سرور مجازی
اقتصادی

این هاچ‌بک ژاپنی از آینده آمده است!/ عکس

این هاچ‌بک ژاپنی از آینده آمده است!/ عکس

نیسان چند ماه قبل از کانسپت آینده‌گرایانه «آریزون» (Arizon) رونمایی کرد که پیش‌نمایشی از اس یو وی‌های آینده آن، به‌طور خاص برای بازار چین ارائه می‌داد. حالا در جدیدترین اخبار خودرو، تیم لندن این خودروساز ژاپنی کانسپت جدیدی با نام Concept ۲۰-۲۳ را برای بازار اروپا به نمایش گذاشته که یک هاچ بک فوق‌العاده جمع و جور تمام الکتریکی با طراحی اسپرت آینده‌گرایانه است.

معرفی کانسپت ۲۳-۲۰، پیش‌نمایش نیسان برای بازار اروپا

طراحی خودرو مفهومی جدید نیسان به‌جز چراغ‌های گِرد آن در جلو و عقب، شباهتی به هاچ‌بک‌های عادی امروزه بازار اروپا ندارد. در نمای بیرونی این خودرو، سپرها و گلگیرهای برجسته، اسپویلر بزرگ سقف و درب‌های قیچی‌گونه خودنمایی می‌کنند. وقتی هم نگاهی به فضای داخلی آن داشته باشید، احتمالاً صندلی‌های تکی باکت و فرمان مربعی به سبک Yoke توجه شما را به خود جلب کنند.

این هاچ‌بک ژاپنی از آینده آمده است!/ عکس

به‌طور دقیق‌تر، نیسان المان‌های آیرودینامیکی متعددی را برای این خودرو مفهومی برقی خود در نظر گرفته است. به‌عنوان مثال می‌توان به رکاب‌های دو طرف خودرو، اسپویلر اسپرت بزرگ ناحیه عقب و ورودی‌های بالای چرخ‌ها اشاره کرد. همچنین باید به دیفیوزر این هاچ بک با اضلاع قائم توجه داشت که بخش قابل توجهی از نمای عقب را به خود اختصاص داده است. در همین حال، چراغ‌های جلو و عقب به شکل گرد دو بخشی طراحی شده‌اند که تضاد جالبی با المان‌های آیرودینامیکی این خودرو دارند.

این هاچ‌بک ژاپنی از آینده آمده است!/ عکس

در کابین کانسپت نیسان ۲۳-۲۰ داشبوردی متشکل از دو نمایشگر برای نمایش اطلاعات ضروری به راننده دیده می‌شود که البته در نگاه اول تشخیص آن‌ها دشوار است. از این داشبورد هم ستون فرمان بیرون زده که سر آن غربیلک مستطیلی با کنترل‌های متعدد جا گرفته است. صندلی‌ها هم از نوع باکت انتخاب شده‌اند تا با حال و هوای اسپرت این هاچ بک تمام برقی هماهنگ‌ باشند.

این هاچ‌بک ژاپنی از آینده آمده است!/ عکس

در خیلی از موارد چون هدف از ارائه کانسپت‌ها صرفاً نمایش ایده‌های خودروسازان برای طراحی نمای بیرونی یا فضای داخلی است، پیشرانه جزو اعضای اصلی آن‌ها در نظر گرفته نمی‌شود. این کانسپت نیسان هم احتمالاً از همین قاعده پیروی می‌کند و باید انتظار مشاهده المان‌های طراحی آن در ساخته‌های آینده این خودروساز ژاپنی را داشت. با این حال، نیسان کوچک‌ترین ایده‌ای هم درباره قوای محرکه این هاچ بک نداده و فقط به این نکته اشاره کرده که پیشرانه‌ای تمام برقی مسئول تامین قوای محرکه آن است.

این هاچ‌بک ژاپنی از آینده آمده است!/ عکس

نیسان با این کانسپت‌ها مردم را برای آینده تمام الکتریکی خود آماده می‌کند. این شرکت بنا بر برنامه‌ای ویژه تحت عنوان Ambition ۲۰۳۰ که تدارک دیده است، ۱۹ خودرو تمام الکتریکی جدید و همچنین ۸ خودرو «الکتریکی‌سازی‌شده» دیگر را به بازار جهان معرفی خواهد کرد. از آنجایی هم که بازار اروپا با در اختیار داشتن یک سوم فروش محصولات برقی نیسان اهمیت بالایی دارد، این خودروساز در تلاش است تا برنامه‌های خود برای آن را با سرعت هرچه بیشتری به جلو ببرد.

این هاچ‌بک ژاپنی از آینده آمده است!/ عکس

جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در خبرآنلاین مراجعه کنید.

۲۲۷۲۲۷

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا