سرور مجازی
فضای مجازی

دلیل خاموشی های متعدد روز گذشته مشخص شد

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، روز گذشته پیش از رسیدن به ساعات گرم میانه روز، خاموشی های پراکنده در نقاط مختلف کشور آغاز شد به طوری که در میانه روز، محمدحسن متولی زاده با حضور در برنامه زنده تلویزیونی اعلام کرد که به علت خروج چندواحد برق آبی از مدار بهره برداری، مجبور به اعمال خاموشی شدیم.

در ادامه روز، بروز خاموشی های متعدد در نقاط مختلف کشور گزارش شد که از نظر تعداد و طول زمان خاموشی، نسبت به روزهای قبل، افزایشی محسوس داشت.

غلامعلی رخشانی مهر، معاون هماهنگی توزیع توانیر در خصوص دلایل خاموشی های متعدد روز گذشته اظهار داشت: خاموشی هایی که اعمال شد مطابق جداول برنامه ریزی شده بود که در نقاط مختلف کشور به مخاطبان اعلام شده بود.

وی افزود: خاموشی خارج از برنامه نداشتیم اما به دلیل اینکه بخشی از نیروگاه های برق آبی به مجموع ظرفیت 1200 مگاوات از مدار تولید خارج شده بودند و 3 واحد حرارتی نیز خروج اضطراری داشتند، در بسیاری از نقاط کشور خاموشی های پراکنده ای به اندازه 1800 مگاوات اعمال شد.

رخشانی مهر تصریح کرد: این میزان خاموشی مطابق با جداولی بود که هم در سایت شرکت های توزیع گذاشته شده بود، هم در اپلیکیشن برق من اعلام شده بود و هم در بسیاری از نقاط، با پیامک به مردم اعلام شد.

وی ادامه داد: روز گذشته مصرف برق به 66 هزار و 500 مگاوات رسید، در صورتی که دما متعادل تر از نیمه های تابستان بوده، با این حال هنوز مصرف بالاست؛ این مصارف را در بخش خانگی و تجاری داشتیم؛ همینطور آمار ما نشان می دهد که تولیدکنندگان رمزارزها در حال استفاده از برق به صورت غیرمجاز هستند.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا