات آب و هوایی و همه‌گیری کووید-۱۹، جهان را درنوردیده که این یعنی بسیاری از کشورها به قحطی نزدیک هستند.

بر اساس گزارش WFP که روز دوشنبه منتشر شد، نیمی از جمعیت افغانستان (۲۲٫۸ میلیون نفر) با بحران شدید گرسنگی روبه‌رو هستند. در پایان این گزارش آمده است که بیکاری افسارگسیخته و بحران نقدینگی به این معنی است که کشور در آستانه یک بحران انسانی است و ۳٫۲ میلیون کودک زیر پنج سال در معرض خطر هستند.

مجموعه‌ای از گزارش‌های جدید دولت بایدن هفته گذشته منتشر شد که هشداری جدی می‌دادند: اثرات تغییرات آب و هوایی گسترده خواهد بود و مشکلاتی را برای هر دولتی ایجاد خواهد کرد.

در میان گزارش‌های منتشر شده، دولت این کشور به جزئیات چگونگی منجر شدن تغییرات اقلیمی به مهاجرت توضیح داد؛ این اولین باری است که دولت ایالات متحده آمریکا به‌طور رسمی ارتباط بین تغییر اقلیم و مهاجرت را به رسمیت می‌شناسد. WFP در گذشته در مورد این موج مهاجرت، به‌ویژه در منطقه «درای کریدور» در آمریکای مرکزی هشدار داده بود.

بیزلی سه‌شنبه گفت:

برای مثال، ایالات متحده آمریکا و مناطقی در آمریکای مرکزی شامل درای کریدور، گواتمالا، هندوراس، السالوادور و نیکاراگوئه را در نظر بگیرید. ما به افراد زیادی در آنجا غذا می‌دهیم و آب‌و‌هوا با طوفان و سیل در حال تغییر است؛ این مسئله وحشتناک و ویرانگر است.

WFP تخمین می‌زند در اتیوپی، ۵٫۲ میلیون نفر در منطقه تیگری، نیاز فوری به کمک غذایی دارند. از آن زمان تاکنون هزاران غیرنظامی کشته و بیش از ۲ میلیون نفر آواره شده‌اند. سازمان‌های بشردوستانه مانند WFP برای تأمین منابع مورد نیاز در منطقه با مشکل مواجه شده‌اند و این مسئله بحران را تشدید کرده است.

بیزلی مصاحبه اخیر خود گفت:

نمی‌دانم آن‌ها غذا را از کجا تهیه می‌کنند. سوخت ما تمام شده است. نقدینگی ما برای پرداخت پول به مردمان تمام شده است و دیگر نمی‌توانیم کامیون‌هایمان را برای کمک به مردم پر کنیم.

به‌طور کلی، سخنان این فرد نشان‌دهنده این است که اکنون جهان بیشتر از همیشه به کمک میلیاردرهایی مانند ایلان ماسک و جف بزوس نیاز دارد.

به نظر شما آیا روزی می‌رسد که ثروتمندان بزرگ دنیا تصمیم بگیرند به فقر جهانی پایان داده و تنها قسمت کوچکی از درآمدشان را خرج انسان‌های نیازمند کنند؟

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا