سرور مجازی
فناوری

خودروهای بنزینی و دیزلی در مرکز شهر استکهلم تا سال ۲۰۲۵ ممنوع می‌شود

خودروهای بنزینی و دیزلی در مرکز شهر استکهلم تا سال ۲۰۲۵ ممنوع می‌شود

معاون حمل‌و‌نقل شهردار استکهلم، اخیرا گفت که پایتخت سوئد هیچ خودرو بنزینی-دیزلی را به مناطق کلیدی مرکز شهر راه نخواهد داد، زیرا به‌دنبال بهبود کیفیت هوا و کاهش صدای ترافیک است.

به گزارش دیتاسنتر من و به نقل از ایندیپندنت، این ممنوعیت در ۲۰ ناحیه از مناطق داخلی شهر استکهلم اعمال می‌شود که شامل املاک اداری و مناطق اصلی خرید است، و از سال ۲۰۲۵ فقط تردد وسایل نقلیه برقی در آن‌ها مجاز خواهد بود.

این طرح ممکن است به سایر حوزه‌ها نیز گسترش یابد و در اوایل سال ۲۰۲۵ درمورد آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

کیفیت هوای استکهلم برای تنفس از بسیاری شهرهای بزرگ مانند نیویورک و لندن بهتر است. با این حال، طبق شاخص آلودگی هوا (IQAir)، سطح این آلودگی از استاندارد تعیین‌شده سازمان بهداشت جهانی (WHO) فراتر می‌رود.

صدها گروه آسیب‌پذیر، از‌جمله شهروندان سالخورده و کودکان سوئد، به دلیل تماس طولانی‌مدت با هوای آلوده، با مشکلات سلامتی روبرو شده‌اند.

حزب سبزها، بخشی از ائتلاف حاکم شورای شهر استکهلم، گفت امیدوار است قوانین جدید افراد بیشتری را تشویق کند تا خودروهای قدیمی خود را عوض کنند و به سمت وسایل نقلیه برقی بروند.

امروزه هوای استکهلم باعث می‌شود که نوزادان دچار بیماری‌های ریوی شوند و افراد مسن زودتر جان خود را از دست بدهند. لارش استرومگرن، معاون حمل‌و‌نقل شهردار از حزب سبز، در بیانیه‌ای گفت: «این وضعیت اصلا پذیرفتنی نیست.»

اما این قانون چندین استثنا دارد. طبق این طرح، تنها خودروهای برقی شخصی به تردد در منطقه مرکزی مجاز خواهند بود، با این حال، برخی وانت‌های بزرگتر با موتورهای هیبریدی افزونه پلاگين نیز اجازه تردد خواهند داشت.

همچنین این مقررات، برای وسایل نقلیه اضطراری مانند آمبولانس و آتش‌نشانی و همچنین خودروهای حامل راننده یا سرنشین معلول که برای معلولیت خود مدرک دارند استثنا قائل شده است.

نمایندگان صنعت حمل‌و‌نقل از این طرح انتقاد کردند و گفتند به نظر می‌رسد دولت «بیش از حد عجله دارد».

اتحادیه شرکت‌های حمل‌و‌نقل سوئدی اعلام کرد: «ما از سال ۲۰۱۰ انتشار گازهای گلخانه‌ای را ۳۴ درصد کاهش داده‌ایم. اما اکنون حزب سبز و همکارانشان در شهر استکهلم بیش از حد عجله دارند.»

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا