سرور مجازی
اینترنت

زارع‌پور: امنیت هیچ پلتفرمی بر عهده وزارت ارتباطات نیست

زارع‌پور: امنیت هیچ پلتفرمی بر عهده وزارت ارتباطات نیست

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات صبح امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: امنیت پلتفرم‌ها بر عهده پلیس فتا است البته پلتفرم های با مخاطب بالا در بحث امنیت یک تدبیر دیگری برای آن ها پیش بینی شده است اما امنیت هیچ پلتفرمی بر عهده وزارت ارتباطات نیست.

زارع پور تصریح کرد: در بحث پیام رسان ها نیز ماهانه امنیت آن ها را بررسی می کنیم تا اتفاقی برای آن ها نیفتد.

وی درپاسخ به سوالی درباره اقدامات این وزارتخانه در استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: دولت کار ویژه‌ای برای زدودن چهره محرومیت ارتباطی از این استان سیستان و بلوچستان انجام داده و تا پایان سال تمامی روستاهای استان به این شبکه متصل و به‌زودی فیبر نوری مورد نیاز کسب‌ و کارها شروع می‌شود.

زارع‌پور: امنیت هیچ پلتفرمی بر عهده وزارت ارتباطات نیست

وزیر ارتباطات هم‌چنین در پاسخ به سوالی پیرامون علل کُندی اینترنت در روزهای اخیر که بعضاً صورت گرفت، اظهار داشت: در حال توسعه شبکه هسته‌ای یا شبکه مادر مخابراتی هستیم و ظرف ۶ ماه آینده، ۵۰ درصد به ظرفیت لایه آی‌پی شبکه اضافه شده و تجهیزات جدید در شبکه قرار می‌گیرد. غالباً این اقدامات در نیمه‌شب و با اطلاع قبلی به اپراتورها انجام می‌شود و ممکن است در بعضی از مناطق اختلالات لحظه‌ای داشته باشد که شرکت مخابرات زیرساخت اعلام خواهد کرد.

زارع‌پور هم‌چنین در پاسخ به سوال دیگری درباره فیلتر برخی سرویس‌ها عنوان کرد: محدودیت‌های ایجاد شده در برخی از سرویس‌ها نیازمند بازنگری است و وزارت ارتباطات در حال پیگیری برای برداشته شدن محدودیت دسترسی به برخی از سرویس‌هایی است که فلسفه ایجاد محدودیت بر آنان از بین رفته است. در برخی از سرویس‌ها امکاناتی به‌وجود آمده که نگرانی‌هایی که کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه داشتند، برطرف می‌شود و اینها قابلیت بازنگری دارد.

وی هم‌چنین تصریح کرد: ما جزو ۲۵ کشور برتر دنیا در زمینه ساخت ماهواره‌های سنجشی با دقت بالا هستیم. در چند روز گذشته، ماهواره طلوع ۳ را برای پرتاب تحویل گرفتیم که با دقت زیر ۱۰ متر می‌تواند تصاویر را تهیه کند.

بیشتر بخوانید:

گزارش تامل‌برانگیز خبرگزاری دولت/ واقعا ایتا ۴۰ برابر تلگرام بازدید دارد؟

وزیر ارتباطات: بستر قانونی برای برخورد با مافیای فیلترشکن‌ها فراهم شود

۲۲۷۲۲۷

مجله خبری mydtc

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا