سرور مجازی
تکنولوژی

مینگ-چی کو شایعات را رد کرد: اپل سفارشات تولید آیفون 14 را کاهش نمی‌دهد

«مینگ-چی کو»، تحلیلگر سرشناس مسائل اپل در رشته توییتی نسبت به گزارش دیجی‌تایمز مبنی بر کاهش 10 درصدی تولیدات آیفون 14 ابراز تردید کرد. او می‌گوید کوپرتینویی‌ها حدود 100 میلیون قطعه و 90 میلیون EMS برای گوشی پرچمدار بعدی خود تولید می‌کنند.

چند روز پیش در گزارشی اعلام شد که TSMC، بزرگ‌ترین تولیدکننده تراشه دنیا ظاهرا با کاهش سفارش از سوی سه مشتری بزرگ خود یعنی اپل، انویدیا و ای‌ام‌دی روبرو شده است. حالا مینگ-چی کو به این گزارش واکنش نشان داده و می‌گوید این ادعا با اطلاعاتی که او از زنجیره تامین به دست آورده، تطابق ندارد.

کو می‌گوید اپل معمولا پیش‌بینی سفارش‌های خود را پیش از تولید انبوه با اعداد تک رقمی افزایش یا کاهش می‌دهد. بنابراین بعید است که این شرکت تصمیم گرفته باشد تولیدات یک آیفون جدید را با یک عدد دو رقمی کاهش دهد. این تحلیلگر مدعی است کوپرتینویی‌ها تا معرفی محصولات جدید صبر و بعد با توجه به استقبال کاربران در صورت لزوم تغییرات مدنظر خود را اعمال می‌کنند.

آیفون 14 ظاهرا وارد فاز تولید انبوه شده است

آیفون 14

همچنین کو می‌گوید اپل معمولا در مواجهه با مشکلات زنجیره تامین پیش از آغاز تولید انبوه، سفارشات خود را کم نمی‌کند بلکه آن‌ها را به تعویق می‌اندازد. او باور دارد که این سیاست نه فقط برای آیفون بلکه برای همه محصولات این شرکت صدق می‌کند.

نوشته های مشابه

دیجی‌تایمز در گزارش خود مدعی بود که اپل به‌رغم انتظار برای تقاضای بالا، سفارش از TSMC برای سری آیفون 14 را تا 10 درصد کم می‌کند. این وب‌سایت می‌گوید تولید انبوه پرچمدار جدید اپل شروع شده اما TSMC با این کاهش سفارش‌ها در موقعیت خوبی قرار ندارد.

سری آیفون 14 امسال احتمالا یک تغییر بزرگ خواهد داشت. این خانواده قرار است مدل مکس را با صفحه و باتری بزرگ‌تر برگرداند. در آن سو، مدل‌های پرو تغییرات و قابلیت‌های بیشتری همراه خواهند شد تا احتمالا فاصله بین این مدل‌ها با مدل‌های معمولی بیشتر شود.

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا